כספונט (צילום: צוות תכנית אב לתחבורה י-ם JTMT)
כספונט (צילום: צוות תכנית אב לתחבורה י-ם JTMT)

מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | רפורמת "רב קו ללא נהג": תקלות ומחסור במכונות כרטוס

נוסעים מתלוננים על מחסור במכונות כרטוס לטעינת הרב קו, ועל תקלות באלו שקיימות: "למה אי אפשר להציב מכשיר טעינה ליד כל תחנה או מכשיר טעינה בתוך האוטובוס?". משרד התחבורה: "במידה וקיים מחסור בנקודות הטענה ניתן לפנות למשרד התחבורה, ואנו נפעל להתקנת עמדות הטענה במקומות החסרים" 

פורסם בתאריך: 13.1.19 08:28

רפורמת טעינת 'הרב קו ללא נהג' של משרד התחבורה נמשכת כבר תקופה ארוכה בעיר. לפי משרד התחבורה ההיגיון מאחורי המהלך – "מדובר במהלך שנועד לחסוך לנוסעים את התורים שהשתרכו עד כה בעמדות ההטענה, ולצמצם את הסחת הדעת של הנהג באוטובוס". מדובר ביוזמה מבורכת שמטרתה לחסוך את התורים הארוכים שנוצרים במהלך העלייה לאוטובוס ועל מנת שהנהג יהיה מרוכז אך ורק בנסיעה ולא במתן עודף לנוסעים והסחות דעת נוספות, כנהוג במדינות רבות בעולם.

בתיאוריה – מהלך מבורך, בפועל? חלק ממכונות הכרטוס שנועדו לשרת את הנוסעים בהליך טעינת הרב-קו אינן תקינות, זאת ועוד, בחלק מהשכונות בירושלים אין כלל מכונות כרטוס.


מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | "נוסעים יורדים מהרכבת ומחכים חצי שעה לאוטובוס שיביא אותם הביתה"


כפי שפורסם ב"כל העיר", בחודש נובמבר בשנה שעברה, נוספה אפשרות לנוסעי התחבורה הציבורית בירושלים, להטעין את כרטיס הרב קו באמצעות עמדות כספונט המפוזרות ליד מכולות, מרכזים מסחריים, חנויות ועוד. שינוי נוסף, הנכנס לתוקף בחודש מרץ בשנה שעברה, הוחלט על ידי משרד התחבורה כי, אין לאפשר יותר טעינה כרטיס רב קו וקניית נסיעה דרך הנהג, אלא אך ורק דרך מכונות הכספונט, מכונות הטענה סמוך לרכבת, ודרך אפליקציית רב קו אונליין.



לדוגמא, בשכונת פסגת זאב באזורים מסוימים, אין מספיק עמדות כספונט לטעינת רב קו, והעמדה טעינה היחידה סמוכה לתחנה הרכבת או לחנויות מסוימות שרחוקות מבתי המגורים. כך שמי שנתקע ללא נסיעות בכרטיס הרב קו, יאלץ לשלם על כרטיס רב קו חדש למטרת הנסיעה פלוס מחיר הנסיעה באוטובוס.

"לא פעם ולא פעמיים נתקלתי שמכשירי ההטענה בכספונט לא עובדים, והייתי צריכה לשלם גם על הנפקת רב קו חדש, ועוד נסיעה. בנוסף לכך, יש אזורים בשכונות מגורים שאין בכלל מכשירי הטענה, רק סמוך לחנויות שלא פתוחות משעות מוקדמות, או בתחנה הרכבת הקלה. אם ביצעו שינוי על מנת שהנהגים לא יחוו הסחות דעת בנהיגה, ולקצר תורים באוטובוס. אז שידאגו לפחות לשים ליד כל תחנה מכשירי תיקוף". מספרת מתלוננת בשיחה עם "כל העיר".

"כוונת הרפורמה טובה מאוד. הנסיעה היא יותר בטיחותית, ויותר מהירה. אך צריך שתהיה טעינת רב קו באוטובוסים עצמם. לפעמים יש אופציות, והתושבים לא יודעים עליהם. אין שיווק מספיק לעניין ואין פריסה מספקת". מציין אלעד מלכא חבר בסיעת התעוררות, ומנהל קבוצת אגד WATCH בפייסבוק.

"בנוסף, ישנה בעיה עם כל החנויות שמספקות טעינת רב קו, יש אנשים שיוצאים מוקדם מאוד והחנויות עדיין לא פתוחות, אז מה הם יעשו? אני לא נתקלתי בתחנה באף מדינה בעולם, שאין לידה מכשיר טעינה. למה אי אפשר להציב מכשיר טעינה ליד כל תחנה או מכשיר טעינה בתוך האוטובוס? משרד התחבורה צריך להציע את האופציה המשתלמת והטובה. המכרז הקרוב הוא הזדמנות, לכן חייב להכין תשתית לזה, אסור שתהיה אופציה שנוסע מגיע לתחנה ולא יכול לטעון". מדגיש מלכא.

תגובות 

דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה: "לאגד יש 7 עמדות להטענת הרב קו בירושלים, הן במזומן והן באשראי, ובנוסף ניתן להנפיק בהן רב קו. פיזור עמדות הכספונט והאחריות להפעלתן מצויות באחריות משרד התחבורה בלבד. לפיכך הנך רשאית לפנות למשרד התחבורה לקבלת התייחסות לשאלותייך. עוד נמסר מאגד כי העמדות אגד להטענת הרב קו בירושלים מוצבות במתחמים הבאים: קניון גילה; קניון הדר; קניון הפעמון; התחנה המרכזית; קניון רב שפע; קניון רמות; קניון פסגת זאב.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "ברחבי ירושלים פרוסות כ-800 נקודות הטענה רב קו. פריסת המוקדים להטענת כרטיסי רב-קו מפורסמת באתר 'הרפורמה בתעריפים'בנוסף, ניתן להטעין את כרטיס הרב קו גם בטלפון הנייד, באמצעות אפליקציית 'רב קו אונליין' וכן במחשב הביתי, באמצעות 'קורא כרטיסים' ייעודי. במידה וקיים מחסור בנקודות הטענה במקום כלשהו, ניתן לפנות למשרד התחבורה ואנו נפעל להתקנת עמדות הטענה במקומות החסרים". 


קריז קשה לדג בפיתה

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר