כביש 1 קטע הכביש המוביל לשער הגיא (צילום: דוברות משרד התחבורה)
כביש 1 קטע הכביש המוביל לשער הגיא (צילום: דוברות משרד התחבורה)

אז אפשר לבצע עבודות כביש בשבת? חשיפת "כל העיר": עבודות תשתית בוצעו במחלף שער הגיא בשישי האחרון בשעות הלילה

מה יגיד על זה שר התחבורה החדש סמוטריץ? ל"כל העיר" נודע כי ביום שישי האחרון בשעות הערב המאוחרות ולאחר כניסת השבת, ביצעה חברת נתיבי ישראל עבודות תשתית באזור שער הגיא. מנתיבי ישראל נמסר ל"כל העיר": "מצב של פיקוח נפש"

פורסם בתאריך: 24.6.19 16:41

עבודות תשתית בוצעו לאחר כניסת השבת במחלף שער הגיא בערב שבת האחרון. העבודות, שבוצעו במטרה לתקן סדק שנפער בכביש ויצר הפרדת גבהים, הובילו אף לחסימת אחד מנתיבי התנועה.

העבודות, כך נודע ל"כל העיר", החלו לאחר כניסת השבת, בסביבות השעה 19:15 בערב. הן נמשכו אל סמוך לשעה 23:00 ביום שישי בלילה.

עבודות התשתית בוצעו על ידי החברה הממשלתית נתיבי ישראל  – הזרוע הביצועית של הממשלה ושל משרד התחבורה לביצוע פרויקטים של פיתוח כבישים בינעירוניים. כאמור, ל"כל העיר" נודע כי העבודות באזור שער הגיא לאחר כניסת השבת בוצעו בשל סדק שנוצר באספלט בכביש, וזאת בעקבות עבודות לחידוש הכביש שבוצעו לילה קודם לכן. גורמים בחברת נתיבי ישראל אומרים ל"כל העיר" כי "הסדק שנוצר גרם למרווח גובה בין הנתיבים באופן שהיה עלול לסכן רוכבי דו גלגלי. על כן הוחלט בחברה להורות על ביצוע עבודות לתיקון במפגע כיממה אחרי – שישי בערב בתיאום עם המשטרה".





יצוין כי ביצוע עבודות בכביש בשבתות ובחגים מתאפשר במדינת ישראל רק באישור חריג של משרד העבודה והרווחה. כידוע, למשל, בשנה האחרונה פרצו עימותים רבים סביב סוגיית העבודות בשבתות, כאשר המפלגות החרדיות דרשו לאסור את ביצוען.

כך לדוגמא, בחודש ינואר השנה, בעקבות כוונה לבצע עבודות בגשר יהודית בתל אביב בסופי שבוע, הצהיר ח"כ משה גפני (יהדות התורה) כי "בממשלה הבאה נבחן חוק שימנע את העבודות הללו בשבתות ובמועדי ישראל".

גם שר התחבורה החדש, בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי), התבטא בעבר כנגד עבודות כביש בשבת, גם על חשבון סרבול השטח והכבדה על התנועה בימי חול. סמוטריץ אף העלה באחרונה את הנושא בשיחות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והודיע על התנגדותו העקרונית לעבודות תשתית לאחר כניסת שבת.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (צילום: תומר אפלבאום)

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (צילום: תומר אפלבאום)

בתגובה לפניית "כל העיר" נמסר מדוברות חברת נתיבי ישראל: "מדובר בעבודות חירום שאי ביצוען היה סכנת נפשות. בהתאם להנחיית משטרת ישראל וחוות דעת הנדסית בוצע ביום שישי האחרון תיקון חירום של מפגע דרך בכביש 1. העבודה בוצעה תחת כלל האישורים הקפדניים הנדרשים בחוק".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אנונימוס

    אתם אתר שמנסה ללבות שנאה בכל מחיר . תפסיקו כבר!!! ירושלים ידועה בגלל הסטטוס קוו שמאפיין אותה החיים בשלום של כלל המגזרים שיודעים להסתדר יופי! אתם פשוט לא מפסיקים להעלות כתבות יוקדות שנאה

  2. חיים

    מה רציתם? בין אם אני שר חרדי ששמירת השבת חשובה לו ובין אם אני שר אחר, זו ההחלטה המתבקשת במקרה הזה.

  3. אנונימוס החרטטן

    הסטטוס קוו נשמר בירושלים כל עוד הציבור הפלורליסטי היו הרוב. ברגע ש"ציבור מסוים" התחילו להריח שהמאזן הדמוגרפי משתנה הם התחילו לכפות את הדרך שלהם על השאר.בשנים האחרונות יש הגירה שלילת גדולה. כל מי שיכול לעזוב יעזוב וירושלים תהיה העיר הכי ענייה בארץ.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר