עו"ד טל גרדל (צילום: פרטי)
עו"ד טל גרדל (צילום: פרטי)

עו"ד טל גרדל: "צוואה ניתן ורצוי לעשות בכל גיל"

עו"ד ונוטריון טל גרדל מפרטת את סוגי הצוואות, מסבירה על ההבדלים ביניהן ומדגישה: "כאשר אדם עושה צוואה, יש לו שליטה מלאה כיצד יחולק רכושו לאחר מותו, ובכך למנוע קשיים שיכולים לצוץ בעתיד"

פורסם בתאריך: 1.3.24 01:57

טל גרדל טמוזרטי היא עורכת דין ונוטריונית, בעלת ותק וניסיון מקצועי של יותר מ-17 שנה. משרדה מתמחה בתחום ירושות, צוואות, ייפויי כוח מתמשך, חדלות פירעון, פשיטות רגל, ייצוג חייבים וזוכים בהוצאה לפועל, הסדרי נושים וייצוג לקוחות פרטיים, חברות ותאגידים.

לפני כארבע שנים קיבלה עו"ד גרדל טמוזרטי רישיון נוטריון, מה שמאפשר לה לערוך צוואת נוטריוניות. היא מסבירה: "חוק הירושות בישראל מכיר בארבעה סוגי צוואות: צוואה בכתב יד, צוואה בפני עדים, צוואה בפני בית המשפט או בפני נוטריון וצוואה בעל פה. הצוואה החזקה ביותר היא צוואה נוטריונית שעושה סדר בחלוקת הרכוש לאחר פטירתו של האדם".

מה ההבדל בין צוואה נוטריונית לבין צוואה רגילה?

"צוואה נוטריוניות חזקה יותר, וכמעט בלתי ניתנת לביטול אם היא נערכת כראוי ובהקפדה על הכללים, וזה היתרון הגדול שלה. עדיף לערוך צוואה בפני נוטריון שמתמחה בתחום ופועל על פי הוראות חוק הירושה. הדבר ימנע בעתיד מחלוקות מיותרות".

בנוסף, עו"ד גרדל טמוזרטי עורכת גם צוואות הדדיות. "צוואה הדדית נעשית בין בני זוג ומתייחסת לאופן חלוקת העיזבון ביניהם. הצוואה ההדדית מאפשרת לזוג להוריש את נכסי העיזבון האחד לשנייה ורק לאחר מכן ליתר היורשים. היתרון הגדול של צוואה הדדית היא שלאחר פטירת אחד מבני הזוג, בן הזוג שנותר בחיים, לא יכול לשנות את חלוקת הנכסים והיא תישאר כפי שנקבעה בצוואה ההדדית בין בני הזוג".

משרדה של עו"ד גרדל טמוזרטי מעניק ללקוחותיו ייצוג משפטי וליווי אישי לאורך כל תהליך הכנת הצוואה, מהרגע שמחליטים לכתוב אותה ועד שהיא הופכת למסמך משפטי מוגמר.

בטרם פתחה את משרדה ובמשך כשבע שנים עבדה עו"ד גרדל טמוזרטי כפרקליטה באגף הכונס הרשמי והאפוטרופוס הראשי, כיום הממונה על הליכי חדלות פירעון. "התפיסה של לא מעט אנשים היא שצוואה עושים בגיל מבוגר, וזה ממש לא נכון. צוואה ניתן ורצוי לעשות בכל גיל, גם אנשים צעירים בעלי נכסים וגם זוגות שנמצאים בפרק ב' שלהם. כאשר אדם עושה צוואה, יש לו שליטה מלאה כיצד יחולק רכושו לאחר מותו, ובכך למנוע קשיים שיכולים לצוץ בעתיד".


כתובת: רחוב יפו 216, בניין שערי העיר, קומה 5, ירושלים. טל': 02-5959095, פקס:

02-5959910

נייד: 0544-605727

לפייסבוק לחצו >>כאן<<

דוא"ל: [email protected]

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר