קו 66, פסגת זאב (צילום: פרטי)
קו 66, פסגת זאב (צילום: פרטי)

מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | "נוסעים יורדים מהרכבת ומחכים חצי שעה לאוטובוס שיביא אותם הביתה"

חכמי חלם: בזמן שהרכבת הקלה מגיעה כל 15-5 דקות, קווי השאטלים של אגד יוצאים מתחנת הרכבת הקלה לתוך השכונות בתדירות נמוכה מאוד, שלעתים יכולה להגיע לחצי שעה. כך למשל, בקו 66 בפסגת זאב: "שכונת פסגת זאב היא כמו עיר, האוטובוסים צריכים להיות בהתאם"

פורסם בתאריך: 30.12.18 08:04

בשכונת פסגת זאב פועלת בשנים האחרונות הרכבת הקלה, שיוצאת ומגיעה לתחנה בתדירות של 5-4 דקות: אך מה קורה כשקווי האוטובוס-השאטלים, שאמורים להסיע את התושבים לבתיהם בתוך השכונה, יוצאים כל 30-20 דקות?

נוסעים רבים מתלוננים על תדירות בלתי סבירה שלא מסונכרנת עם התדירות של הרכבת הקלה. נוסעים רבים לעתים נאלצים להמתין חצי שעה בתחנת הרכבת בפסגת זאב, עד שיגיע אוטובוס שיסיע אותם לביתם. כך, גם כשנוסעים רוצים להגיע לתחנת הרכבת ונאלצים להמתין קרוב לחצי שעה, עד שיגיע אוטובוס-שאטל שיסיע אותם לתחנת הרכבת.

כך למשל, קו 66 בפסגת זאב: מסלול האוטובוס יוצא מפסגת זאב ומגיע עד לגבעת רם – התדירות שלו עומדת על 20 דקות, בפועל הקו לעתים מאחר ומגיע גם כל חצי שעה. מדובר בקו שעובר גם בתחנת הרכבת הקלה בפסגת זאב, ומשמש גם כשאטל. נוסעים מתלוננים על הקו שהינו עמוס מאוד, ולעתים בשל צפיפות בתוך האוטובוס הנהג כלל לא עוצר בתחנות. כמו כן, מדובר בקו מבוקש מאוד בשכונה – בעבר היה יוצא אוטובוס ארוך (מפרקי), אולם בחודשים האחרונים מגיע אוטובוס קצר, שאינו תואם את מס' הנוסעים שעולים עליו.



כפי שפורסם לראשונה ב"כל העיר", משרד התחבורה מתכנן אמנם להוסיף 42 קווי אוטובוס חדשים בירושלים. חלקם יפעלו על ידי חברות אחרות, מה שלמעשה ישבור את מונופול אגד בירושלים – אולם עד שזה ייצא לפועל, הנוסעים ממשיכים לסבול.


קו אוטובוס 66, פסגת זאב (צילום: פרטי)

קו 66, פסגת זאב (צילום: פרטי)


"קו 66 היה בדרך כלל אוטובוס ארוך, אני לא יודעת מה השתנה. בתקופה האחרונה התדירות שלו נפגעה, ובנוסף הוא אוטובוס קצר", מספרת נוסעת שמתגוררת בפסגת זאב. "למשל בשעות הבוקר, בשלב מסוים ככל שהאוטובוס מתקדם באיסוף הנוסעים בתחנות, כבר אין מקום כלל לאנשים. הצפיפות אדירה. האוטובוס הזה הוא גם סוג של שאטל לרכבת. אך, שוב התדירות שלו לא מספיקה במיוחד כשיש פקקים, ואז הוא נתקע עם שאר המכוניות".

"פסגת זאב אחת השכונות הגדולות בירושלים, היא ממש כמו עיר. האוטובוסים בה צריכים להיות בהתאם", מוסיפה ואומרת הנוסעת. "לא ייתכן שאנשים יורדים מהרכבת ומחכים 30-25 דקות לאוטובוס שייקח אותם לפסגת זאב מזרח".


קו אוטובוס 66, פסגת זאב (צילום: פרטי)

קו 66, פסגת זאב (צילום: פרטי)


חבר המועצה יהודה פרוידיגר (הבית היהודי), תושב השכונה, מוסיף ואומר בשיחה עם "כל העיר" כי "חייב להיות שינוי יסודי בשכונה. פסגת זאב רק מתרחבת, באזורים מסוימים בשכונה אין מספיק שירותי תחבורה. אני יודע שהמינהל הקהילתי התחיל לעבוד על זה לפני הבחירות, ועדיין עובד על זה".

גורמים במינהל הקהילתי פסגת זאב מציינים: "נמשיך לפעול, אל מול כל הגורמים במשרדי הממשלה והעירייה, לשיפור איכות התחבורה בשכונה. עשינו שיתוף ציבורי בנוגע לתחבורה הציבורית. יש התפתחויות ויש דיאלוג קבוע של המינהל והתושבים על כל בעיות התחבורה. המינהל עושה כנדרש, כל יום בשביל לשפר את המצב התחבורה בעיר".


תגובות 

מאגד נמסר בתגובה: "קו 66 נוסע מידי 20-15 דקות להוציא אירועים בלתי צפויים מראש (גודש בתנועה, הפגנות, סגירת צירים, אירועי טרור, תאונות, ביקורי אחמי"ם ושועי עולם בירושלים ועוד…) אשר עלולים לשבש את פעילות ותדירות האוטובוסים בקו חשוב זה. האוטובוסים המאושרים על ידי משרד התחבורה לפעול בקו זה הינם אוטובוסים רגילים נמוכי משטח המיועדים להקל על ציבור המשתמשים. קו 66 כמו יתר קווי השרות בירושלים מתוכן ומאושר על ידי משרד התחבורה ואגד כמפעיל הקו מצופה לפעול על פי רישיון הקו. בתקופה הקרובה (2019) צפויים לצאת למכרזים 50 אחוזים מקווי השרות בירושלים, ומשרד התחבורה מתכנן רפורמה מקפת במארג קווי השרות בבירה. אשר צפויה בנוסף לבניית תשתית לקווי רכבות קלות להקל את פעילות התחבורה הציבורית בירושלים".

ממשרד התחבורה נמסר: "קו 66 פועל בתדירות של 12-10 דקות בשעות השיא. בתחנות האוטובוס בקצה שכונת פסגת זאב, קיימות חלופות רבות לקו 66 ולכן התדירות שלו בתחנות אלה נמוכה יותר. לפי בדיקה שנערכה עולה כי מספר הנוסעים בקו אינו מצדיק שימוש באוטובוס מפרקי. ככל שישנן בעיות של צפיפות או אי עמידה בלוחות הזמנים, יש לפנות למשרד התחבורה תוך ציון כלל הפרטים ואנו נבחן את הבקשה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר