בית הספר הניסויי מרכז העיר (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)
בית הספר הניסויי מרכז העיר (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)

הורי בית הספר הניסויי במרכז העיר נגד העירייה: מפקיעים לנו את מקומות החניה

העירייה ביקשה להפקיע את חניון בית הספר לטובת חניון ציבורי. בעקבות לחץ של ההורים, נפתח ערוץ הידברות למציאת פתרונות

פורסם בתאריך: 6.6.18 09:38

הנהלת בית הספר הניסויי במרכז העיר קיבלה השבוע מכתב מהעירייה, לפיו החניון שמשרת את ההורים להורדת התלמידים ישודרג בחופשת הקיץ ולאחר מכן יהפוך לחניון ציבורי בתשלום. כידוע, בבית הספר הניסויי לומדים ילדים מגיל 3 ועד גיל תיכון. מדובר בבית ספר על אזורי, שמגיעים אליו תלמידים מכל רחבי העיר. בשל הצורך להוריד ילדים קטנים ולעתים ללוות אותם לגן, ובצל מצוקת החניה הכבדה ששוררת במרכז העיר, נפתח לרווחת ההורים ותלמידי בית הספר חניון כורכר בתוך גן העצמאות וממול למוזיאון הסובלנות.



יש לציין כי בעקבות לחץ שהופעל על ידי ועד ההורים ועל ידי בית הספר נפתח ערוץ הידברות כדי לנסות ולפתור את מצוקת החניה של ההורים. אבשה נואמה, נציג ועד ההורים בבית הספר הניסויי, מספר ל"כל העיר": "העירייה הודיעה לבית הספר שהיא לוקחת את החנייה לטובת חניה ציבורית. אבל מיום חמישי יש התקדמות, והצלחנו להגיע להידברות עם לשכת מנכ"ל העירייה, יש דו שיח חיובי עם חיפוש פתרונות. כולם הבינו שכדאי לעבוד ביחד כי מדובר בבית ספר טוב".

מוזיאון הסובלנות אפריל 2018 (צילום: אורן בן-חקון)

מוזיאון הסובלנות, אפריל 2018 (צילום: אורן בן-חקון)

"העניין הוא שלא הציעו לנו חלופות בטוחות מספיק, וכעסנו שהדיאלוג נעלם", מוסיף נואמה ומציין. "כשהתרענו בלשכת מנכ"ל העירייה, ישר התערבו וזה נכנס לערוץ של הידברות. אני גר בגילה ולפעמים זה לוקח 45 דקות עד שעה להגיע לבית הספר. אבל זה שווה את החינוך. יש לנו בית ספר טוב. אנחנו מלמדים את הילדים שלנו להחיות את מרכז העיר".

יו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג מוסר: "לבקשתי נערכה ישיבה משותפת בנושא עם הגורמים הרלוונטיים בעירייה ובקרוב תערך ישיבה נוספת עם הגורמים העירוניים ונציגי בית הספר. אני עומד בקשר רציף עם נציגי בית הספר ואמשיך ללוות את הנושא עד למציאת פתרון ראוי ומוסכם".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים מעודדת הגעה למרכז העיר בתחבורה ציבורית וברכבת הקלה, זאת במטרה להפחית את עומסי התנועה ואת זיהום האוויר. למעוניינים ישנם חניונים סמוכים בתשלום".

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. דנית

    תגובת העירייה פשוט לא הגיונית איך היא מצפה שיגיעו משפחות עם 4 ילדים בתחבורה ציבורית ועוד שלאחר מכן ההורים צריכים להגיע לעבודותיהם שלרוב אינן ממוקמות באיזור בית הספר! חשוב לזכור שזהו בית ספר על אזורי ומגיעים אליו מכל קצוות ירושלים ואף מחוצה לה…

  2. יוסי

    לא הגיוני לבטל את החניות, בית ספק צריך חניה, עירית ירושלים ניהלה מאבק מכוער שנמשך שנים רבות ומטרתו היתה לסלק את הבית ספר היחיד החילוני של מרכז העיר ממרכז העיר, לאחר שהיא הפסידה במאבק היא עושה ניסיונות למרר ולהקשות את חיי הורי בית הספר

  3. עד

    יש לקוות שהמוזיאון יכלול חניון רציני, שחסר מאוד באיזור הזה של העיר. אם לא – קצת פישלו.

    עם כל הכסף שהתלמידים משלמים, הייתי מצפה שתהיה להם הסעה… אה, נזכרתי, הם לא ממלכתי-דתי. אז יקחו אוטובוס

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר