תחנת הר הרצל, הרכבת הקלה ואוטובוס (צילום: אמיל סלמן)
תחנת הר הרצל, הרכבת הקלה ואוטובוס (צילום: אמיל סלמן)

מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | מנותקים: מדוע לנוסעי דרום העיר אין קווים ישירים למרכזי התעסוקה?

נוסעים מתלוננים על היעדר קווי אוטובוס ישירים משכונות קרית היובל, קרית מנחם ועיר גנים אל מתחמי התעסוקה בעיר - תלפיות והר חוצבים. יוסי סעידוב, מארגון "15 דקות": "אין לאנשים זמן לצעוק ויכולת להתלונן, הם פשוט צריכים תחבורה ציבורית טובה, איכותית והוגנת שתיקח אותם לעבודה"

פורסם בתאריך: 27.1.19 08:25

בשכונות דרום מערב העיר בירושלים מתלוננים נוסעים על היעדר של קווי אוטובוס ישירים למתחמי התעסוקה בעיר – בראשם אזור התעשיה תלפיות והר חוצבים. קרית היובל, קרית מנחם, עיר גנים וגבעת משואה – בשכונות אלה מתגוררים תושבים אשר עובדים באזורי התעסוקה בעיר, אולם רובם נאלצים לקחת שני קווי אוטובוס, ולעתים שלושה קווים ורכבת קלה בתחנת הר הרצל, כדי להגיע לעבודה, זאת בניגוד לשכונות אחרות בעיר שנהנות מקווי אוטובוס ישירים. כפי שפורסם לראשונה ב"כל העיר", משרד התחבורה מתכנן אמנם להוסיף 42 קווי אוטובוס חדשים בירושלים. חלקם יפעלו על ידי חברות אחרות, מה שלמעשה ישבור את מונופול אגד בירושלים – אולם עד שזה ייצא לפועל, הנוסעים ממשיכים לסבול.



לדברי יוסי סעידוב מייסד ארגון '15 דקות – לשיפור התחבורה הישראלית בישראל', "ישנם הרבה בעיות מבחינת התחבורה הציבורית עם האזור של קרית היובל, קרית מנחם ועיר גנים. כל האזור הזה, לא נהנה מתחבורה ציבורית טובה. מדובר באזורים שהתושבים שם מאוד תלויים בתחבורה ציבורית. היה להם קו 20 שלוקח למרכז העיר עד לשער יפו. מאז השקת הרכבת הקלה הקו בוטל, והיום זה קו עד לתחנת רכבת הקלה בהר הרצל".


מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | הסיוט של הנוסעים מהכותל – עשרות ממתינים למעלה מחצי שעה בתחנה


"בפאתי השכונה עובר קו 12 שמחבר בין הדסה עין כרם, לארמון הנציב. מצד שני מפתחים תשתיות לרכבים פרטיים, נחנך כביש חדש דו נתיבי לכל כיוון. יש השקעה ברכב פרטי ובתחבורה ציבורית לא משקיעים. חשוב לומר שיש כמה בעיות מרכזיות באזור הזה בעיר: העדר קווים ישירים לתלפיות, הר חוצבים, אזורי תעסוקה וכו'. הבעיה השנייה היא המסילות של שלוחות הרכבת מהר הרצל ועד צומת אורה. כבר פינו את השטח יש מקום שמוכן להכנת מסילות ואין עדיין חברה שתניח את המסילות וזה מקומם. מן הראוי היה שיהפכו אותה לנתיב תחבורה ציבורית. לשכונות האלה אין קו ישיר לאזורי תעסוקה", מוסיף סעידוב.

לדברי נוסעת, שמתגוררת בשכונת קרית מנחם, ונוסעת לרוב בתחבורה ציבורית, "אין קו ישיר למקומות מסוימים מהשכונה, אנחנו עולים על אוטובוס עד תחנת הרכבת הקלה ושם מחליפים. האוטובוס משמש מעין שאטל לתחנת הרכבת, אבל אוטובוסים ישירים בתדירות גבוהה לכל מיני אזורים בעיר אין כרגע לכן צריכים להסתמך רק על הרכבת".

סעידוב מסכם כי "צריך לתת פתרון לתושבי דרום מערב העיר לטווח הקצר, בשיתוף העירייה. הם לא קיבלו שום מענה ושום רצינות לטענותיהם. ומן הראוי שמשרד התחבורה יגלו טיפה יותר רצינות, ויפתרו את בעייתם. לעומתם, בשכונת פסגת זאב הרכבת נכנסת לתוך השכונה. ובנוסף, יש אוטובוסים ישירים למרכז העיר. קרית היובל, קרית מנחם ועיר גנים מנותקות מתחבורה ציבורית ישירה למרכזי התעסוקה תלפיות והר חוצבים. שם אין לאנשים זמן לצעוק ויכולת להתלונן, הם פשוט צריכים תחבורה ציבורית טובה, איכותית והוגנת שתיקח אותם לעבודה".


דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה: "מארג קווי השרות של התחבורה הציבורית בירושלים מתוכנן ונקבע על ידי משרד התחבורה. קווים, מסלולים, תחנות , זמינות (לוחות זמנים), מחירים, סוגי אוטובוסים, קווי הזנה לרכבת הקלה ובעצם כל דבר ועניין הכרוך בהסעת המונים בבירה. הנך מתבקשת לפנות למשרד התחבורה לקבלת תגובה לכל השגותיך. אגד כמפעיל התחבורה הציבורית בירושלים פועל ומפעיל תחבורה רק על פי הנחיות והוראות משרד התחבורה ללא כל מרחב תמרון או כל שיקול דעת באשר ליסודות וערכי תכנון השרות".

תגובת משרד התחבורה טרם התקבלה. 


מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | "נוסעים יורדים מהרכבת ומחכים חצי שעה לאוטובוס שיביא אותם הביתה"

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יוסף

    אין פה הרבה דתיים הכול הולך לשכונות הדתיות אפילו קו הרכבת לקרית מנחם מחכה

  2. מני

    למה שתהיה תחבורה נורמלית? זאת הרי אגד. העיקר שאומרים חדשות לבקרים שכולנו צריכים לעבור לתח' ציבורית. ומשאירים אותנו בידי המונופול החונק של אגד. ולא רק אומרים לנו שצריך לעבור לתחבורה ציבורית אלא גם הולכים וחונקים אותנו נהגי המכוניות בשלל חישוקים וקשיים שמערימים עלינו ברחבי העיר הזאת, בכבישים צרים מפותלים ומפוקקים ובחניות זוועתיות. העיקר שמביתר למשל יוצא כל 2 דקות אוטובוס לירושלים ובחזרה ובכלל לכל שכונות החרדים. להם הרי חייבים לדאוג.

  3. טליה

    נכון שלשכונות דתיות כמו בית וגן והר נוף היה לובי חזק בירושלים והם הוציאו בשבילן אוטובוסים ישירים ולסבתות מקריית היובל אין פוליטיקאים שמציגים את עניינן לכן הן יצטרכו לעשות כמה מעברים מקו לקו כדי להגיע למקום המבוקש כמו שוק למשל. האם זה מוסרי לשים פס גדול על השכונות שהאוכלוסייה בהן חלשה מלכתחילה? להפך לדעתי חובה לתמוך באנשים חלשים כדי שגם הם ירגישו כמו בני אדם. לא כולם יכולים לגור ברחביה. אז מה הם – לא אנשים?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר