נחלאות (צילום: דניאל בר און)
נחלאות (צילום: דניאל בר און)

פיילוט ניקיון בנחלאות: תוספת עובדים ורכבי טאטוא, הגברת האכיפה והרחבת עבודות התחזוקה

במסגרת תוכנית הניקיון הייעודית יפוזרו מיכל אשפה ברחבי השכונה, יבוטלו עגלות אשפה גדולות ויתווספו עובדי ניקיון לתפעול השוטף. בנוסף, תוגבר האכיפה ויינתנו קנסות על השלכת אשפה ואי איסוף גללי כלבים

פורסם בתאריך: 1.7.19 07:36

עיריית ירושלים תבצע החל מיום ראשון הבא, 7.7, פיילוט ניקיון מיוחד בשכונת נחלאות. בעירייה מציינים כי במידה שהפיילוט יהיה מוצלח הוא יבוצע בשכונות נוספות ברחבי העיר.

פיילוט הניקיון המיוחד יתבצע לצד שדרוג רחוב בצלאל בשכונה. היוזמה לקיום הפיילוט, כך מציינים בעיריית ירושלים, היא של ראש העיר משה ליאון.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

ראש העיר ליאון מציין כי "שכונת נחלאות, מהמיוחדות בעיר, הינה אחת השכונות הוותיקות בירושלים ומשקפת את אופייה ההיסטורי של העיר. שמנו לנו כיעד לטפל גם בה, במסגרת הטיפול הרחב והיסודי בעיר כולה. המאמצים לשדרוג השכונה המיוחדת בעיר, תוך שמירה על צוויונה המיוחד, יהוו אבן שואבת גם למבקרים רבים מהעיר ומחוצה לה. אני גאה ונרגש להוביל את התהליך הזה, אני משוכנע שתוצאותיו יהיו ניכרים בכל פינה בשכונה המיוחדת הזאת".



במסגרת פיילוט הניקיון הייחודי, יבוטלו עגלות האשפה בכניסה לרחוב שמרון ובעלי העסקים יופנו לשפיכת האשפה והפסולת אל דחסניות – האחת ליד בית עיני בסמוך לשוק מחנה יהודה והשנייה ברחוב אגריפס-פינת עליאש. יש לציין כי ברחובות שונים בשכונת נחלאות יפוזרו מכלי אשפה לנוחיות התושבים.



בנוסף, לצורך ביצוע תוכנית הניקיון הייעודית וגם כדי לסיוע לעבודות השדרוג הכלליות, יתווספו עובדים מאגף התברואה וכן רכבי טיאוט. כמו כן, בעיריית ירושלים מדגישים כי תוגבר האכיפה על הניקיון בשכונה. "הפיקוח העירוני יתוגבר", מציינים בעיריית ירושלים, "ויינתנו קנסות על אי איסוף גללי כלבים ופינוי אשפה. במקביל, העירייה תורחב עבודות התחזוקה השוטפת".

במקביל לעבודות השוטפות, העירייה תקדם תוכניות חינוך בקהילה ובבתי הספר בדגש על שמירת סביבה נקייה. "שכונת נחלאות היא אחת השכונות המבוקשות בעיר גם על-ידי הסטודנטים שבאים להתגורר בה, שכונה בעלת אופי ייחודי הנושקת לשוק מחנה יהודה בה מגוון אוכלוסיות החיות זו לצד זו בהרמוניה", מציינים בעיריית ירושלים. "העירייה פועלת רבות לנראות וחזות השכונה בעלת האופי הייחודי ורק לאחרונה סיימה לשדרג את גן התות וגן אוהל משה הגנים הוותיקים הממוקמים בלב השכונה".

יו"ר מינהל קהילתי לב העיר, ד"ר אופיר לנג: "לאחר סדרת מפגשים עם גורמי המקצוע בעירייה, סיורים בשטח ומיפוי נקודות מוזנחות בשכונה, סיכמנו על קידום פיילוט חדש לתוספת פחי אשפה בשורה של מיקומים חדשים לרווחת התושבים, תיגבור צוות אגף תברואה ורכבי טיאוט בשכונה, עבודות תחזוקה לטיפוח האזור, פיקוח עירוני מוגבר וקידום תכנית חינוך בקהילה לשמירת סביבה נקייה. אנו תקווה כי הפיילוט לשיפור חזות השכונה יצליח ונוכל להרחיב אותו לאזורים נוספים בלב העיר. לצורך הצלחת התכנית אנו מבקשים את שיתוף הפעולה של התושבים. ברצוני להודות לראש העיר משה ליאון על האוזן הקשבת לנושא תגבור הניקיון ומתן ההנחיה לקידום הפיילוט בשכונה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. תושבת השכונה

    שמחה לשמוע כל הכבוד למשה ליאון והמנהל העיר.באמת הגיע הזמן יש לטפל גם בבקשה בביוב הצף ומסריח את כל הרחוב ,ברחוב מסילת ישרים העיריה בשנים קודמות ניסתה לטפל כל פעם אחרי שבוע זה חזר צריך עבודה יסודית יותר בנושא בבקשה. תמשיכו בעבודה הטובה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם באמת יקחו את הניקיון בידיים בירושלים, הרי שליאון כבר יזכה לתהילה בלי להלל את עצמו. אבל בינתיים זה נראה יותר כמו יח"צ ופחות מעשים בשטח. מחכה שמישהו ייקח ברצינות גם את שכונת גילה. להגביר פינויי אשפה, לנקות מדרכות ואיי תנועה מלוכלכים, לנקות את הואדיות שהפכו למזבלות, לקנוס בחומרה ובלי פשרות בעלי כלבים שלא אוספים את גללי כלביהם, לגזום עשבים שוטים וקוצים שנמצאים בכל פינה, לרענן שלטים שבורים או מחוקים של שמות הרחובות. משלמי הארנונה, משלמים סכומי עתק כדי לממן את כל הפעולות הנ"ל. אם כל זה יקרה, נהלל את משה ליאון בעצמנו, והוא לא יצטרך להוציא שום הודעה לעיתונות

  3. נער

    אני מצפה שיתחילו לעשות משהו בשכונת זכרון משה, אחת השכונות הוותיקות בעיר שהיום נראית כמזבלה חרדית!
    אין ברכה בניקוי הכבישים כשאנשים זורקים אשפה בכל פינה! רק פקוח מלווה בקנסות.
    למנוע הדבקת מודעות על כל עמוד, תמרור וקיר!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר