עבודות הרכבת הקלה בדרך דב יוסף
עבודות הרכבת הקלה בדרך דב יוסף

עבודות הרכבת הקלה | נהגים שימו לב: הוצרו נתיבי התנועה בכביש גילה

סבל של שלוש שנים יצא לדרך: השבוע החלה חסימת והצרת נתיבי תנועה בציר דב יוסף שמוביל לשכונה וברחוב המרגילת בסמוך לפארק גילה. במינהל הקהילתי ובעירייה מנסים לתת מענה לעומסים ולחששות של התושבים

פורסם בתאריך: 2.7.19 07:36

הצרת נתיבים, חסימות, טרקטורים והרבה אבק בישרו השבוע את תחילת עבודות הרכבת הקלה בשכונת גילה. בשלב הראשוני, העבודות נערכות בשני מוקדים מרכזיים – האחד לכל אורך ציר דב יוסף, והשני ברחוב המרגלית בסמוך לפארק גילה.

ל"כל העיר" נודע כי בדרך דב יוסף כבר בוצעה בפועל הצרת נתיבים, כשבקרוב צפוי להיסגר נתיב תנועה אחד לכל כיוון, כך שהתנועה לאורך הציר תתבצע בשני נתיבים במקום בשלושה. העבודות ברחוב המרגלית צפויות לצאת לדרך בתחילת השבוע הבא, אך גם ברחוב זה מתבצעות הכנות והצרות נתיבים. בחברת מוריה, אשר אמונה על הפרויקט מטעם עיריית ירושלים, מציינים כי עבודות התשתית והפיתוח יימשכו כ-36 חודשים.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

העבודות, ובעיקר חסימת הנתיבים בדרך דב יוסף – שמהווה את אחת הכניסות המרכזיות לשכונה גילה, מובילה לחשש רב בקרב התושבים מעומסי תנועה כבדים ביציאה ובכניסה אל השכונה. במינהל הקהילתי מבקשים להרגיע את החששות ומציינים כי תהיה תקופה לא פשוטה אבל בסיומה תצא השכונה נשכרת.



יו"ר מינהל קהילתי גילה בני אלחייאני אומר בשיחה עם "כל העיר" כי "ידוע לכולם שתוך כדי העבודות אמורות להיווצר בעיות תחבורתיות וכי שטחי חניה מסוימים יופקעו לטובת הרכבת. בקרוב יתקיים כנס תושבים שייתן מענה על כל השאלות. אנחנו במינהל הקהילתי נמצאים בהידברות עם הגורמים האחראים על הפרויקטים ומנסים למצוא ביחד פתרונות שיקלו על התושבים".


עבודות הרכבת הקלה בדרך דב יוסף

עבודות הרכבת הקלה בדרך דב יוסף



אלחייאני מוסיף ומדגיש כי "אין לנו ספק כי התקופה הקרובה תהיה לא פשוטה. אנחנו כמינהל נלחמים כדי לתת את המענה המיטבי. אנחנו לא ניתן לשכונה להפוך לחורבה. חשוב לומר שבעירייה מודעים לבעיות ולמצוקות של התושבים והם מנסים לתת מענה".

ראש העיר משה ליאון מתייחס אף הוא לעבודות הרכבת הקלה בגילה ואומר: "המהפכה התחבורתית כבר כאן ומובילה את ירושלים לדור הבא. השלוחות הנוספות של הרכבת הקלה ירשתו את ירושלים בקו יעיל ונקי לסביבה ויהפכו את מערך התחבורה הציבורי לטוב יותר, נגיש יותר, ללא עומסי תנועה, עם אוויר נקי יותר ונוף עוצר נשימה".

ל"כל העיר" נודע כי לצורך ביצוע העבודות בוצעו שינויים בהסדרי התנועה לאורך ציר דב יוסף ובחיבור עם רחוב יעקב פת, לרבות צמצום נתיבי הנסיעה בשני הכיוונים. בנוסף, פארק המסילה יחסם למעבר באזור גשר רפאים.


קו הרכבת הקלה לגילה (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)

קו הרכבת הקלה לגילה (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)


העבודות בתוך גילה, ברחוב המרגלית, יתבצעו תחילה בקטע שבין רחוב נשר לרחוב היקינטון. המקטע השני יכלול את רחוב מרגלית בין רחוב יקינטון לרחוב דגן, כאשר המקטע השלישי יכלול את רחוב צביה ויצחק. המקטע הרביעי יכלול את רחוב הגננת עד לחיבור עם רחוב דב יוסף (בצד הצפוני של הכביש).

יש לציין כי העבודות יבוצעו בימים ראשון עד חמישי בין השעות 19:00-7:00. בעירייה מציינים כי עבודות בימי שישי ובלילות יבוצעו על פי צורך ועל פי הנחיות המשטרה.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כשבועיים, מדובר על שלב א' של העבודות שיימשכו כשלוש שנים. הצפי הוא כי בשנת 2023 תושבי גילה יזכו להשתמש ברכבת הקלה. הקו הירוק יהיה הקו השני של הרכבת הקלה שיפעל בעיר, ויתווסף לקו האדום שפועל בירושלים מאז שנת 2011. הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה. לאורכו של תוואי הקו הירוק, שיתפרס על פני 20.2 ק"מ, ימוקמו 47 תחנות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר