השומר בכניסה למתחם החניה של בית המדרש גור צילום: קבוצת הפייסבוק ירושלים בעיות פיתוח)
השומר בכניסה למתחם החניה של בית המדרש גור צילום: קבוצת הפייסבוק ירושלים בעיות פיתוח)

שיא החוצפה: בית מדרש של חסידות גור הפך שטח ציבורי לחניה פרטית

ל"כל העיר" נודע כי בית המדרש של החסידות, שפועל ברחוב ירמיהו בסמוך למתחם שנלר, גידר שטח ציבורי פתוח והפך אותו למתחם חניה סגור. בית המדרש בתגובה: "המעוניין להחנות במקום, מוזמן לעשות זאת בשמחה רבה"

פורסם בתאריך: 26.6.19 09:33

ל"כל העיר" נודע  כי בית מדרש של חסידות גור, אחת החסידיות הגדולות והחשובות במגזר החרדי, השתלט באחרונה על שטח ציבורי פתוח והפך אותו לחניה פרטית. בית המדרש פועל ברחוב ירמיהו בסמוך למתחם שנלר. השטח עליו השתלטה החסידות נמצא בסמוך לבית המדרש, בדרך המובילה לרחוב פלדמן. מעדויות ותיעודים שונים שהגיעו לידי "כל העיר" עולה כי השטח הציבורי הפתוח גודר והפך למתחם חניה שבו שומר וקודן. הכניסה לא מתאפשרת למי שלא נמנה על החסידות.



יש לציין כי שכונות מקור ברוך היא אחת הצפופות ביותר בעיר, ומציאת חניה בה היא בגדר מצרך נדיר. אנשי החסידות החליטו על דעת עצמם לסגור שטח ציבורי ולהקים בו מתחם חניה בניגוד לחוק. כחלק מסגירת החניון – חסם בית המדרש של חסידות גור מעבר ציבורי להולכי רגל שמחבר את הרחובות הסמוכים, כך שכדי להגיע כעת מנקודה אחת לאחרת יש לבצע עיקוף של מאות מטרים.



בתגובה לדברים, מבית המדרש גור נמסר ל"כל העיר" כי "כל המעוניין להחנות במקום מוזמן לעשות זאת בשמחה". אולם מתיעוד מצולם שהגיע לידי "כל העיר" מציין השומר בכניסה לחניה כי מדובר בשטח פרטי של בית המדרש וכי הכניסה מותרת אך ורק לאנשיו.




השומר בכניסה למתחם החניה של בית המדרש גור צילום: קבוצת הפייסבוק ירושלים בעיות פיתוח)

השומר בכניסה למתחם החניה של בית המדרש גור צילום: קבוצת הפייסבוק ירושלים בעיות פיתוח)


בין המתלוננים שפנו ל"כל העיר" נמנה גם תושב העיר שלמה יהושע, מנהל קבוצת הפייסבוק ירושלים עבודות פיתוח, שאימו מתגוררת בשכונת מקור ברוך. בשיחה עם "כל העיר" מספר יהושע כי "בדרכי מבית מגוריי לבית אימי במקור ברוך אני עובר דרך הרחובות ירמיהו ומלכי ישראל. באחת הפעמים, לפני זמן מה, נתקלתי בפקק. חניתי את רכבי מול ישיבת גור, כשבכוונתי לקצר את דרכי דרך מתחם שנלר. מה רבה היתה הפתעתי כשנתקלתי בשער חשמלי סגור עם קודן, שמיועד לישיבה שנמצאת בסמוך. הפתעתי היתה רבה ונאלצתי לעשות סיבוב של כמה מאות מטרים במקום אותם 50 מטרים של קיצור. נדהמתי עוד יותר כשהתחלתי לחקור את הדבר התמוה הזה, אז התברר לי שאותם אלה שאמונים על הישיבה סיפחו לעצמם נתח גדול מהחניה שאמורה להיות ציבורית. ככל שחקרתי נדהמתי יותר ויותר, ומשם התחלתי לפעול להסרת החסימות".

מעיריית ירושלים נמסר במענה לפניית "כל העיר": "מבדיקה שנעשתה על ידי הפיקוח על הבניה עלה כי שביל הגישה מרחוב ירמיהו פתוח לכלל הציבור, ומשמש לתנועה ציבורית שוטפת, ובכלל זה המעבר דרכו לרחוב פלדמן. באשר לגדר ברחוב פלדמן, הגדר נבנתה ללא אשור. ניתנה הודעה מטעם העירייה כי יש לפרק ולהחזיר המצב לקדמותו תוך שבוע ימים. במידה והגדרות לא יפורקו, ינקטו הצעדים המתאימים".

מבית המדרש גור נמסר בתגובה: "בעקבות דרישה של הרשויות ומסיבות מובנות, המקום נמצא תחת אבטחה 24 שעות ביממה. המעוניין להחנות במקום, מוזמן לעשות זאת בשמחה רבה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. העיר הזו גמורה

    ירושלים עיר הבירה של העם היהודי,הולכת ושוקחת לחושך וחורבן,
    כאן שמים גדרות,שם מציבים תמרורים על סגירת כבישים בשבת,במקון אחר בונים כוללים ומקוואות בשכונות שברובן חילוניות וכן הלאה
    בתווך בכדי להראות עשיה לצד החילוני והמסורתי בעיר,אז בונים להם כיכרות בצמתים עם פרחים,
    אבל במהות כל יום שעובר וכל שנה שתעבור העיר הולכת ותשקע,כת החרדים תמשיך לנגוס בעיר ולהכתיב את אורח חייה החשוך,הדורסני ולעיתים גם האלים.
    על כלל התושבים,אלו שעוד לא נמלטו מהעיר הזו,
    חבל רק על תקציבי העתק מכספי הציבור שהעיר הזו מקבלת מהמדינה,בזבוז כספי ציבור על עיר כזו.
    ראש העיר הזה חבל להכביר עליו במילים,בסך הכל ראש עיר שנבחר ברובו בקולות של כת החרדים
    נשען על קוליציה של כת החרדים,הרבה תועלת אין ולא תהיה ממנו,בסך הכל משרת את הקולאיציה שמקיפה אותו.

  2. אהוב כל יהודי באשר הוא

    כל העיר כבר נמאסתם, אולי תשנו את השם שלכם לחצי עיר כיוון שאתם כל היום מחפשים איפה החרדים לא בסדר, רואים את השנאה שלכם כלפי חרדים אתם לא יכולים להסתיר זאת וחבל מאוד במקום אהבת חינם אתם רק מחפשים איפה לעשות שנאת חינם..לא חבל?!

  3. אליהו

    רק צריך לדעת מי הטמבל הזה שמעליל עלילות שווא כאילו ויש איזה מעבר חסום, אני הולך שם יום יום, ויש שביל פתוח להליכה חופשי לכווולם, איפה שמגודר זה מקום שמוביל רק לבית המדרש ולא לשום מקום אחר, סתם איש רע המעליל הזה.

  4. מני

    א' בוקר טוב אליהו, כבר שנים שזה כך.
    ב' אין שום מעבר לרכבים משם, כל הרחוב הזה מוביל אך ורק לבית טובי העיר ולבית המדרש של גור.
    יש מעבר רגלי והוא פתוח לכולם
    ג' שכונת מקור ברוך נמצאת מעבר למלכי ישראל כך שברחוב הרב משה זאב פלדמן כאמור שוכנים בית המדרש ובית טובי העיר ותו לא
    ברור שהחניות ברחוב משויכות בעדיפות עליונה לתושבים ולאורחיהם

  5. אחת

    התגובה של עיריית ירושלים מעמידה את כל הידיעה הזו בספק.
    נראה שהמציאות בשטח שונה מהמתואר.

  6. אברהם

    כל הכתבה היא הסתה אולי מבית המדרש של לפיד והדוב הרוסי,
    בדיוק כפי שהסיתו לפני 80 שנה

  7. יפה ש.

    דבר דומה ומקומם מאוד קורה גם בשכונת רמות הירושלמית. בואו לראות איך שטח שלם פתוח לנוף עוצר נשימה שבתוכו מתקני כושר חדשים , הולאם (כן, גם מלשון אלימות,)והפך לחניון אוטובוסים של מוסדות חרדיים.
    דמיינו את האבסורד: העירייה מקימה אתר כושר יפה ומושקע(מכספי מי?..), ובמרחק סנטימטרים אחדים אינספור אוטובוסים מתניעים את מנועיהם.
    זו לא רק חלמאות, זו פגיעה אנושה בתושבים, גזל הציבור, שוד של שטח שנועד לרווחת תושבים שביניהם ילדים, נשים עם תינוקות ואנשים מבוגרים שמבקשים לטייל מול נוף פתוח ולשאוף מעט אויר צח. אכן דרישה מוגזמת.
    בואו לראות ולא תאמינו: פינת הרחובות זרחי וצונדק.

  8. חזי

    מגיע הרבה פעמים לבית טובי העיר ותמיד השומר פותח לי את השער בכפוף כמובן לכמות החניות הפנויות. לא מובן אלו מאות מטרים של סיבוב הוא עשה במקום 50 מטרים. עם רכב אין אפשרות להגיע לשום מקום מרח' הרב פלדמן מלבד לבית האבות ולבית המדרש. ברגל יש מעבר פתוח לכולן ולכולם דרך הגינה לכיוון רח' ירמיהו אלא אם כן הוא ביקש לקצר את דרכו דרך שטח פרטי ונתקל בחסימה. לא אמין ולא מקצועי.

  9. אחד שיודע

    לכל הקשקשנים שמפקפקים באמיתות הכתבה , אתם מתעלמים משני דברים חשובים , האחד הוא באיזה רשות החסידות משתלטת על כל הרחבה בסוף רחוב פלדמן , כשהרחבה הזו אמורה להיות פתוחה לכל מבלי להיות תלויים בחסדי השומר מטעם החסידות , הדבר השני הוא זה שהחסידות השתלטה גם על השביל הציבורי בין הישיבה לבין "בית טובי העיר" שמחבר את הרחובות פלדמן עם ירמיהו , וזו פלישה גסה ודורסנית , יש עוד כמה דברים כמו למה הבנין לא מצופה באבן עד היום? ומה קורה עם מגורי הרבי בשטח חום? בקיצור לאותה חסידות מותר להשתולל בכל העיר כאוות נפשם מבלי מפריע

  10. אבי

    מדהים איך אפשר להמציא בלי גבול בזמן שכל מי שקצת מכיר יודע שאין קשר למציאות בכלל… רק נשאר שיכתבו שבמתחם החניה הסגורה יש באר נפט שנמצאת בתהליכי השתלטות… השביל לרח פלדמן מעולם לא נחסם והחניה נחסמה בשנתיים האחרונות כשגם לפני כן אף אחד לא חנה שם פשוט מחוסר נגישות המקום למעט בית טובי העיר שהם מורשים לחנות שם גם היום…כותרות זועקות זה תמיד טוב אבל כדאי שיהיה בהם אחוז קטן כפוף למציאות

  11. פנחס

    כל הכתבה הינה השמצה אחת גדולה בנוסח הרגיל שהעלילו על היהודים כל הדורות.

    מעניין מי הוא הגוף שעומד מאחורי בבמצה.

  12. נאור

    היום ביקרתי במקום ויש שם שלט גדול.
    החניון הוא שטח עירוני
    הגדר נעשה לצורכי בטחון
    כל אחד יכול להחנות במקום.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זגי
    מעניין כל השטח הוא לכשלושים רכבים ועל זה אנשיו של רש"א הופכים עולמות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר