קייטנה משרד החינוך (צילום: תומר אפלבאום)
קייטנה (צילום: תומר אפלבאום)

הלחץ וחוסר הוודאות של ההורים: קייטנות חנוכה בירושלים בסימן שאלה

ההורים בעיר חוששים כי קייטנות חנוכה בירושלים לא יתקיימו - הסיבה: היעדר תקציב ממשלתי. ל"כל העיר" נודע כי הנהגת ההורים והעירייה מנסים לגבש פיתרון - אז כמה זה יעלה להורים?

פורסם בתאריך: 14.11.19 06:07

האם יתקיימו קייטנות חנוכה בירושלים? שאלה זו מעסיקה ומטרידה את רוב ההורים בעיר בימים האחרונים. בניגוד לשנה שעברה, שבה בחג החנוכה התקיימו קייטנות במסגרת "בית הספר של החגים" לילדי העיר, השנה נראה כי עדיין לא בטוח שבחנוכה אלה יצאו אל הפועל. הסיבה: היעדר תקציב ממשלתי.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כמו כן, גם אם בסופו של דבר יתקיימו הקייטנות בחג החנוכה, ל"כל העיר" נודע כי ככל הנראה את העלויות יצטרכו לשלם ההורים, כך שבניגוד לשנים קודמות הפעם הקייטנות יהיו בתשלום.

תוכנית "בית הספר של החגים", כמו מ"בית הספר של החופש הגדול", כוללת קייטנות שמתקיימות לילדי הגנים במהלך חג החנוכה ופסח, החל מהשעה 8:00 ועד השעה 13:00. למעשה, לפי התוכנית, המדינה מסבסדת את עלות הקייטנות, אך, השנה בשל ממשלת המעבר וכאמור, המחסור בתקציב שלא הועבר לעירייה על ידי הממשלה – מסתמן כי קיום הקייטנות בסימן שאלה.

ל"כל העיר" עוד נודע כי בימים אלה מתגבש מתווה בין מינהל החינוך העירוני (מנח"י) לבין ארגון ההורים ומפעילי הקייטנות, שיכלול איך וכיצד ייערכו הקייטנות, וכמה תהיה העלות להורים. המתווה הועבר לראש העיר משה ליאון לאישור סופי.

צבי שמחה, סגן יו"ר ארגון ההורים של מערכת החינוך בירושלים, מספר בשיחה עם "כל העיר": "היינו צריכים להגיע לפשרה מסוימת – כאשר הפשרה היתה להפחית את ימי הקייטנה מחמישה ימים לשלושה ימים, זאת על מנת שההורים לא יממנו את הקייטנות מכיסם. אנו נקפיד שהעלות תהיה כמה שפחות להורים, וזה יהיה סביל".

"המתווה שגיבשנו בארגון ההורים, מנח"י ומפעילי הקייטנות – לא אושר עדיין על ידי ראש העיר", מבהיר שמחה. "ליאון צריך לאשר את השתתפות העירייה. ולכן, עדיין לא נפתחה ההרשמה לקייטנות. היינו צריכים להגיע לנקודת איזון שעדיין הורים יירשמו במחיר הגיוני וסביר, וכמה שיותר הורים יוכלו ליהנות מהעובדה שיש קייטנה בימים שסיכמנו בחנוכה. לפי המתווה העירייה תסבסד חלק מהעלות – צריך לזכור זאת, מכיוון שיש מסגרות של חינוך מיוחד שעולות יותר, ולא רצינו שההורים יישאו בעלויות היקרות. היינו צריכים לוודא שהעירייה משתתפת ותומכת בכל המגזרים כי כל הילדים בעיר שווים".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים – תגובתה תפורסם כשתתקבל.




תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. אמא

    הורים אתם ממש אגוהיסטים כלפיי ילדייכם
    ולממשלה גם לא חסר
    חג החנוכה הוא חג מיוחד ויש בו היזדמנויות לזמן אכות עם ילדיינו וכפי שמורים היו אז בחופשה בתשלום גם עכשיו נידרוש ממהמשלה חופשה בתשלום להורים (לפחות להורה אחד)ומורים/גננות
    אם יהיה אחדות בניינו ולא פערים חברתיים הכל יהיה טוב בארץ ישראל
    יש לי עוד מה ליכתוב אך הסיים כן
    מקווה שנבין את המסר

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר