הפגנת הורי הניסויי לפני שבועיים (צילום: אורן בן-חקון)
הפגנת הורי הניסויי נגד מתקני החניה לגובה (צילום: אורן בן-חקון)

"לא רוצים מפלצות בגן": הורי תלמידי הניסויי הפגינו במרכז העיר נגד חניוני הקומות

המפגינים חסמו את התנועה ברחוב הלל - ההורים מתנגדים להצבת מתקני חניוני הקומות סמוך לגני הילדים של בית הספר הניסויי במרכז העיר

פורסם בתאריך: 12.8.18 09:41

ועד ההורים של בית הספר הניסויי במרכז העיר מחריף את המאבק נגד הצבת חניוני הקומות סמוך למתחם בית הספר. לדברי ההורים המתקנים יוצבו ממש בסמוך לחצר גני הילדים של בית הספר – ההורים חוששים כי המהלך יוביל למפגע זיהום כתוצאה מפליטות כלי הרכב שיגיעו בסמוך לגני הילדים. ההורים, יש לציין, אינם מתנגדים למתקני החניה, אלא למיקום הנבחר. ביום חמישי החלו העבודות להקמת חניוני הקומות – עקב כך ההורים החלו להתארגן למאבק.

היום, ראשון, בשעה 16:00, נערכה הפגנה במקום תחת הכותרת "לא רוצים מפלצות בגן". ההורים והילדים חסמו את התנועה ברחוב הלל.


 

הפגנת הורי הניסויי (צילום: אורן בן-חקון)

הפגנת הורי הניסויי (צילום: אורן בן-חקון)

הפגנת הורי הניסויי (צילום: אורן בן-חקון)



ביום חמישי שעבר הוציאה מנהלת בית הספר הודעה להורים שבה נכתב בין השאר: "רציתי לעדכן בבעיה חמורה שיש לנו עם העירייה בנוגע לחניון הכורכר שהיה שטח בית הספר ושימש כחניה הורדה והעלאה של ילדים בביה"ס הניסויי. העירייה וחברת עדן קידמו שם תכנית להקמת חנייה בתשלום ובמסגרת מגעים עימנו לפתרונות חליפיים. הם הבטיחו שלא תעשנה עבודות במגרש עד הגעה להסכם עימנו ועד יצירת החלופות. לצערי, הבוקר בחסות ניידת משטרה השתלטו על השטח והחלו בעבודות".

העבודות להצבת חניוני הקומות, סמוך לבית הספר הניסויי, חמישי שעבר

העבודות להצבת חניוני הקומות, סמוך לבית הספר הניסויי, חמישי שעבר

יו"ר מינהל קהילתי לב העיר, ד"ר אופיר לנג, שמלווה את הורי בית הספר, שיגר מכתב דחוף למנכ"ל העירייה שבו הוא מדגיש כי "המהלך המתואר נעשה באופן בלתי מתקבל על הדעת וללא כל הודעה מוקדמת, בטרם גובש ההסדר עם בית הספר הניסויי. יש לעצור את העבודות לאלתר עד שלא יושלם תהליך הדיאלוג עם נציגות בית הספר והגעה להסדר מוסכם לרווחת כל הצדדים הנוגעים בדבר".


(מימין) בית הספר הניסוי, חניון קומות (צילומים: מינהל קהילתי לב העיר)

(מימין) בית הספר הניסוי, חניון קומות (צילומים: מינהל קהילתי לב העיר)


כזכור, כפי שפורסם בשבוע שעבר באתר "כל העיר", ברביעי שעבר אישרה הוועדה לתכנון ולבנייה את הצבתם של שישה מתקני חניה אוטומטיים (חניון קרוסלות) בגובה של כ-17.2 מטרים במרכז העיר. מדובר במתקן שיכול להכיל 12 כלי רכב, בשטח כולל של שני מקומות חניה.

יניב מזר, יו"ר ועד ההורים, מסר ל"כל העיר" כי "הורי בית הספר הניסוי ועמותת ההורים הופתעו לגלות כי בשטח בית הספר עומדות לקום שש מפלצות חניה בתיכנונו של ראש העיר היוצא ניר ברקת ובחתימתו של עופר ברקוביץ המועמד לראשות העיר. מפלצות החניה מתוכננות לקום ממש בצמוד לגני הילדים, תעלינה לתושבי הבירה כארבעה מיליון שקלים והן יוסיפו לרחוב העמוס ממילא מעל ל-120 מכוניות. כל זאת בשטח שלא עולה על 200 מ"ר, תוך שהמתקנים נשענים על גדר בית הספר היסודי".

מי שהוביל את הצבת חניוני הקומות במרכז העיר, המועמד לראשות העיר ויו"ר תנועת התעוררות עופר ברקוביץ', מסר הבוקר: "ביום רביעי האחרון, בוועדה המקומית, דרשתי שכתנאי לאישור מתקני החנייה לגובה, תהיה הסדרה של הורדה והעלאת ילדים לבית הספר הניסויי, לאור השימוש במגרש סמוך לבית ספר המשמש את ההורים. לצערי הרב, שוב מתנהל ניר ברקת כפיל בחנות חרסינה. ללא תיאום, קבע עובדות בשטח, ולא הגיע להסדרה עליו הוחלט בוועדה. צר לי שכך הם פני הדברים. צורך החניה במרכז העיר חשוב מאוד, אך גם היכולת לנהל בית ספר משמעותי במרכז העיר".

מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה פועלת להגדלת היצע החניות במקומות בעלי ביקוש גבוה, תוך שימוש באמצעיים חדשניים התואמים את הסביבה האורבנית. התכנית שאושרה על מגרש בבעלות עירונית מאפשרת הקמתם של למעלה מ-100 מקומות חניה במקום ה 30 הקיימים בו כיום. מדובר בתוספת משמעותית מאוד עבור העסקים והמבקרים במרכז העיר. בחודשים האחרונים קיימה העיריה שיח הדוק עם הנהלת בית הספר וארגון ההורים של ביה"ס והעקרונות למתווה הוסכמו בין הצדדים והם מאזנים היטב בין צרכי הציבור הרחב מחד וצרכי בית הספר מאידך, כך שכולם מרוויחים. אנו נמשיך בשיח מול הגורמים הרלוונטיים על מנת ליישם את ההבנות שגובשו ולהמשיך ולחזק את מרכז העיר ובתוך כך את בית הספר הניסויי כפי שעשתה עד כה".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר