עמודי אחיזה שבורים וכפתורים שבורים, קו 32 (צילום: אייל כהן)
עמודי אחיזה שבורים וכפתורים שבורים, קו 32 (צילום: אייל כהן)

מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | מפגעים באוטובוסים של אגד: "התחזוקה מזעזעת"

לא רק איחורים וצפיפות - נוסעים מתלוננים על דלתות אחיזה שבורות, כפתורים תקולים ומושבים מתפרקים: "זלזול בנוסעים". מדוע התחזוקה של האוטובוסים בירושלים כל כך גרועה?

פורסם בתאריך: 2.12.18 08:17

פעילות התחבורה הציבורית בירושלים – בכל הקשור למערך האוטובוסים בירושלים, דורשת שיפור דחוף. כפי שפורסם בהרחבה ולא מעט פעמים ב"כל העיר" הנוסעים שמשתמשים באוטובוסים של אגד בירושלים סובלים מצפיפות, מעומסים קשים בתוך האוטובוסים, מתדירות נמוכה ולא אמינה. בשבוע שעבר פורסם באתר "כל העיר" על הצפיפות הקשה מאוד באוטובוסים, במיוחד בקו 19 ובקו 19א. גם הנוסעים בקו 32 סובלים, שיוצא משכונת גילה ומגיע עד לרמות, מתלוננים על עומסים אדירים בתוך האוטובוסים.

לצד זה, חלק מהנוסעים מדווחים על הזנחה בתוך האוטובוסים המשמשים את קו 32. לטענת נוסעים,האוטובוסים לא מתוחזקים כראוי – רובם מלוכלכים, וסובלים ממפגעים: דלתות אחיזה של הדלתות שבורות, כפתורי פעמון האוטובוס תקולים וחלק מהמושבים מתפרקים ואינם ראויים לישיבה. עשרות אלפי נוסעים עולים על האוטובוסים בירושלים מדי יום – מדוע הם צריכים לקבל שירות כל כך גרוע?


עמודי אחיזה שבורים וכפתורים שבורים, קו 32 (צילום: אייל כהן)

קו 32 (צילום: אייל כהן)



"התחזוקה מזעזעת", מתאר בשיחה עם "כל העיר" אייל כהן, פעיל בנושא התחבורה הציבורית בעיר. "אנחנו תיעדנו את קו 32, שבו דלתות האחיזה שבורות, הכפתורים תקולים המושבים שבורים. איך אפשר לנסוע ככה. זה ממש זלזול בנוסעים. כשאנחנו פונים לאגד אומרים לנו שמטפלים בזה, אבל זה לא קורה. חייבים לתקן את ההזנחה באוטובוסים".

מעבר לכך, מספר כהן כי קו 32 לא עומד בלוחות הזמנים שלו. "השירות של קו 32 חייב להשתפר ולעמוד בזמנים", הוא מדגיש, "הקו הזה חייב לשנות את המסלול לרמות – כיום הוא מאוד ארוך ולכן נהגים לא מספיקים לעמוד בזמנים. הנסיעה כיום מגילה לרמות יכולהלקחת קרוב לשעה. כל מי שנוסע בו יודע – שמדובר בקו ארוך ומתיש".


עמודי אחיזה שבורים וכפתורים שבורים, קו 32 (צילום: אייל כהן)

קו 32 (צילום: אייל כהן)


נוסעת, שמתגוררת בשכונת גילה, מוסיפה ומתארת כי "הרבה זמן יש בעיות עם קו 32. הילדים שלי זקוקים לקו הזה על מנת להגיע לבית הספר, ולפעמים הוא פשוט לא מגיע והם נאלצים לעלות על קו אוטובוס אחר ואז לתפוס עוד אוטובוס. זה נראה כאילו באגד או במשרד התחבורה שכחו מגילה. כשאנחנו עומדים בתחנות אנחנו מסתכלים על הלוחות האלקטרוניים, והם אף פעם לא מדויקים, ולא רק – כל הזמן מוסיפים עוד ועוד דקות וההמתנה נמשכת נצח.  צריך לייעל את שירות התחבורה הציבורית בשכונות קצה כמו גילה, רמות, הר חומה ועוד, זה לא ייתכן שנקבל שירות כזה".

תגובות 

דובר אגד, רון רטנר, מוסר בתגובה: "הגורמים המקצועיים באגד מודעים לבעיות בהפעלת קו 32 בירושלים וכמובן לגודש התנועה הכבד במרכז העיר שמשבש את לוחות הזמנים. לכך יש להוסיף את הקשיים האובייקטיביים בהפעלת מערך התנועה בירושלים, בין היתר בשל אירועים ביטחוניים, הפגנות, ביקורי אח"מים וסגירת כבישים והעדר עדיפות ואכיפה מספקת לתחבורה ציבורית ברחבי העיר. אגד נערך בימים אלה להצטיידות באוטובוסים מפרקיים חדשים המכילים יותר מקומות ישיבה, והם יוקצו לטובת פעילות קו 32 ושיפור השירות בקו זה. יובהר כי צי האוטובוסים של אגד מתוחזק בצורה נאותה, וכל תלונה אשר תתקבל בנושא, תועבר לטיפול. בהעדר פרטים מלאים כגון יום שעה וכיוון נסיעה, לא ניתן לצערנו להתייחס לעניין באופן פרטני ומדויק, וככל שיועברו הפרטים הנוספים, הדבר ייבדק".

מהעירייה נמסר בתגובה: "האחריות להפעלת מערך התחבורה הציבורית בעיר הינה של משרד התחבורה וחברת אגד. יש לציין כי לאור מחסור חמור בנהגים של חברת אגד בירושלים קיימת השפעה על רמת השירות. משרד התחבורה החל בהליך מכרזי להפעלת השירות באמצעות חברות נוספות בעיר במסגרתו מתוכננות תוספות שירות משמעותיים ביחס למצב הקיים. עיריית ירושלים כמובן שותפה בתהליך זה. משרד התחבורה מבצע בקרה מדגמית על עמידה של חברות האוטובוס בלוחות הזמנים של חברות האוטובוסים, וכן בודק תלונות ציבור בנושא זה ובמידת הצורך מפעיל סנקציות על מפעילי השירות. במידה וישנן חריגות בשירות של קו 32 ניתן לפנות באופן ישיר למשרד התחבורה לטיפול בנושא. באשר למסלול הקו, מגילה פועלים מזה עשור 2 קוים מהירים, קוים 71 ו-72, שנוסעים במסלול עם העדפה לתחבורה ציבורית ומחברים את גילה לרמות דרך מרכז העיר בצורה יעילה ומהירה. במסגרת תכנון המכרז נבחנים כלל מסלולי הקווים בעיר ובמידת הצורך והאפשר יבוצעו שינויים והתאמות בשירות בעתיד".

ממשרד התתחבורה טרם התקבלה התגובה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. גידי

    ועוד לא דיברנו על לוחות הזמנים האלקטרוניים המזעזעים שלא מפסיקים לזייף ולהטעות את הציבור (וזה כשהם לא מקולקלים).

  2. אביחי זגורי

    מה עם קו 31 שכל יום כמעט מתבטלים לו נסיעות, והעומס בו הוא מטורף. והרבה פעמים הוא מגיע כאוטובוס לא הקורדיון (דבר שגורם לעומס)

  3. עדי

    ומה עם קו 28???? דורש התייחסות…!!!!
    תלונות הציבור לא מעניינות את אגד!!!

  4. צ'יקו

    הכי קל להאשים את הש.ג. . במצב שבו התנועה בירושלים תקועה, ולא נותנים עדיפות לתחבורה ציבורית, ואם כבר יש נת"צ ,הוא חסום ע"י רכבים פרטיים ומשאיות. קחו למשל את הכניסה והיציאה מהתחנה המרכזית, לוקח לאוטובוס כ 20 דקות ויותר בשעות אחר הצהריים ,לצאת מהתחנה לגינות סחרוב, ואת אף אחד, בעירייה ובמשטרה זה לא מעניין. אז תפסיקו להאשים את אגד באיחורים ותידרשו עדיפות לתח"צ ,ואז תקבלו שרות כראוי.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם לא יחול שינוי מצד כל הגורמים המעורבים משרד התחבורה, תוכנית אב לתחבורה בירושלים,עירית ירושלים ומפעילי התחבורה הציבורית בעיר במתן נתיבים לתחבורה הציבורית בסגירת רחובות לתחבורה פרטית וצמצום הרכבים הנעים בעיר גם לא מאה מפעילים נוספים לא ישנו את המצב. חייבים לאחד את בקרת הרמזורים הכושלת המהווה גורם מעכב בתנועה בעיר כי לא מאפשרים להם לנגוע בהתנהלות הרכבת שחוסר התאום עם מערכות הרמזורים בעיר גורמת לעומסי תנועה קשים. תוסיפו את ההפגנות וסגירת צירי תנועה השכם לבקרים והנה לכם תחבורה מהעולם השלישי וכל זה משליך על בריחת נהגים מהשרות בתחבורה בתוך העיר על אף תנאי עבודה ושכר משופרים לא מביאים בחורים צעירים לעבוד כנהגים.
    אנחנו שבעים מתלונות יש פתרונות אך צריך כפי שכתבתי לגייס את כל הגורמים ולפעול ללא דיחוי.
    צביקה לוי

  6. אבי

    בכל הארץ חסרים נהגי אוטובוס.
    משכורות עלובות
    תנאים עלובים
    אין נקודות התרעננות
    שעות עבודה מרובות

  7. גד

    היה שיפור מסויים, אבל עדיין יש בעיות; גם נקיון הוא דבר נדיר. אבל נדירים יותר נהגי אוטובוס שחושבים על הנוסעים, כמו כאלה ששמים חימום בחורף, ולא פותחים מזגן קר… וההיפך בקיץ.

    מצער אבל כמות המושבים באוטובוסים פחתה עם המעבר לאוטובוסים החדשים (באדומים הישנים היו יותר מושבים), בשם התאימות לנכים. זה לא ניתן לביצוע כאשר אוכלוסיית העיר גדלה בקצב והביקוש עולה. צריך עוד אמצעי תחבורה ציבורית מלבד אוטובוסים.

  8. מירי עטיה

    אני גרה ברמות הזוי מה שהולך שם לכן טוב שקווים 32 ו 31 עברו כבר לסופרבוס ששינו את קו 32 לקו 62 ולמסלול מקוצר יותר מספיק סבלנו מאגד עכשיו הם עפים להולנד ולנו משאירים אוטובוסים של זבל רק סופרבוס

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר