אילת השחר שוואב, סמואל דניאל חיים אנקרי (צילומים: דובר צה"ל)
אילת השחר שוואב, סמואל דניאל חיים אנקרי (צילומים: דובר צה"ל)

"שהמדינה היפה שלנו תכיר ימים יפים ושקטים יותר" – הקצינים מאזור ירושלים מאחלים חג שמח

סגן אילת השחר שוואב וסרן במיל' סמואל דניאל חיים אנקרי מספרים ל"כל העיר" על התפקידים שהם ממלאים, על המשמעות שבעשייה ועל תחושת הגאווה: "הביחד שלנו מנצח כל קושי"

פורסם בתאריך: 26.4.24 09:31

סרן במיל׳ סמואל דניאל חיים אנקרי

לוחם בגדוד 5772, במחוז חיפה של פיקוד העורף. תושב ירושלים

"באזרחות אני סטודנט למנהל עסקים באוניברסיטה העברית ועובד באבטחה במשרד הכלכלה. לפני תשע שנים עליתי לבדי לארץ עליתי ואחרי שנה גם שאר המשפחה שלי עלו ארצה. בנובמבר 2017 התגייסתי לגדוד שחר בחטיבת החילוץ וההדרכה, יצאתי לקורס קצינים, שירתתי כמפקד מחלקה בגדוד שחר ולפני שלוש שנים השתחררתי מצה"ל.

"בשבעה באוקטובר הייתי בחופשה ביפן עם המשפחה שלי. התכנית שלנו הייתה לחזור לארץ בשמונה באוקטובר. ברגע שהבנו את המתרחש בארץ המחשבה הראשונה שלי הייתה להתגייס למילואים לגדוד שלי 5772 של מחוז חיפה בפיקוד העורף. שבתי לארץ ובתשעה באוקטובר כבר גויסתי למילואים כמאבטח של בסיס בחיפה. לאחר מספר ימים הצטרפתי למחלקת האנו"ח (איסוף נתונים וחללים). העבודה בשדה תימן היתה קשה מנשוא. בעיקר התעסקנו באיתור נעדרים ישראלים מתוך גופות של מחבלים. לאחר מכן רציתי להמשיך בשירות המילואים על מנת לתרום חלק למאמץ המלחמתי, חברתי לגדוד שלי ושימשתי כמפקד מחלקה. ביצענו עם המחלקה והפלוגה אימונים של חילוץ לשם מוכנות וגיבוש הכוח, בנוסף ביצענו משימות סיורים והפגנת נוכחות להחזרת תחושת הביטחון לתושבי העיר. לאחר התקופה המורכבת שחווינו כעם אני מאחל לכל עם ישראל חג פסח שמח, שהמדינה היפה שלנו תכיר ימים יפים ושקטים יותר. עם ישראל חי".

 

 

סגן אילת השחר שוואב

קצינת מבצעים במחלקת הרפואה של פיקוד העורף. מתגוררת באפרת

"לפני שהתגייסתי עשיתי מכינה קדם צבאית ומיד לאחריה התגייסתי לחיל הרפואה שירתתי כחובשת ויצאתי לקורס קצינים. כיום אני משרתת כקצינת מבצעים במחלקת הרפואה של פיקוד העורף.

"במסגרת תפקידי בשגרה אני אמונה על היערכות המחלקה לכל אירוע רפואי בסדר גודל לאומי, להתכונן לתרחישי רעידות אדמה, צונאמי, אירועי פח"ע גדולים, להכין משלחות רפואה במידה וקורה אסון שמצריך משלחת ועוד. בחירום אנחנו מתפעלים חמ"ל רפואי 24/7 המתכלל כל אירוע רפואי בכלל הגזרות במדינה שמצריך פינוי מוסק. תפקידנו כחמ"ל לקבל החלטה לאיזה בית חולים הפצוע יפונה בהתאם למיקום האירוע, הפציעה, יכולות בתי החולים, מגבלות ועוד החלטות מקצועיות. אנחנו מחליטים ומתאמים מול בית החולים את קליטת הפצוע בצורה המהירה המדויקת והמיטבית ביותר.

"זכורים לי מספר אירועים בשלהי התמרון בעזה שמספרי הפצועים לא הפסיק להגיע. עוד ועוד מידע שיצר תמונת מצב קשה מאוד. כולנו יחד ישבנו בחמ"ל במשך שעות ארוכות במתח אינסופי עד שווידאנו שקיבלנו את כל הפצועים לבתי החולים. היו הרוגים רבים ובכל הרוג הלב נקרע. כולנו יצאנו מהמשמרת הזו עם אבן כבדה בלב. למרות כל הכאב, כולנו מרגישים חיבור ותחושת שליחות. זה נתן את הדרייב להמשיך בכל הכוח.
"אין גאווה גדולה יותר מלהיות חלק משרשרת פינוי הפצועים ולחוש את המשמעות הענקית הזו כל יום. ולהיות חלק מחמ"ל עם האנשים הכי טובים על כל גווני החברה הישראלית במילואים ובסדיר. תחושת הביחד שלנו מנצחת כל קושי. אנחנו כאן כדי להמשיך עד הסוף! חג פסח שמח לכל תושבי מדינת ישראל אנחנו כאן גם בחג כדי לשמור עליכם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר