בניהו דביר, בית הספר הפעמון (צילום: דוברות עיריית ירושלים)
(צילום: דוברות עיריית ירושלים)

בניהו דביר: "אנו חותרים שהנערות ילמדו לבגרות מלאה"

שיחה עם בניהו דביר, יו”ר מרכז תל”ם בו לומדות תלמידות חרדיות בסיכון, שנפלטו ממוסדות החינוך החרדיים הפורמליים

פורסם בתאריך: 1.9.17 11:03

בניהו דביר, יו”ר מרכז תל”ם ומנכ”ל התיכונים למוזיקה ואמנות ברוממה ותיכון הפעמון במקור ברוך, הוא יזם חינוכי שפועל לתת מענה לנערות חרדיות בסיכון, בגילאי 22-12 באמצעות חינוך פורמאלי ולא פורמאלי: שני תיכונים, מועדוניות ודירת חירום.

 



בניהו דביר (צילום: אמוני זוסמן)

בניהו דביר (צילום: אמוני זוסמן)


 

“אצלנו כל שנה זאת שנה חדשה כי אנחנו כל הזמן קולטים נערות שלא הסתדרו במקומות אחרים”, מספר דביר. “גם בחופשים אנחנו נותנים להן מענה, כל הזמן דואגים להן, אז אצלנו כל השנה זאת שנה חדשה. אבל להתחיל שנה זו תחושה מאוד מרגשת – לראות איך מעלים את הבנות האלה עוד צעד אחד קדימה. זה יותר בשבילנו סוג של הזדמנות חדשה – לתת לבנות עוד מענים וכלים יותר מתקדמים להתחבר, להתקדם”.

 


בית הספר הפעמון (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

בית הספר הפעמון (צילום: דוברות עיריית ירושלים)


 

בתיכון למוזיקה ואמנות לומדות כ־80 תלמידות ובתיכון הפעמון לומדות כ־40 נערות שצריכות יחס אישי, ומגיעות עם עבר מורכב יותר. “המכנה המשותף של התלמידות הוא בדידות. רובן לא מחוברות למשפחה, לקהילה, מכל מיני סיבות ומורכבויות שהן עברו בחיים שלהן. הן מרגישות לבד ומחפשות להפיג את הבדידות בכל מיני צורות, לפעמים גם בדרכים לא סימפטיות. המטרה שלנו היא לתת להן מענה אישי, חברתי ולימודי”.

 


בית הספר הפעמון (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

בית הספר הפעמון (צילום: דוברות עיריית ירושלים)



 

האם יש מקצועות ליב"ה?
“אנחנו חותרים שהנערות ילמדו לבגרות מלאה. גם מי שלא סיימה אצלנו בגרות, אנחנו נותנים לה את הכלים להשלים אחרי התיכון. וגם יש להן מגמות של משאבי אנוש ואמנות, שאלו לימודים ברמה מאוד מקצועית אצלנו. אנחנו מכשירים אותן לחיים”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר