בניין משרדי הממשלה ג'נרי 2 בקריית הממשלה (צילום: אוליבייה פיטוסי)
בניין משרדי הממשלה ג'נרי 2 בקריית הממשלה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

בדרך הנכונה: המשרד לאיכות הסביבה יעביר את פעילותו לקריית הממשלה

למרות ההתנגדות הנחרצת של ועד העובדים, בית הדין האזורי לעבודה פסק כי המעבר של המשרד לבניין ג'נרי 2 בקריית הלאום לא יידחה. המשמעות היא שיחידות ממשלה נוספות יחויבו אף הן לעבור לפעול מתוך ירושלים

פורסם בתאריך: 1.7.19 20:13

אחרי שלל החלטות ממשלה ומאבק ארוך, השבוע נרשם צעד משמעותי בדרך למעבר של יחידות ממשלה לירושלים. בית הדין האזורי לעבודה פסק כי המעבר של המשרד לאיכות הסביבה לבניין ג'נרי 2 בירושלים לא יידחה, וזאת למרות ההתנגדות הנחרצת של ועד העובדים של המשרד ושל הסתדרות העובדים.

יש לציין כי מדובר בבשורה חשובה מאוד לכלכלת העיר ירושלים. מזה שנים ארוכות נאבקים בעיריית ירושלים ובמיוחד בסיעת התעוררות למען מעבר היחידות הממשלתיות לירושלים, כפי שמתבקש מהחלטות ממשלה שהתקבלו בנושא.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

יש לציין כי הטענה המרכזית של ועד עובדי המשרד לאיכות הסביבה, כפי שהיא הוצגה בפני בית הדין לעבודה, התמקדה בסוגיית קשיי ההגעה אל ירושלים והיציאה ממנה וכן על חוסר הצדקה או צורך במעבר. טענות דומות לאלו נשמעו על ידי ועדי עובדים אחרים אשר מתנגדים להעברת יחידות ממשלתיות מהמרכז לירושלים.



אולם, בית הדין לעבודה פסק כי הטענות הללו אינן מצדיקות את פסילת המעבר לירושלים וקבע כי משרד האוצר והמשרד לאיכות הסביבה רשאים להעביר את היחידה לירושלים בהתראה של לפחות חודש ימים.



הבשורה העיקרית, כאמור, היא בדחיית הטענות של ועד העובדים, מה שאומר שטענות דומות שיושמעו על ידי עובדי יחידות ממשלתיות נוספות צפויות להידחות, מה שיוביל בסופו של דבר למעברן של היחידות הממשלתיות אל העיר.

השר להגנת הסביבה ח"כ זאב אלקין: "אני שמח שסוף סוף התקבלה ההחלטה השיפוטית שעיכבה עד עכשיו את המעבר לבניין ג'נרי. מצד אחד כשר ירושלים שאמון על מעבר היחידות הממשלתיות לירושלים ומצד שני כשר להגנת הסביבה פעלתי בכל הכוח כדי לזרז את המעבר המשרד למבנה החדש, ומצד שני אני פועל להעתקת היחידות הממשלתיות שנמצאות כיום מחוץ לירושלים למבנה ששימש אותנו בכנפי נשרים. המעבר שלנו יתבצע כבר בשבועות הקרובים".


השר זאב אלקין (צילום: ראובן קפוצינסקי)

השר זאב אלקין (צילום: ראובן קפוצינסקי)


יו"ר התעוררות עופר ברקוביץ, שנמנה על מובילי המאבק למעבר היחידות הממשלתיות לירושלים, מציין: "אנחנו ממשיכים להוביל את המאבק להשבת יחידות ממשלתיות לירושלים, כדי לחזק אותה כלכלית. החלטת בית הדין לעבודה חשובה, שכן היא מבהירה לוועדי עובדים נוספים את הצורך בהגעה להסכמות לגבי מעבר לירושלים".


עופר ברקוביץ (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

עופר ברקוביץ (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


"העברת משרדי הממשלה לירושלים היא קריטית ליצירת משרות חדשות, להשפעה על הכלכלה המקומית, להגדלת הכנסות העירייה מארנונה ולחיזוקה כעיר ממשל", מוסיף ומדגיש ברקוביץ. "ההחלטה הזו צריכה לתת רוח גבית לשרי הממשלה ולגורמים השונים להמשיך לפעול בנחישות כדי לקדם את תוכנית מעבר יחידות רבות לעיר, להמשיך לבנות בניינים נוספים בקריית הממשלה וברחבי העיר, ולממש את מחויבות הממשלה לירושלים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. עג

    מעניין שעובדים אחרים כמו בהייטק שבמלחה מסתדרים יפה עם התנועה… סובלים כמו כולם

  2. יודע דבר

    כמובן שמה שאתם כותבים זה שטויות… המשרד להגנת הסבביה יושב כבר בירושלים, בגבעת שאול ורק עובר לקריית הממשלה, דבר שלא יוסיף לירה סורית דפוקה לכלכלת ירושלים.

  3. אבי

    הפקקים הכי גדולים במדינה הם כידוע בירושלים, והכבישים הכי צרים יחסית לאוכלוסיה הם גם בי-ם, והעבודות כמעט בכל פינה לא מוסיפות לזרימת התנועה, אז מה הענין להוסיף עוד אלפי עובדים במרכז העיר אם כבר אפשר בעטרות, או בקצה אחר של העיר. צודקים העובדים ב-100 אחוז.

  4. די

    מה הקטע לשרבב לכתבות על עשייה בירושלים את ברקוביץ והתעוררות בכל חור
    הם באופוזיציה ולא רלוונטים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר