הרכבת הקלה ברחוב יפו. צילום: אוריה תדמור
הרכבת הקלה (צילום: אוריה תדמור)

הרכבת הקלה: קמפיין רשת למניעת עישון בתחנות

בחברת סיטיפס, מפעילת הרכבת, מספרים כי מתקבלות עשרות תלונות על עישון ומדגישים: “תחנות הרכבת הקלה הן איזור ציבורי לכל דבר - העישון בהן אסור בהחלט”

פורסם בתאריך: 23.7.17 09:11

סיטיפס – מפעילת הרכבת הקלה יוצאת בקמפיין רשת נגד העישון ברציפים ובתחנות הרכבת הקלה.

“מדי יום מגיעות אלינו תלונות רבות מצד נוסעי הרכבת הקלה על נוסעים שמעשנים בתחנות הרכבת, למרות השלטים שאוסרים על כך”, מסבירים בסיטיפס. “הקמפיין נועד לעלות את המודעות לכך שתחנות הרכבת הקלה, כמו תחנות האוטובוסים, הן איזור ציבורי לכל דבר – העישון בהן אסור בהחלט".

למרות הקמפיין, בסיטיפס מבקשים להדגיש כי "אכיפת החוק למניעת עישון הינה באחריות העירייה, ועל פקחי העירייה לחלק דוחות למעשנים ברציפים ובתחנות”.

איור עישון ברכבת הקלה (צלום :סיטיפס)

איור עישון ברכבת הקלה (צלום :סיטיפס)

 

ד”ר אביטל פאטו-בן ארי, מקדמת בריאות מהאגודה למלחמה בסרטן, מוסיפה: “בתחנות של התחבורה הציבורית נמצאים דרך קבע נשים בהריון ותינוקות שמערכות הגוף שלהם טרם סיימו להתפתח. אוכלוסיות אלו נמצאות בסיכון מוגבר לנזקי העישון. מחקרים מראים כי עישון כפוי של עשן סיגריות מגדיל את הסיכוי לחלות בסרטן. כשמדברים על עישון כפוי, הכוונה היא לאנשים לא מעשנים, מרבית האוכלוסייה בישראל (77.8 אחוז), שכופים עליהם את עשן הסיגריות המכיל חומרים מסוכנים ומסרטנים".

ד"ר פאטו-בן ארי טוענת עוד כי "האווירה בישראל בשנים האחרונות סביב העישון ועיגונו כנורמה חברתית, משפיעים גם על אכיפת החוק האוסר על עישון במקומות ציבוריים, כדוגמת רציפי הרכבת ותחנות האוטובוסים. הפתרון לכך טמון בשילוב נכון של הסברה רחבה ואכיפה מוגברת”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מה זה משנה

    ומה עים פקחיי-הרכבת-הקלה…הם רק שם בשביל ללקק את השמנת שעשו בזמנם פקחיי ונהגיי חברת אגד על אותם הקווים המסלולים והטורים,גועל -נפש-רבתי שועי-ירושלים נכבדי העירייה רבותיי!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר