מימין: ד''ר עבד חלאילה, תורם הכלייה ד''ר משה הלברשטט, המושתל מיילס הרטוג, ד''ר סמיר אבו גזלה (צילום: דוברות הדסה)
מימין: ד''ר עבד חלאילה, תורם הכלייה ד''ר משה הלברשטט, המושתל מיילס הרטוג, ד''ר סמיר אבו גזלה (צילום: דוברות הדסה)

הדסה: תרומת כליה מפתיעה מהשכן לספסלי בית הכנסת בוצעה בהצלחה

מרגש: ד"ר משה הלברשטט רצה מאוד לתרום כליה; מיילס הרטוג היה זקוק לתרומה. לאחר שסיפרו על מצבם לרב בית הכנסת שבו הם מתפללים נוצר החיבור. השבוע בוצעה בהדסה השתלת הכליה בהצלחה

פורסם בתאריך: 2.7.19 11:54

השתלת כליה מרגשת התקיימה השבוע במרכז הרפואי הדסה עין כרם – תורם הכליה והמושתל מתפללים באותו בית הכנסת. התורם, ד"ר משה הלברשטט, מספר כי המחשבה לתרום כליה בערה בו במשך שנים.

"בתקופתי כרופא הכרתי כמה אנשים שתרמו והבנתי שאפשר לנהל חיים רגילים לחלוטין עם כליה אחת", הוא מסביר. "ככל שהעמקתי בנושא הבנתי שהתהליך למתן תרומה מאוד מבוקר מבחינה רפואית, לא כל אחד יכול לתרום כליה וזה נתן לי תחושת ביטחון והחלטתי שאני הולך לתרום כליה. כשעברנו לבית החדש בישוב נווה דניאל, והתבססנו מעט, התחלתי בתהליכים למתן תרומה".



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

הכלייה של ד"ר הלברשטט הושתלה השבוע במייל הרטוג, בן 47, שמתגורר אף הוא ביישוב נווה דניאל. הרטוג מספר כי הוא נולד עם מחלה תורשתית בכליות וידע שיגיע היום שבו הוא יצטרך לקבל תרומת כליה. "בשנה האחרונה הידרדר מצבי הבריאותי ונזקקתי לטיפולי דיאליזה", הוא מספר, "נכנסתי לרשימת המתנה לתרומת כליה".

יש לציין כי ד"ר הלברשטט והרטוג לא הכירו את הסיפור של רעהו. הדבר נודע להם במקרה, ורק לאחר ששניהם סיפרו לרב בית הכנסת ביישוב נווה דניאל אל מצבם: הלברשטט על תרומת הכליה והרטוג על הצורך שלו לקבל כליה.



"כשסיפרתי לרב שאני תורם כליה", משחזר הלברשטט, "הרב סיפר לי שיש אדם בקהילה שלנו שזקוק לכליה. קיוויתי שתהייה בינינו התאמה". הלברשטט החליט לעשות מעשה, ובעצמו שלח את פרטיו של מיילס החולה לארגון "מתנת חיים" בראשות הרב הבר ולנטע מלכה, מתאמת במערך ההשתלות של הדסה. לאחר מספר בדיקות שבוצעו נמצאה התאמה מלאה בין השניים.

"כשקיבלתי את הבשורה ממרכז ההשתלות שיש בינינו התאמה, רציתי להגיד למיילס שאני התורם המיועד שלו, אבל מאוד פחדתי", משחזר הלברשטט. "לא רציתי שמשהו ישתבש ופתאום לא אוכל לתרום. זה היה קשה".



בסופו של דבר שום דבר לא השתבש והניתוח, כאמור, התבצע במהלך השבוע האחרון. "אני לא יודע איך להודות למשה ולבני משפחתו", מסכם הרטוג. "אני רוצה להגיד תודה מכל הלב לכל הרופאים מהדסה שליוו אותי לאורך התקופה, ד"ר עידו בן דוב, ד"ר קרן צוקרט וד"ר אולגה גוצמן. הרגשתי שיש לי בית ואני לא סתם בורג במערכת. חשוב לי גם להודות לנטע היקרה, מתאמת ההשתלות של בית החולים, שמקלה על כל התהליך בצורה מדהימה. אני מצפה לעתיד בריא יותר ומתרגש".

*ד"ר עבד חלאילה, מנתח בכיר ביחידת ההשתלות בהדסה: "משה ומיילס התאימו בצורה מדהימה כדי לקבל כליה מהאחד ולהעבירה לתרומה לשני. אנחנו שבעי רצון מההחלמה של שניהם לאחר שהניתוח עבר באופן מעולה. התהליך של שניהם ארך יחד מספר שעות כאשר צוות חדר הניתוח וצוות ההשתלה עבד כמקשה אחת בצורה מקצועית ביותר וניתן לראות את התוצאות הטובות. הכליה המושתלת מתפקדת לשמחתנו בצורה נפלאה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר