שרה קלה, מנכ"לית הבית הפתוח (צילום: הבית הפתוח)
שרה קלה, מנכ"לית היוצאת של הבית הפתוח (צילום: הבית הפתוח)

"אנחנו מזכירים כל הזמן שנרצחה ילדה בירושלים, אסור לשכוח"

שרה קלה, מנכ"לית הבית הפתוח בירושלים, מסבירה מדוע מצעד הגאווה בעיר לא מתקיים בחודש יוני - חודש הגאווה הבינלאומי - אלא בתחילת אוגוסט

פורסם בתאריך: 12.6.17 12:42

"אני מה שנקרא ירושלמית אסלית", אומרת שרה קלה, בת 35, מנכ"לית הבית הפתוח בירושלים בשנתיים וחצי האחרונות ומוסיפה ש"אני מאוד אוהבת את ירושלים. נולדתי, גדלתי ואני רואה את חיי רק בעיר. רוב ילדותי גדלתי בין קטמונים למקור חיים, היום קניתי בית יחד עם בן זוגי בקטמון".

 

את לא מהקהילה הלהט"בית, איך הגעת לתפקיד מנכ"לית הבית הפתוח?
"הייתי מחנכת של כיתות א'-ב' במשך שלוש שנים בהר חומה, והבנתי שאני אוהבת את המקצועות שיש בהן יכולת להשפיע על החברה, אבל רציתי מסגרת פחות פורמלית. בשלב מסוים הגעתי לבית הפתוח במסגרת נוער וצעירים, התאהבתי במקום ופיתחתי תוכניות עבור הקהילה ההומו-לסבית בעיר. לאחר מכן נבחרתי להיות מנכ"לית הבית הפתוח. אני אמנם נשואה וחיה עם גבר, אבל ליבי ורוחי עם הקהילה הלהט"בית וחשובה לי אהבת האדם, בטח בירושלים, עיר שאני כל כך מחוברת אליה".

האם את מרגישה שיש יותר פתיחות בעיר ובעירייה לנושאי הקהילה הלהט"בית?
"היום יש יותר פתיחות ויש רצון גדול יותר לשתף פעולה. בתחילת הקדנציה שלי החלטתי שאני מייצרת קואליציות ושיתופי פעולה רחבים, מחפשת את הנושאים הדומים ומשם ממשיכים הלאה. אני שמחה להגיד שבזכות זה יש תמיכה רחבה ותקנים נוספים. כמובן שיש עוד הרבה עבודה, למשל ניסינו להכניס תוכנית לימודית בנושא לבתי הספר, אך נתקלנו בחוסר עזרה מצד מנח"י, ולכן עבדנו ישירות מול בתי הספר".

חודש יוני הוא חודש הגאווה הבינלאומי, אבל המצעד בירושלים מתקיים באוגוסט, למה?
"אכן חודש יוני הוא חודש הגאווה הבינלאומי, וישנם אירועים רבים בכל הארץ וגם בבית הפתוח בירושלים, אבל המצעד יחול ב־3.8 בשל מספר סיבות שבראשן ,כמובן, הרצח של שירה בנקי ז"ל. שירה מלווה אותנו לאורך כל השנה ולא רק בחודש הגאווה או לקראת מצעד הגאווה, אנחנו מזכירים כל הזמן שנרצחה ילדה בירושלים ושאסור לשכוח זאת. סיבה נוספת היא חברי הקהילה הדתיים ורצוננו לכבד אותם, לכן אנו מקיימים את המצעד אחרי תשעה באב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הלנה

    היה עדיף אם הייתם מכבדים את השם במקום לכבד את הקהלים הדתיים שלכם ומוותרים על המצעד המיותר הזה בכלל. חומר למחשבה!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר