קו הרכבת הקלה לגילה (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)
קו הרכבת הקלה לגילה (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)

שלוש שנים של סבל: עבודות התשתית של הרכבת הקלה יוצאות לדרך בגילה

מוכנים לעוד קצת פקקים? בשבועיים הקרובים יחלו עבודות התשתית להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה - נתיבי נסיעה יצומצמו. הדחפורים והפועלים יעבדו בציר פת-גילה וברחוב מרגלית במשך 3 שנים

פורסם בתאריך: 12.6.19 07:21

נדמה כי לאן שלא ניסע עם הרכב הפרטי בירושלים בשנים הקרובות ניקלע לפקקים ולעומסי תנועה – אחרי שבכניסה לעיר צפויות לצאת לדרך בעוד כחודש עבודות תשתית מסיביות שיימשכו שלוש שנים, בציר הרצוג מתבצעות עבודות תשתית לרכבת הקלה וברחוב משה ברעם נמשך פרויקט הקמת המנהרה – כעת, מגיעה תורה של שכונת גילה.

בשבועיים הקרובים יחלו עבודות תשתית להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה בשכונת גילה. מדובר בשלב א' של העבודות, שייערכו במשך שלוש שנים בציר פת-גילה וברחוב מרגלית, בשכונת גילה. לאחר מכן יחל שלב ב' – הנחת המסילות על תוואי הרכבת הקלה. הצפי הוא כי בשנת 2023 תושבי גילה יזכו להשתמש ברכבת הקלה.

העבודות יבוצעו בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 19:00-7:00, ובימי שישי לפי הצורך. עבודות לילה יתבצעו לפי הצורך ולפי הנחיות המשטרה.

לצורך ביצוע העבודות יבוצעו שינויים בהסדרי התנועה לאורך ציר דב יוסף ובחיבור עם רחוב יעקב פת, לרבות צמצום נתיבי הנסיעה בשני הכיוונים. תנועת הרכבים והתנועה הציבורית יתנהלו בנתיבים הפתוחים. בנוסף, פארק המסילה ייחסם למעבר באזור גשר רפאים.



קו הרכבת הקלה לגילה (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)

קו הרכבת הקלה לגילה (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)


כפי שפורסם ב"כל העיר", הקו הירוק יהיה הקו השני של הרכבת הקלה שיפעל בעיר, ויתווסף לקו האדום שפועל בירושלים מאז שנת 2011. הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה. בדרכו יעבור ברחוב דב יוסף, צומת פת, רחוב הרצוג, מחלף בייט, יחצה את קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, את אזור הכניסה לעיר ומרכזה, בשד' שז"ר, שד' נורדאו, רחוב שרי ישראל, רחוב בר-אילן, רחוב חטיבת הראל, רחוב זלמן שרגאי ושדרות לוי אשכול. לאורכו של תוואי הקו הירוק, שיתפרס על פני 20.2 ק"מ, ימוקמו 47 תחנות. מספר הנסיעות בקו צפוי לעמוד על 160,000 ליום. עלות העבודות נאמדת בעשרה מיליארד שקלים – כולל שווי הקרונות שישמשו את הרכבת.

"המהפכה התחבורתית כבר כאן ומובילה את ירושלים לדור הבא", מציין ראש העיר משה ליאון. "השלוחות הנוספות של הרכבת הקלה, ירשתו את ירושלים בקו יעיל ונקי לסביבה ויהפכו את מערך התחבורה הציבורי לטוב יותר, נגיש יותר, ללא עומסי תנועה, עם אויר נקי יותר ונוף עוצר נשימה".


קו הרכבת הקלה לגילה (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)

קו הרכבת הקלה לגילה (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)


העבודות מקודמות על ידי עיריית ירושלים וצוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים, והן יבוצעו על ידי חברת מוריה. בעירייה מספרים כי "העבודות מרחוב יעקב פת ולאורך רחוב דב יוסף, כוללות החלפה מלאה ושדרוג התשתיות, וכן חידוש והרחבה של המעברים התת-קרקעיים, ופיתוח המרחב הציבורי. כמו כן, במסגרת העבודות יוקמו קירות תמך חדשים, יועתקו תשתיות תקשורת, חשמל ותאורה, ובנוסף ישודרגו תשתיות המים והביוב וכן יבוצעו עבודות פיתוח הכוללות ריצוף חדש, עצים, ספסלים ועוד. העבודות יתבצעו במדרכה ובנתיב הנסיעה הצמוד למדרכה המזרחית, כאשר לאורך תוואי הכביש תוותר רצועה זמנית לשם הנחת המסילות. במסגרת העבודות גשר נחל רפאים, הממוקם מעל פארק המסילה יפורק וייבנה מחדש וזאת בכדי להתאימו למעבר הרכבת הקלה".


קו הרכבת הקלה לגילה (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)

קו הרכבת הקלה לגילה (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)


במקביל, בעירייה מציינים כי "המקטע הראשון של העבודות יחל ברחוב מרגלית, בקטע שבין רחוב נשר לרחוב היקינטון (עבודות בשני צדי הכביש). המקטע השני יכלול את רחוב מרגלית בין יקינטון לרחוב דגן ( עבודות בשני צדי הכביש), כאשר המקטע השלישי יכלול את רחוב צביה ויצחק (עבודות בשני צדי הכביש), והרביעי את רחוב הגננת עד לחיבור עם רחוב דב יוסף (עבודות בצד הצפוני של הכביש)".



כמו כן, במסגרת העבודות ישודרג מסוף האוטובוסים הסמוך לפארק גילה, אשר יורחק מעט מערבה (מעל הכביש היורד לשכונת מורדות גילה), בסמוך אליו תשודרג גינה ציבורית חדשה, חניון כלי רכב ל-80 מקומות חניה ויבוצע פיתוח של מרחב הכניסה ליער. בנוסף, יוקם בסמוך לצומת הרחובות לשם וצביה ויצחק חניון ל-50 מקומות חניה. בעתיד מתוכנן בקצה הקו חיבור רחוב דלה פרגולה ושכונת מורדות גילה, באמצעות דרגנועים אל תחנת הרכבת ברחוב המרגלית.


קו הרכבת הקלה לגילה (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)

קו הרכבת הקלה לגילה (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העיר מטונפת, מוזנחת ופקוקה, ובכל זאת, ראש העיריה הנכבד, מצליח לשרבב בכל יום את שמו לכתבות המפארות את הצלחתו, ולתיאורים דמיוניים של ירושלים, שכנראה ממקום מושבו בכיכר ספרא נראית נקיה ומטופחת. מציעה לליאון (הייתי כותבת משהו אחר אבל אז יצנזרו) להתחיל להסתובב ברחובות האמיתיים – המוזנחים, המטונפים והפקוקים של ירושלים, ולהבין שבתוך שנים ספורות, כל אדם שפוי עם אמצעים, יברח מהעיר הזו, והוא יישאר עם החרדים הטפילים ועם הערסים, שאינם משלמים שקל אחד ארנונה

  2. יודע דבר

    טירוף מושלם, סינדרום ירושלים חסר פשר של חפירות וחפירות, כאשר אין צפי לסיום של אפילו הארכת הקו הראשון מאחר וטרם נקבעה זוכה להנחת המסילות של האתר שעבודות התשתית שם הסתיימו לפני כארבע שנים… שלא לדבר על גבעת רם, שם הסתיימו עבודות התשתית לפני מספר חודשים. אולי תתחילו לסיים פרויקטים ולא להתחיל? קל להתחיל, אבל את הסיום לא רואים באופק.

  3. אביגיל

    יופי! רק גילה עומדת להיחסם? חבורת שוטים! מה עם גבעת שאול וקריית משה? מה עם תושבי הר נוף?
    לאיפה הקו הירוק הזה מוביל, לא חשבתם?
    כמה פעמים תמשיכו לשטות בעצמכם ששכונות חרדיות או דתיות בירושלים זה לא נחשב?
    שוטים!

  4. אבי ארבלי

    "בעתיד מתוכנן בקצה הקו חיבור רחוב דלה פרגולה ושכונת מורדות גילה, באמצעות דרגנועים אל תחנת הרכבת ברחוב המרגלית." אין תוכנית כזו מפני שאינה ברת ביצוע. בסך הכל בדיחה עלובה אשר נועדה לזרוע חול בעיניי התושבים הזועמים. חבורת חכמי חלם מבזבזים מילייארדים מכספינו ,ללא תוכנית מוגמרת ו"רעיון" אידיוטי להקים דרגנוע (לקוח מסרטים מצויירים).יבוא יום והנושא יחקר לעומק על הסיבות שהניעו את הבעלי תפקידים אלו (שמור לי ואשמור לך ) והם יאלצו לתת את הדין בבתי המשפט.תעודת עניות לעיריית ירושלים אשר נותת יד לביזבוז הנוראי הזה.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תושבי צומת פת חיים בסיוט של טינופת ורעש. אי אפשר לפתוח חלון!!!!
    בכל יום מנקים ובכל זאת ענני אבק מכסים בשכבה עבה את המרפסות, הרחובות, הרכבים וחדרי המדרגות. קשה לדבר בטלפון בגלל הרעש הבלתי פוסק. פשוט סיוט. מאחלת למתכננים שלא טרחו לחשוב על התושבים ולהתארגן עם פתרונות הולמים חיים שכאלה!

  6. ירושלמי

    חברים קצת אופטימיות לענני האבק האפורים שלכם לא תזיק בהצלחה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר