הכנס במרכז ציפורי (צילום: דוברות עיריית ירושלים)
(צילום: דוברות עיריית ירושלים)

איך ייראה בית ספר יסודי ירושלמי בעתיד?

בכנס מיוחד שנערך במרכז ציפורי בהשתתפות למעלה מ־100 אנשי חינוך בעיר, הוצגה תוכנית פדגוגית חדשה לשיפור סביבת הלימודים

פורסם בתאריך: 24.7.17 09:25

למעלה מ־100 אנשי חינוך מבתי ספר יסודיים השתתפו בפסטיבל "מחדש", שהתקיים במרכז ציפורי ביער ירושלים – פסטיבל השקה לפרויקטים חינוכי חדש בעלות של חמישה מיליון שקלים. התוכנית כוללת יישום רעיונות יצירתיים לשיפור סביבת הלימודים. בין הרעיונות שהועלו במסגרת התוכנית: חדרי משחקים וחדר כושר בבית הספר, כיתת יער, חממות, חדרי למידה על שטיחים ופופים, פינות האזנה, תחנה מטאורולוגית, כיתות עגולות ושקופות, כלי נגינה ענקיים, כיתת קק”ל מעץ, כיסאות על גלגלים, שולחנות בצורת משושה, כיתות טאבלטים, ספסלי קריאה בצורת מגלשה ועוד.

 

 

(צילום: דוברות עירית ירושלים)

(צילום: דוברות עיריית ירושלים)

ראשיתו של התהליך, מציינים במנח”י, בעבודת מטה שהתבצעה במנהל החינוך בעירייה לפני כשמונה חודשים. לאחר השלמתה, נשלח קול קורא אל כ־80 בתי הספר היסודיים במערב העיר, ומתוכם כ־40 נענו לקריאה. מתוך המשיבים, יותר מ־30 בתי ספר התקבלו לפרויקט, ואלו תוקצבו בסכומים שבין עשרות אלפי שקלים לחצי מיליון שקלים – למען הגשמת חלומותיהם.

 

(צילום: דוברות עירית ירושלים)

(צילום: דוברות עיריית ירושלים)

את תוכנית "מחדש" יזם והוביל ראש מנח"י אביב קינן, תחת ‘ביתא מחנכים’, המרכזת את פעילות החדשנות החינוכית בירושלים. “הוצגו מודלים מגוונים של בתי ספר על ידי מנהלים ומורים עם עיניים בורקות”, מספר קינן, “שחולמים וחוזרים אל החינוך שבגללו בחרו במקצוע מלכתחילה”.

ראש העיר ניר ברקת מוסיף: “תוכנית ‘מחדש’ היא לא פחות ממהפכה חינוכית. אנחנו יוזמים שינוי אמיתי ומהותי בבתי הספר, מעצימים את המנהלים ואת המורים ומצעידים את תלמידי ירושלים אל המחר. זוהי זכות וגאווה גדולה עבורנו”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר