רכבי הסעות, כיכר ספרא (צילומים: פרטי, באדיבות התעוררות)
רכבי הסעות, כיכר ספרא (צילומים: פרטי, באדיבות התעוררות)

"ההסעות הן לא חסד" – מחר, שני, הפגנה של הורים לילדי החינוך המיוחד

עשרות ואולי אף מאות הורים צפויים להגיע מחר בשעה 9:00 לכיכר ספרא, שם הם יפגינו כנגד התקלות והמחדלים במערך ההסעות העירוני. יצוין כי בהנהגת ההורים העירונית מתנגדים להפגנה. העירייה בתגובה: "אנו מבינים ללב ההורים ונמשיך לסייע ככל הניתן בכל עת"

פורסם בתאריך: 2.10.22 19:57

"ההסעות הן לא חסד אלא זכות" – זהו אחד מעשרות שלטי מחאה שבכוונת הורים לילדי החינוך המיוחד בירושלים להניף מחר, שני, בהפגנה שהם צפויים לקיים בכיכר ספרא.

חודש ימים מאז תחילת שנת הלימודים, וההורים לילדי החינוך המיוחד מעלים הילוך במאבק שהם מנהלים נגד עיריית ירושלים ומנח"י בנוגע להסעות. כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כשלושה שבועות, ההורים מתלוננים על מגוון בעיות ותקלות בהסעות. לטענת ההורים, הבעיות העיקריות הן איחורים, מסלולים ארוכים מהרגיל, שעות איסוף מוקדמות מהנדרש והורדת הילדים בבתי הספר זמן רב לפני תחילת הלימודים, נסיעות ללא מלווה וטיפול לקוי בבעיות שמוצפות. עוד טוענים ההורים כי מדובר על מאות ואולי אף אלפי בעיות שהוצפו מאז תחילת השנה – כאשר הטיפול – כך לטענתם – לוקה מאוד בחסר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בשיחות עם "כל העיר" לקראת ההפגנה אומרים נציגי ההורים: "היו לנו סיכומים עם העירייה אחרי פגישה איתם ב-12.9. חוץ ממריחות וסיפורים שהדברים יטופלו – לא קרה כלום. לנו זה נראה כמו מריחה אחת גדולה. היו לעירייה 15 ימי עבודה מלאים לשנות את סדר העדיפויות שלהם ולטפל בבעיות אבל הם לא עשו זאת. מבחינתנו כל יום שעובר בלי שיפור של המצב באופן מידי – זה יום שסובלים ממנו מאות רבות של הורים ובעיקר ילדי החינוך המיוחד".

בהפגנה מחר בכיכר ספרא צפויים להשתתף עשרות ואולי אף מאות הורים וילדים, כשבנוסף צפויים להגיע פעילים חברתיים ופעילים של תנועת התעוררות, בראשם היו"ר עופר ברקוביץ וחברי מועצת העירייה מטעם הסיעה.

"אנחנו מצטרפים למחאה הצודקת של המשפחות המיוחדות בירושלים על מצב מערך ההסעות בעיר, אחרי שקיבלנו מאות פניות", אומר ברקוביץ. "לא יעלה על הדעת שהסעות יגיעו באיחור אדיר ויפגעו בשגרת החיים של המשפחות, לא ייתכן שחלק מההסעות לא מגיעות לאסוף את הילדים, לא ייתכן שילדים נמצאים בכבישים במשך 4-3 שעות ביום. יש כאן סכנות אמיתיות וכשלים רבים".

עוד מוסיף ברקוביץ: "אנחנו נדרוש פיקוח אכיפה וקנסות על מפעילים שלא מבצעים כראוי את ההסעות, נדרוש לפצל מסלולים ולייצר הסעות רזרבה שיוכלו לתת מענה לתקלות, נדרוש מכרז חדש מדויק ואיכותי, בהירות תקציבית והחזרים להורים שמבצעים את הנסיעות בעצמם, ומעורבות הרבה יותר משמעותית של ההורים הסובלים מהפגיעה. ילדי המשפחות המיוחדות חייבים לקבל יחס מצוין ושירות מצוין מעיריית ירושלים, ולא נסתפק בפחות מכך".

חבר המועצה אדיר שוורץ, יו"ר ועדת הביקורת העירונית מוסיף: "יש מחדלים, ויש מחדלים. מערך הסעות החינוך המיוחד בירושלים בקריסה. כמו התלונות מפתיחת שנת הלימודים פשוט מטורפת. תבינו, מדובר במערך שמשקיעים בו כמיליון שקל ביום. בכל יום ויום. המכרז החדש, שאושר לאחרונה הגיע אלינו לוועדת המכרזים בדקה ה-99, וללא מדדים קריטיים מעבר למדד המחיר, כמו מדד של איכות, למשל. עם הגב אל הקיר נאלצנו לאשר אותו, כי אחרת לא היו הסעות בכלל. למען הסר ספק, זאת לא סתם 'רשלנות', זאת שיטה. וככה יצאנו קרחים מכאן ומכאן. גם מאות מיליונים מהקופה הציבורית, בכל שנה, וגם שירות בינוני במקרה הטוב. הזיה".

"עוד משהו שחשבון להבין", מוסיף ומדגיש שוורץ, "התפקוד של המערך הזה, שהפעלתו מוסדרת בחוק, הוא הכי קריטי שיש: גם לילדים עצמם, שתלויים בו להגיע למסגרות, אבל לא פחות מכך להורים, שתלויים בו כדי להגיע לעבודה ולהתפרנס. כל דקה של שיבוש בהסעות פוגע ביכולת של המשפחות היקרות הללו להתנהל ודוחק אותן לשוליים. לכן, הזעקה שלהם היא הזעקה שלנו, של כולנו".

 

 

למרות הטענות של הורי החינוך המיוחד, בהנהגת ההורים העירונית הוציאו הערב, ראשון, הודעה שקוראת לכלל ההורים שלא להגיע להפגנה מחר. "אין ספק שמדובר בנושא חשוב ומשמעותי שיש לוודא שפועל בצורה הטובה, הראויה והבטוחה ביותר", נכתוב בהודעת הנהגת ההורים. "בימים האחרונים היו נציגי ארגון ההורים בקשר רצוף עם האחראים בעירייה על התחום, הציפו מאות בעיות ולשמחתנו לרוב רובן של הבעיות נמצא פתרון. עדיין יש מספר נושאים שנמצאים בשלבי פיתרון סופיים ואנו מאמינים שהפתרון יימצא כבר בימים הקרובים. לאכזבתנו, למרות הרצון לשיתוף פעולה מצד העירייה, הפתרונות שהוצעו והנכונות הגדולה שלהם למציאת פתרונות – מארגני ההפגנה, ככל הנראה משיקולים פוליטיים, מתכוונים לקיים מחר את ההפגנה. לאור זאת אנו קוראים להורים לא להגיע להפגנה ולאפשר לעירייה ולארגון ההורים העירוני למצוא פתרונות ראויים למען ילדנו".

ומה אומרים בעיריית ירושלים ובמנח"י? ראשית, חשוב מאוד לומר כי בעירייה מבינים לליבם של ההורים. מבינים כי עבור כל אחד מההורים מדובר בדבר הכי חשוב לו בעולם, ועל כן מנסים לטפל בתלונות ובטענות ברגישות ולתת מענה.

יחד עם זאת, בעירייה גם מודים שבתחילת השנה אכן היו בעיות רבות, כפי שהן תוארו באריכות ב"כל העיר" לפני כשלושה שבועות. אולם בעירייה מוסיפים ומציינים כי מאז חל שיפור משמעותי במערך, וכי הקשיים בתחילת השנה היו חבלי לידה הגיוניים והמערכת למדה לתקן תוך כדי תנועה.

"מערך הסעות החינוך המיוחד בעיריית ירושלים מסיע כל יום כ-11,000 תלמידים", נמסר בתגובה רשמית מהעירייה. "העירייה רואה בכל ילד עולם ומלואו ומטפלת פרטנית בכל תלונה שמתקבלת. בשבועות האחרונים פתרנו כל תלונה נקודתית שהגיעה, צוותי מינהל החינוך ישבו עם ההורים יחד עם צוות העבודה המשותף להורים ולעירייה. משל"ט ההסעות תוגבר וזמני ההמתנה התקצרו, ועוד נמשיך ונשתפר. ההורים עתידים להיפגש עם ראש העיר ירושלים, משה ליאון, ביום חמישי במסגרת פגישה שנקבעה מבעוד מעוד. אנו מבינים ללב ההורים ונמשיך לסייע ככל הניתן בכל עת".


מחפשים דירת 4 חדרים במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר