מאבטח בבית ספר (צילום אילוסטרציה: נעה קסטל)
מאבטח בבית ספר (צילום אילוסטרציה: נעה קסטל)

הקיצוץ בתקציב העירוני: בוטלה האבטחה בחלק מהצהרונים בירושלים

העירייה הודיעה הערב, שלישי, כי היא מבטלת את העסקת המאבטחים בצהרונים במסגרות ניצנים. האבטחה במהלך יום הלימודים נשארת כסדרה

פורסם בתאריך: 2.1.18 20:38

על רקע העימות בין ראש העיר ניר ברקת לבין שר האוצר משה כחלון, ובהמשך לקיצוצים הדרמטיים בתקציב העירוני הכוללים פיטורים של 2,150 עובדי עירייה – הערב, שלישי, הודיעה העירייה על ביטול האבטחה במסגרות ניצנים של הצהרונים, בגנים ובבתי הספר היסודיים. למעשה, האבטחה במוסדות החינוך תפעל עד השעה 13:30. בעירייה מציינים כי "עקב אי העברת התקציב הייעודי למאבטחים ממשרד האוצר נאלצת העירייה לבטל את העסקת המאבטחים בשעות הפעילות אחר הצהריים של הצהרונים של מסגרות ניצנים בגני הילדים ובתי הספר היסודיים. האבטחה במהלך יום הלימודים נשארת כסדרה. יצוין כי במסגרת סירובו של כחלון להכיר בצרכי התקציב של ירושלים כופה שר האוצר על העירייה לפטר כ-2,150 עובדים ולקצץ כ-250 מיליון שקל בשירותים לתושבים. נמשיך להילחם למען תושבי ירושלים נגד גזרות כחלון". בהמשך לכך, חלק מהמאבטחים מאיימים להתפטר ומתארגנים באמצעות יו"ר מטה המאבק למען עובדי הקבלן אלכס טנצר, לנהל מאבק נגד המהלך, שמשמעותו צמצום שעות העבודה שלהם.


בתוך כך, יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות דני בונפיל הודיע כי קיבל אישור להכריז על סכסוך עבודה ושביתה בעוד כשבועיים. בתגובה לדברים אמר ברקת כי "כחלון גרר את העירייה בכוונה תחילה לתכנית חירום, שמשמעותה היא פגיעה בפרנסה של של יותר מ-2,000 משפחות בעיר, וחזרה אחורה חמש שנים באיכות החיים של 900 אלף תושבי העיר. אני אמשיך להילחם למען ירושלים ואעשה הכל על מנת לפתור את המשבר ולעשות כמיטב יכולתי על מנת  למנוע את השבתת העיר. כחלון חייב לגלות מנהיגות ולצאת מהמחבוא שלו על מנת שנוכל לפתור המשבר".
ראש העיר ניר ברקת, שר האוצר משה כחלון (צילומים: אמיל סלמן, אלכס קולומויסקי)

ראש העיר ניר ברקת, שר האוצר משה כחלון (צילומים: אמיל סלמן, אלכס קולומויסקי)

כזכור, אתמול, שני, בצהריים כינס ברקת מסיבת עיתונאים, שבה הוא הודיע כי לאור דרישת האוצר לקיצוצים ופיטורים בעיריית ירושלים וסירובו להעביר תקציבים לעיר נאלצת העירייה להכריז על גזירות קשות שמשמעותן המידית פיטורי 2,150 עובדים וקיצוץ עמוק במרבית השירותים העירוניים – חינוך, נוער בסיכון, מניעת נשירה, רווחה, תרבות, ספורט, מינהלים קהילתיים, תחזוקה ותפעול העיר ועוד. לדבריו, גזירות האוצר יביאו לפגיעה אנושה בתחזוקת העיר: פיטורי מאות עובדי תברואה וניקיון ופגיעה קשה בשירותי הניקיון בעיר, קיצוץ בתקציבים לפיתוח גני משחקים ותחזוקתם, קיצוץ בטיפול שוטף בתחזוקת כבישים ומדרכות, קיצוץ באבטחת מוסדות חינוך וצהרונים ופגיעה קשה בחזות העיר.

הררי זבל בכניסה למשרד האוצר

הררי אשפה בכניסה למשרד האוצר, אתמול

ההחלטות על הקיצוצים בתקציב העירוני מגיעות לאחר שבראשון, עשרות משאיות של עיריית ירושלים, בהן משאיות אשפה, הגיעו אל מול משרד האוצר בקריית הממשלה לשם קיום מחאה בשל המחלוקת בין משרד האוצר לבין עיריית ירושלים באשר לגובה התקציב. את קיום המחאה מול משרד האוצר הבוקר ארגן מחוז ירושלים של הסתדרות העובדים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר