נוסעות ונוסעיםממתינים בתחנה סמוך לכותל המערבי (צילום: פרטי)
נוסעות ונוסעיםממתינים בתחנה סמוך לכותל המערבי (צילום: פרטי)

מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | הסיוט של הנוסעים מהכותל – עשרות ממתינים למעלה מחצי שעה בתחנה

נוסעות ונוסעים מתלוננים על זמני המתנה ארוכים מדי לקו 1 שיוצא מהכותל המערבי ומגיע לתחנה המרכזית, ומשרת בשעות הבוקר תלמידות ותלמידים רבים: "הצורך עולה על ההיצע. אם לא יכולים לטפל בבעיה באופן מלא, לפחות שיגבירו את הנסיעות בבוקר"

פורסם בתאריך: 20.1.19 07:00

מה קורה בקווי האוטובוס של אגד שמגיעים לעיר העתיקה? נוסעות ונוסעים מתלוננים על קו 1 – מסלולו: הקו יוצא מהתחנה המרכזית ומגיע לכותל המערבי. הנוסעים מתלוננים כי בעיקר בשעות הבוקר הקו לא עומד בלוח הזמנים, ולעתים הם הם נאלצים להמתין למעלה מ-40 דקות.


מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | רפורמת "רב קו ללא נהג": תקלות ומחסור במכונות כרטוס


כפי שפורסם לראשונה ב"כל העיר", משרד התחבורה מתכנן אמנם להוסיף 42 קווי אוטובוס חדשים בירושלים. חלקם יפעלו על ידי חברות אחרות, מה שלמעשה ישבור את מונופול אגד בירושלים – אולם עד שזה ייצא לפועל, הנוסעים ממשיכים לסבול.



"אני גרה ברובע היהודי ועובדת מחוץ לאזור, מתניידת בעיקר בתחבורה הציבורית", מספרת נוסעת אשר פעילה ברובע היהודי. "הקושי העיקרי הוא של התלמידות והתלמידים הלומדים במוסדות חינוך מחוץ לרובע היהודי. בבוקר אין להם איך להגיע לבית הספר. יש קו 1 וקו 3, אבל עד שמגיעים האוטובוסים עובר הרבה זמן. המקסימום שחיכיתי לאחרונה היה 40 דקות, כשחיכיתי לקו 1. הרבה אנשים נדחפים בבוקר לאוטובוסים, יש קרוב ל-200 תלמידים שיוצאים ללמוד במוסדות מחוץ לעיר העתיקה. הם תלויים באוטובוסים, שלא מגיעים בבוקר בתדירות שהם אמורים להגיע. כמות האנשים מצטברת וכשסוף – סוף מגיעים הם מלאים בצורה שאי אפשר להכניס סיכה".

עוד מוסיפה התושבת כי התלמידים והתלמידות בשעות הבוקר מאחרים באופן קבוע בעקבות שירות האוטובוסים. "אני שומעת הרבה תלונות מההורים, הם פונים למינהל הקהילתי מתחילת שנת הלימודים אני שומעת המון בעיות. כרגע המצוקה הנוראית – אני שלחתי בנושא פניות למשרד התחבורה".

"יש כאן יש בעיה בתחבורה הציבורית לאזור בשרות ובמענה. מספר הנסיעות וגודל האוטובוס לא מתאים למספר הנוסעים, לדוגמא בראש חודש, נוהגים לבוא הרבה לכותל, או אירועים מיוחדים שמתרחשים וכו'. אנחנו זקוקים לקווים 1 ו-3 להגיע למקומות מחוץ לשכונה. הצורך עולה על ההיצע. אם לא יכולים לטפל בבעיה באופן מלא, לפחות שיגבירו את הנסיעות בבוקר", מדגישה המתלוננת.

תגובות אגד ומשרד התחבורה יפורסמו כשיתקבלו.


מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | "נוסעים יורדים מהרכבת ומחכים חצי שעה לאוטובוס שיביא אותם הביתה"


בר בהר: הרפתקה קולינרית בהרי ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מרחוב בן זכאי להר הצופים לוקח שעה וחצי, כיוון שצריך להחליף אוטובוס. במשך 40 שנה היה אוטובוס ישיר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר