קו אוטובוס 12, ירושלים (צילום: פרטי)
קו אוטובוס 12, ירושלים (צילום: פרטי)

מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | נסיעת ההתשה – מארמון הנציב להדסה בשעה

כמו לנסוע מחוץ לעיר: נוסעים מתלוננים על קו 12, שנוסע מארמון הנציב להדסה במשך שעה - במסלול מפותל ומסורבל - עובר בכ-60 תחנות, אינו עומד בלוחות הזמנים ועמוס מאוד. יוסי סעידוב, מ"15 דקות": "ספק אם מי שתכנן את המסלול של קו 12 נוסע בתחבורה ציבורית"

פורסם בתאריך: 3.2.19 07:45

מארמון הנציב להדסה עין כרם – בשעה באמצעות אוטובוס או נסיעה של כרבע שעה באמצעות רכב פרטי? נראה כי במשרד התחבורה עדיין פועלים לעודד מדיניות של תושבים לנסוע ברכב הפרטי, ולא להעדיף את התחבורה הציבורית. נוסעים ונוסעות שמשתמשים בקו 12, שיוצא מארמון הנציב, עובד דרך תלפיות וגבעת משואה ומגיע עד הדסה עין כרם – מתלוננים על אי עמידה בזמנים, על צפיפיות ועל נסיעה מתישה וארוכה מדי. מדובר בקו שמוגדר כ"קו ספגטי" – בעל כ-60 תחנות ומסלול ארוך. כפי שפורסם לראשונה ב"כל העיר", משרד התחבורה מתכנן אמנם להוסיף 42 קווי אוטובוס חדשים בירושלים. חלקם יפעלו על ידי חברות אחרות, מה שלמעשה ישבור את מונופול אגד בירושלים – אולם עד שזה ייצא לפועל, הנוסעים ממשיכים לסבול.



קו אוטובוס 12, ירושלים (צילום: פרטי)

קו אוטובוס 12, ירושלים (צילום: פרטי)


לדברי נוסעים שעולים בארמון הנציב הקו מאחר, במיוחד בשעות הבוקר על בסיס קבוע. "בגלל מסלולו המייאש של הקו, וחוסר הגישה לאזור מלחה מארמון הנציב אני נמנעת מלהגיע לאזור", מציינת בשיחה עם "כל העיר" נוסעת בקו 12, "זה אבסורד שהמרחק בין השכונות הוא 15-10 דקות נסיעה ברכב, אך נסיעה בקו 12 הופכת להיות כמעט שעה באוטובוס. מסלול הקו ארוך ולא נגמר. ובגלל שהאוטובוס אוסף מהרבה תחנות, הצפיפות נוצרת בהתאם. פשוט לא הגיוני שמארמון הנציב יהיה רק קו 12 לאזורים האלה והנסיעה תהיה כל כך ארוכה".


מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | מנותקים: מדוע לנוסעי דרום העיר אין קווים ישירים למרכזי התעסוקה?


לדברי יוסי סעידוב, מייסד ארגון '15 דקות – לשיפור התחבורה הישראלית בישראל', "קו 12 מחבר בין ארמון הנציב להדסה עין כרם במסלול ארוך ומפותל המונה כ-60 תחנות לכל אורך המסלול. אין במסלול הנסיעה שלו נתיבי תחבורה ציבורית, והוא עובר בצירים עמוסים ונוסעי האוטובוס תקועים בפקק יחד עם נהגי הרכב הפרטי. ככה נראה מסלול שהנוסעים לא שותפים לתכנון שלו. ספק אם מי שתכנן את המסלול של קו 12 נוסע בתחבורה ציבורית".


יוסי סעידוב (צילום: שי חמד)

יוסי סעידוב (צילום: שי חמד)


ומה אומרים בעירייה על התלונות? מחזיק תיק התחבורה במועצת עיריית ירושלים דוד זוהר (דגל התורה) מוסר ל"כל העיר": "התוכנית שלי לגבי התחבורה בעיר הינה לעשות סבב בכל המינהלים הקהילתיים, לשמוע על הבעיות כיום וכיצד הפתרון של הקווים החדשים יעזור. אני אשמח להיפגש עם האנשים הפעילים למען התחבורה הציבורית בירושלים, ולהכיר את הצרכים שזקוקים להם הנוסעים על מנת להבין ולסייע בנושא. הדבר הכי נכון מבחינתי, ואמרתי את זה לראש העיר, שהציבור שיש להקשיב לצרכי הציבור שחי את היום-יום ונוסע בתחבורה הציבורית. לבצע שינויים בתחבורה הציבורית זה מורכב ובעייתי, במשרד התחבורה קשובים, אך לא הכל ניתן לשנות".


דובר אגד, רון רטנר, תוקף השבוע בתגובתו את משרד התחבורה: "הנך מתבקשת לפנות למשרד התחבורה בשאלות הנוגעות למבנה השרות של קווי האוטובוסים בירושלים, כפי שציינתי במענה החוזר על עצמו באשר לשאלותיך השבועיות. אגד כמפעיל תחבורה פועל רק על פי רשיונות הקוים הניתנים לו על ידי משרד התחבורה רשיונות קשיחים ללא כל מרחב תמרון וגמישות. דומני שאת ומר יוסי סעידוב טוב תעשו באם תפנו מעתה ואילך את שאלותיכם בעניין מבנה ומארג קווי השרות בכל הנוגע לכל מאפייני השרות הנוגעים לענף התחבורה הציבורית בבירה במישרין למשרד התחבורה".

תגובת משרד התחבורה תפורסם כשתתקבל.


מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | הסיוט של הנוסעים מהכותל – עשרות ממתינים למעלה מחצי שעה בתחנה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. בני לנדק

    אכן קו גרוע מאוד. לנוסעים להדסה, אני מציע לרדת בצומת פת ולתפוס קו 19 או 27, שהם הרבה יותר ישירים. מי הגאון שהכניס את הקו הזה בפיתולים אינסופיים בגבעת משואה וקריית מנחם??

  2. חיזקי המחזק

    בהזדמנות זו, מדוע אין שום קו שמחבר בין דרך חברון ומערבה לכיוון המושבה הגרמנית? מי שרוצה להגיע למשל מארמון הנציב למושבה, צריך לנסוע עד קרן היסוד, ולהחליף קו, כאשר הקו האוירי למושבה כל כך קצר. אם אי אפשר באוטובוס רגיל, לפחות במיניבוסים (בגלל רוחבו של רחוב יהודה בבקעה). תודה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    במקום להקצות נתיבי תחבורה ציבורית ע"ח נתיבים רגילים, במקום להעלות את מחירי החניה, במקום להפסיק לסבסד חניה לעובדים, מה עושים בעירייה? נותנים שעה חניה חינם לתושבים בכחול לבן ומפסיקים לתת דוחות לאלו שחונים על המדרכה. חלם.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    להגיעה להדסה עין כרן מפסגת זאב לוקח שעה וחצי. 15 דקות להגיעה לרכבת הקלה. עוד שעה ברכבת ועוד 15 דקות בקו 27 עד להדסה. מצב נורא!!

  5. נוסע

    ציטוט: "ספק אם מי שתכנן את המסלול של קו 12 נוסע בתחבורה ציבורית".

    אתה עוד מסופק?? בטוח שלא ראה אוטובוס מבפנים כמה עשרות שנים.

  6. ע, תושב הארמון המיואש

    אם הקו האיום , מחוסר המזגן הזה, לא מתפרק בדרך על יושביו זה כבר הישג כביר. נסיעה מטלטלת, להימנע בהחלט!! אפילו הנהגים מיואשים ממנו. אם בא לך חוויה של להרגיש את תושבי השכונה מקרוב (מידי ) קו 12 נחשב לאופציה מועדפת. בהצלחה לכל מחוסרי הרכב שצריכים להתמודד עם הסיוט המתמשך הזה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר