רמת דניה (צילום: אמיל סלמן)
רמת דניה (צילום: אמיל סלמן)

הכביש החדש ייסגר בשבתות – האם קיים חשש להתחרדות רמת דניה?

העירייה החליטה לסגור כביש חדש שיחבר בין רמת דניה לבין בית וגן בשבתות ובחגים. תושבי השכונה, שבה נרשם רוב חילוני מובהק, נסערים מאוד

פורסם בתאריך: 24.6.19 20:26

כביש חדש ברמת דניה צפוי להיסגר בשבתות ובחגים. מדובר בתוכנית שמתבשלת בעיריית ירושלים לפיה ייחסם לתנועה בשבתות ובחגים רחוב חדש – הכביש יוביל מסוף רחוב קדיש לוז לרחוב תורה ועבודה בבית וגן. כידוע, שכונות רמת שרת ורמת דניה נחשבות לפלורליסטיות עם רוב חילוני מובהק ואף מהוות סמלים חילוניים בירושלים.

גורמים בעיריית ירושלים טוענים היום בשיחות עם "כל העיר" כי ההחלטה על סגירת הכביש החדש בשבתות התקבלה עוד בתקופתו של ראש העיר הקודם ניר ברקת, ובימים אלה הם בודקים את הנושא.



תושבים ברמת שרת וברמת דניה נסערים מאוד היום בעקבות הגילוי על הכביש החדש שייסגר בשבתות ובחגים. "אנחנו לא נסכים לסגירת הרחוב בשבת", כך אומר בשיחה עם "כל העיר" רוני שרון, יו"ר מינהל קהילתי יובלים, שחולש בין השאר על שכונות רמת דניה ורמת שרת, "התושבים חוששים שמה שקרה בפסגת זאב יקרה ברחוב הזה". "אנחנו אמרנו בעבר שמינהל קהילתי יובלים יתנגד בצורה מוחלטת לסגירת הכביש, אבל לא נתנגד בסוף הכביש לסגירת הפנייה ימינה שמובילה לתוך שכונת בית וגן לשם, אבל כל עוד מתגוררת באזור אוכלוסייה שיש לה צורך ברחוב ובכביש הזה, במידה ויאסרו את הכניסה בשבת – נתנגד לכך בצורה חד משמעית".


המפה שמציגה את חסימת הרחוב

המפה שמציגה את חסימת הרחוב


מקבוצת "ירושלים חופשית", שפועלת נגד התחרדות השכונות בירושלים, נמסר ל"כל העיר": "הנה תוכנית שנעשתה במחטף בעיריית ירושלים בצורה מכוונת וחד משמעית לסגירת כביש חדש ברמת שרת בשבתות וחגים, בניגוד לעמדה נחרצת של תושבי השכונה והמינהל הקהילתי, ותוך דריסה גסה של חופש התנועה של תושבי רמת שרת. אל תתנו לעיריית ירושלים לבלבל אתכם. זו לא טעות. זו מדיניות, ואנחנו לא נשתוק".

כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר" תושבי פסגת זאב נסערו לגלות בסוף השבוע האחרון לגלות כי בצומת הרחובות נתיב המזלות-מזל אריה הוצב תמרור האוסר על נסיעה בשבתות וחגים. לאחר בירור הנושא בעירייה השלט בפסגת זאב הוסר.

מהעירייה נמסר בתגובה: "ההחלטה על סגירת הכביש המדובר לתנועה בשבת הוחלטה בקדנציה הקודמת על ידי ראש העיר הקודם והנהלת העיר דאז. אנו לומדים את הנושא ואת ההחלטה שהתקבלה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכביש רק עכשיו נסלל כולו ומעולם לא היה פתוח לחלוטין אז בבקשה לא לשקר אני תמיד רציתי לקצר ולא יכולתי עקב שהיה סגור בסופו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר