קו 44, פסגת זאב (צילום: טל נתנאל-נוריאל)
קו 44, פסגת זאב (צילום: טל נתנאל-נוריאל)

מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | עמידה בזמנים זו המלצה: "מחכים חצי שעה לאוטובוס וגם אז הוא לא מגיע"

נוסעים בירושלים מתלוננים על אי עמידה בלוחות הזמנים, על אוטובוסים שלא עוצרים בתחנות ועל קווים שכלל לא מגיעים: "התדירות נוראית, יש ימים שנוסעים מעדיפים פשוט ללכת ברגל"

פורסם בתאריך: 9.12.18 08:41

"לחכות לאוטובוס חצי שעה זה יותר מדי זמן, לא יכול להיות שב-2018 נוסעים בירושלים ימתינו כל כך הרבה זמן לאוטובוס", כך אומר השבוע ל"כל העיר" תושב פסגת זאב, שמתלונן על בין השאר על אי עמידה בזמנים של קווי השכונה.

בירושלים, כפי שמפורסם בהרחבה ב"כל העיר", מערך התחבורה הציבורית דורש שיפור יעיל ומהיר. צפיפות, איחורים של הקווים והזנחה באוטובוסים – זו המציאות של קווי אוטובוס אגד בעיר. אחד הקווים שבהם נרשמים איחורים ואי עמידה בזמנים הוא קו 44 – שיוצא מפסגת זאב מזרח ומגיע לתחנת הרכבת הקלה בשכונה. לטענת נוסעים הקו מגיע פעם בחצי שעה, כשהוא עמוס וצפוף, כך שלעתים אינו עוצר בכל התחנות – נוסעים אלה צריכים להמתין עוד כחצי שעה לקו האוטובוס הבא. סך הכל שעה המתנה. נוסעים אחרים פשוט מתייאשים, משלמים יותר כסף ונוסעים במונית "ספיישל", או שפשוט הולכים ברגל.

קו 44, פסגת זאב (צילום: טל נתנאל-נוריאל)

קו 44, פסגת זאב (צילום: טל נתנאל-נוריאל)

"אני גרה באזור פסגת זאב מזרח, בפרויקטים החדשים, וקו 44 הוא האוטובוס היחיד באזור מגוריי", מספרת ל"כל העיר" תושבת פסגת זאב. "בכל פעם אני ממתינה כחצי שעה לאוטובוס, כשהקו מגיע סוף סוף, הוא פשוט מפוצץ בנוסעים, במיוחד בשעות הבוקר. לפעמים האוטובוס לא עוצר בתחנה, אין מקום להכניס סיכה. התדירות של הקו הזה נוראית, יש ימים שנוסעים מעדיפים פשוט ללכת ברגל הביתה מתחנת הרכבת, כי הם צריכים לחכות כ-30 דקות לקו. חצי שעה זה המון זמן".

קו 44, פסגת זאב (צילום: טל נתנאל-נוריאל)

קו 44, פסגת זאב (צילום: טל נתנאל-נוריאל)

"לפעמים בשעות הצהריים קו 44 פשוט מדלג על התחנה, וצריך לחכות עוד חצי שעה", מוסיפה ומתארת הנוסעת. "מדובר בזלזול של ממש של מי שנוסע בקו הזה. אם התדירות של הקו תהיה גבוהה יותר אז האוטובוסים יהיו פחות עמוסים, יהיה אפילו נוח לנסוע בו".

נוסעת אחרת מתארת: "אני ממש תלויה בקו הזה. אני גרה באזור הפרויקטים החדשים בפסג זאב ואין לי דרך אחרת להגיע לרכבת. קו 44 מגיע פעם בחצי שעה, מילא אם היה בא מגיע פעם ברבע שעה, זה עוד היה נסבל. לפעמים הקו מאחר, ולפעמים הוא לא יוצא. נתקלתי בהרבה מקרים שחיכיתי לו כחצי שעה ואפילו יותר, זה בלתי נסבל".

קו 44, פסגת זאב (צילום: טל נתנאל-נוריאל)

קו 44, פסגת זאב (צילום: טל נתנאל-נוריאל)



יוסי סעידוב, מייסד ארגון "15 דקות – לשיפור התחבורה הישראלית בישראל", מוסיף ואומר כי אי עמידה בזמנים ואיחורים זו תופעה של ממש באוטובוסים של אגד. "קו שבא פעם בחצי שעה זה קו שלא מסוגל לתת מענה לצרכים של האנשים, כאשר קו אחד לא יוצא ומוותר על הנסיעה, נוסע מחכה שעה לאוטובוס, זה לא נשמע הגיוני בכלל", מצין סעידוב. "מדובר בקו אוטובוס פנימי בתוך פסגת זאב, המטרה העיקרית שלו לקחת את האנשים לרכבת. העובדה שהקו לא מסונכרן עם הרכבת, כבר מדובר בבעיה. בנוסף, צריך לזכור שפסגת זאב הינה אחת השכונות הכי פקוקות בירושלים למרות הרכבת. זה שפעם בחצי שעה יש קו לרכבת הקלה, מבינים למה התחבורה הציבורית לא אמינה ולמה תושבים מעדיפים את הרכב מאשר תחבורה ציבורית".


סרדינים בקווים: "צפוף ברמה שנדבקים לשמשה הקדמית"

מפגעים באוטובוסים של אגד: "התחזוקה מזעזעת"


דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה: "קו 44 בירושלים הינו קו פנימי בשכונת פסגת זאב, האוטובוס נוסע מידיי כמחצית השעה ומשך הנסיעה המשוער שלו הוא כ-35 דקות, בתנאים אופטימליים. למרבה הצער בשכונת פסגת זאב אין כל עדיפות לתחבורה ציבורית, לא קיימים בישוב נתיבים בלעדיים לתחבורה ציבורית ובפועלשעות השיא בבוקר עת שכולם יוצאים לעבודה וללימודים ואחר הצהריים עת שהתושבים שבים לבתיהם, האוטובוסים נקלעים לגודש מסורבל בתנועה ולפקקי ענק והנסיעה במקום שתארך 35 דקות הנסיעה אורכת 75 דקות ויותר, דבר שמשבש מאוד את מהלך התנהלות התחבורה הציבורית בתוככי השכונה. כידוע אגד כמפעיל אינו רשאי לערוך שינויים או להוסיף אוטובוסים, גם אם יש צורך בכך, ללא הנחיית ואישור משרד התחבורה.

"לפיכך, היות ובעיית התחבורה בעיקר בשעות הגודש מוכרות לכולם, מומלץ שהתושבים כמו גם נציגי ועד השכונה יפנו למשרד התחבורה והגורמים המוניציפליים, כדי שאלה יורו לאגד לתגבר את זמינות האוטובוסים בשכונה וכן כדי לפתור את מצוקת התחבורה הציבורית בפסגת זאב, דבר שיגביר את המהירות המסחרית של האוטובוסים ובכך יקל מאוד על המצוקה המוצדקת של תושבי השכונה".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "משרד התחבורה בוחן את האפשרות לבצע שינויים נקודתיים בשירות המקומי בפסגת זאב שיאפשרו תגבור של השירות, בתוואי קו 44".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. שולי

    דובר אגד מומחה לטיוח זה תפקידו והוא עושה זאת למעלה מ20 שנים.במקום לייעל מוצאים תאומים וחבל.

  2. מינה חזנובסקי 0523512757

    אני תושבת רמת דניה י-ם קו 26 הוא הקו היחיד שעובר בשכונה לרכבת הקלה .כל חצי שעה .בשבועות האחרונים בשעות הצהרים מדלגים על אוטובוס אחד.ז"א שתושבי השכונה צריכים לחכות לקו 26 שעה לאוטובוס .זלזול בתושבים ותקים שמשתמשים בקו הנ"ל.תודה על טיפולכם

  3. רחל

    קו 6 מגבעת מרדכי סיוט!!
    האוטובוס לא עוצר בכלל בתחנה, לפעמים מחכה שעה שלמה !!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בכל העיר זה כך.
    אנו תושבי רמות מחכים מהכניסה לעיר לקוים 31/32 לפעמים כשעה וגם התופעה הזו קימת שהקו מגיע עמוס ואיננו יכולים להיכנס.
    אם תשפרו את קוי אגד ותשדרגו לכל השכונות יהיה זה שכרכם.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קו 31 מקניון מלחה לתחנה המרכזית לא יוצא!

  6. גדי

    קואופרטיב אגד עדיין עובד כמו ליפני 40 שנה וגם הדובר המיושן שלהם חי בלללנד .עקב שיטת הסיבסוד לפי קילומטרים הם מעדיפים קווים ארוכים יותר וללא נוסעים על פני קווים כמו 44 בירושלים.ולכן משרד התחבורה צריך לחייב אותם לתדירות רבה יותר וכמובן הכנסת חברות נוספות לכל הקווים בירושלים כך שעל כל קו יסעו לפחות שתי חברות.אגד היא חברה מאד טובה רק שמנהליה לא הבינו ממי באה פרנסתם.

  7. אייל

    במקום להשקיע כמה עשרות מיליונים בנתיבים המיועדים לאוטובוסים בלבד שרפו בעירייה מאות מיליונים על רכבת קלה שמגיעה משום מקום לשום מקום אף פעם. העיקר שזה מצטלם יפה..

  8. כנרת

    צודק בהחלט. גם הרכבת עמוסה ולא תמיד יש מקום לשבת היא גם לא כזו מהירה. פעם היה נתיב מיוחד לתחבורה הציבורית וביטלו אותו ליד גשר המיתרים.

  9. ילדה אחת

    עכשיו עם היוזמה החדשה של ראש העיר לתת חניה חינם לכל תושבי ירושלים אנשים יעדיפו לצאת עם הרכב הפרטי והפקקים יחמירו.
    זאת במקום לשפר את התחבורה הציבורית.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר