רוני אוחנה, מנהלת גואטמלה (צילום: פרטי)
רוני אוחנה, מנהלת בית הספר גואטמלה (צילום: פרטי)

המהפך של המנהלת רוני אוחנה בבית הספר גואטמלה בקרית מנחם

אוחנה הכניסה רוח רעננה, גישה חיובית והובילה לשינוי בתדמית בית הספר, בין השאר באמצעות הכנסת מערך מתנדבים שמעניק שיעורי העשרה לתלמידים בכל התחומים: "הרעיון הוא 'לתפור חליפה' המתאימה לכל ילד וילדה בבית הספר"

פורסם בתאריך: 17.6.17 19:45

"אני מרגישה שבית הספר גואטמלה הוא סיפור חיי, כאן אני רואה איך חינוך משנה סיפור של ילדים ונותן אופק", מספרת ל"כל העיר" רוני אוחנה, מנהלת בית הספר גואטמלה בקרית מנחם, שבו לומדים בין השאר תלמידים ותלמידות מאוכלוסייה מוחלשת בשכונה, אך בשנים האחרונות הפך לבית ספר מצליח ומבוקש.

אוחנה, 55, נשואה לפרופ' דוד אוחנה ואמא לשלושה ילדים, מתגוררת במבשרת ציון. "אני ירושלמית, גדלתי ברחביה, למדתי בגימנסיה ואחר כך עברתי לאוניברסיטה העברית ללמוד אומנות וסוציולוגיה", היא מציינת, "אבל אז הבנתי שאני מעדיפה לעסוק בחינוך והלכתי ללמוד בדוד ילין חינוך לגיל הרך. במשך שש שנים לימדתי בשכונת בפת, ושם בעצם התגבשה תפיסת עולמי החינוכית חברתית. עברו עוד שנים שבהם עסקתי בייעוץ פדגוגי וכדומה, והיום אני מנהלת את בית הספר גואטמלה בקרית מנחם, שזו שכונה פריפריאלית חברתית וגיאוגרפית בירושלים".

 

רוני אוחנה, מנהלת בית הספר גואטמלה (צילום: פרטי)

רוני אוחנה, מנהלת בית הספר גואטמלה (צילום: פרטי)

 

בית הספר היה נחשב בעבר למוחלש, כיצד הצלחת להפוך אותו לצומח ולכזה שמצליח למשוך תלמידים גם בשכונות אחרות בעיר?

"ההתייחסות בבית הספר היא לנקודות הכוח והחוזק ולא לנקודות החולשה של התלמיד, כלומר אנחנו נחפש לעצב ולחזק את התלמיד על פי המקומות בהם הוא חזק אנחנו לעולם לא נחפש איפה קשה לו והוא לא מצליח. הרעיון הוא 'לתפור חליפה' המתאימה לכל ילד וילדה בבית הספר. הילדים מקבלים חינוך איכותי של עשייה, הם שותפים מלאים לעיצוב בית הספר ולמראהו וכך גם שומרים עליו, יש פעילויות שונות בבית הספר כגון נגרות וחקלאות ועוד המון דברים. בית הספר הוא מקום המכבד את כל מי שנמצא בו. בנוסף יש לנו אתגר גדול מאוד לקראת השנה הקרובה, אנו פותחים חטיבת ביניים של התיכון למדעים ואומנויות, החטיבה תפעל מתוך בית הספר והיום אנו שוקדים על תוכניות חינוכיות".

 

***

ליאת צדקיהו: "היה קשה, אבל בסוף פרצתי את תקרת הזכוכית" 

שרה קלה, מנכ"לית הבית הפתוח, בראיון ל"כל העיר"

 

***

 

רוני אוחנה, מנהלת גואטמלה (צילום: פרטי)

רוני אוחנה, מנהלת בית הספר גואטמלה (צילום: פרטי)

ספרי לנו על מערך המתנדבים הרחב שיש בבית הספר. 

"יש לנו 13 מתנדבים צעירים שהם בשנת שרות, הם נמצאים בבית הספר לאורך כמעט כל השבוע, הם מסייעים בתוך הכיתות וגם בעזרה פרטנית לתלמידים הזקוקים לתגבור נוסף. בנוסף יש לנו עוד כ-10 מתנדבים בוגרים המגיעים לסירוגין והם מהווים חונכים אישים או סביב פרויקטים כמו עיתון בית הספר, עורכי דין, חונך לחוג כדורגל וכדומה. אנו מתאימים אותם לילדים וכך מקדמים את התחומים החשובים לנו".

איך הופכים בית ספר למוסד לימודי שמצליח? 

"אני מאוד נחושה בעשייה שלי, אני מאוד יודעת מה אני רוצה ולאן אני מכוונת ואני מאמינה שאדם שהוא מכוון מטרה יכול להשיג אותה. תמיד חיפשתי את החדשנות, את האתגר ואת הדרך האחרת לעשייה. היום אני מרגישה שהגעתי לשיא ואני מעבירה כאן את כל הידע והניסיון שצברתי לאורך השנים, וזה בא לידי ביטוי באופן הניהול שלי את בית הספר. בית הספר גואטמלה הוא בית ספר מאוד נעים, ללא אלימות פיזית או מילולית ויש בו כבוד לילדים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר