אוטובוס לכותל, הרכבת הקלה במרכז העיר (צילומים: אגד, חיים)
אוטובוס לכותל, הרכבת הקלה במרכז העיר (צילומים: אגד, חיים)

פסח 2024 בירושלים: תגבור התחבורה הציבורית בעיר. וגם – "מתנה" לבעלי הרכבים

כלל שירותי התחבורה הציבורית בירושלים יתוגברו עד לצאת חג הפסח, ובעירייה קוראים לתושבים ולמבקרים הרבים להתנייד ברכבת הקלה, באוטובוסים וברכבת הכבדה - אל ובתוך ירושלים. מצד שני - אם הגעתם עם רכב, תיהנו מחניה חינם בכחול-לבן

פורסם בתאריך: 24.4.24 09:03

 

מערך התחבורה הציבורית בירושלים יתוגבר משמעותית בימי חול המועד ועד ליציאת פסח (שני, 29.4) בשעות הלילה. במסגרת זו – יתוגברו קווי אוטובוס, הרכבת הקלה תפעל בתדירות מוגברת וכך גם הרכבת הכבדה אל ירושלים.
בכפיר הרכבת הקלה, שמפעילה עדיין רק את הקו האדום החלקי (סוגיית ההארכה להדסה ונוה יעקב טרם באה לידי פתרון), מודיעה כי בימי חול המועד פסח, "ימים רביעי (24.4) וחמישי (25.4), בין השעות 22:00-9:00, אנו נערכים לקראת המוני המבקרים אשר צפויים לפקוד את ירושלים וזאת על ידי תגבור תדירות הרכבות בשעות אלה לטובת ציבור הנוסעים".
המשמעות היא שבשעות השיא המדוברות – תדירות הרכבת תעמוד על המינימום האפשרי – בין 4 ל-6 דקות – זאת, כמובן, בהתאם לשחרור הרכבת על ידי הנוסעים בתחנות השונות.
לאור תגבור התדירות – אם הרכבת מלאה בנוסעים, מומלץ להמתין מספר דקות נוספות עד להגעת הרכבת הבאה.
בנוסף, יתוגברו קווי אוטובוס שונים ברחבי העיר – בעיקר כאלה שמחברים את שכונות ירושלים עם העיר העתיקה/הכותל המערבי. במשרד התחבורה, בעיריית ירושלים ובחברות התחב"צ בעיר ממליצים להתעדכן בשעות המדויקות במוקדים השונים.
בנוסף, לרשות תושבי השכונות רמת שלמה, רמות, נוה יעקב, הר נוף, גבעת שאול ובית וגן יעמדו אוטובוסים ייעודיים לכותל המערבי – הקווים 1, ו-3, יציאו מהשכונות הנ"ל בימי חול המועד (רביעי-חמישי) בשעות 17:00, 18:00, 19:00, 20:00.
כאמור, גם הרכבת הכבדה תתגבר פעילות – כאשר מדובר בעיקר בשעות הערב והלילה – מומלץ להתעדכן באתר רכבת ישראל ובאפליקציות התחבורה השונות.
***
מהצד השני של עידוד השימוש בתחבורה הציבורית, נדמה שבעיריית ירושלים לא שוכחים גם את בעלי הרכבים ואת אלו שמעדיפים להתנייד ברכבים. במעין הטבה מיוחדת לחג – עיריית ירושלים מאפשרת חניה בכחול-לבן ללא תשלום.
יצוין ויודגש כי הפיקוח העירוני עובד במהלך ימי חול המועד והחג ותבוצע אכיפה במקרים של חניה אסורה – כגון באדום לבן או ברחובות שבהן יש הסדרי לבעלי תו חניה אזורי או על מדרכות באזורים מסוימים – כשהיעדר האכיפה מתייחס אך ורק לחניה בכחול-לבן.
ההטבה הזו של העירייה תהיה תקפה עד צאת חג הפסח ביום שני, 29.4.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עירייה מייאשת

    ייאוש. מי הם מקבלי ההחלטות בעירייה בנושא הזה? עיר של מיליון איש עם עירייה שחושבת שהיא מנהלת עיירה של 50 משפחות. ככה מטמטמים את הציבור וגורמים לו לחשוב שתמחור החניה זה עונש ופטור מתשלום הוא פרס. בחג, עם הביקוש המוגבר לביקורים בעיר, מחיר החניה היה צריך לעלות.

  2. לא יוצא מהבית

    אחלה "מתנה" – במקום להחנות מחוץ למרכז העיר ולהתנייד ברק"ל או באוטובוסים בלי פקקים, הם ייתקעו בפקקי ענק עם כל האווילים שהתפתו גם הם ל"חנייה חינם" ויסיירו בעיר בחיפוש נואש עחרי מקום פנוי (וחינמי) ויפקקו אותה עוד יותר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר