הפגנת ההורים מול בית ראש הממשלה, הערב (צילום: ניר דוידוב)
הפגנת ההורים מול בית ראש הממשלה, הערב (צילום: ניר דוידוב)

בעקבות פרשת המטפלת המתעללת: תוכנית עירונית חדשה להדרכת 600 מטפלות

בהמשך לסערה הציבורית: העירייה הודיעה הבוקר, רביעי, על תוכנית חדשה להדרכת מטפלות לגיל הרך בהשקעה כוללת של כ-800 אלף שקלים

פורסם בתאריך: 10.7.19 13:23

בעקבות פרשת המטפלת המתעללת כרמל מעודה מראש העין ובהמשך להפגנות ההורים ברחבי הארץ שדורשים פיקוח על מעונות היום: עיריית ירושלים הודיעה ביום רביעי כי היא תקיים תוכנית ייחודית לכ-600 מטפלות ברחבי העיר ותעניק להן העשרה והדרכה בנושאים מגוונים. מטרת התוכנית היא לטפח את המטפלות הגיל הרך, ולאפשר למסגרות החינוכיות לפעוטות להפוך לאיכותית יותר ובטוחות ככל הניתן.

ראש העיר משה ליאון מציין כי "הפעוטות הם העתיד של העיר. אנו פועלים לקידום החינוך הטוב ביותר עבור ילדינו, כבר מגיל ינקות. נמשיך לקדם יוזמות שישפרו את מערכות החינוך לכלל האוכלוסיות והגילאים בעיר".



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

כזכור, ביום ראשון מאות המפגינים שהתאספו מול בית ראש הממשלה דרשו כי הממשלה תיקח אחריות על הילדים והם צעקו, בין השאר, "ביבי תתעורר – הילדים זה לא הפקר".

במהלך התוכנית המטפלות יעברו הדרכה והעשרה בתחומים: עזרה ראשונה, סביבה בטוחה ומניעת תאונות בית, תזונה נכונה, היגיינה ותברואה. כמו כן, יעברו המטפלות סדנאות חינוכיות לארגון סדר יום חינוכי, חינוך מותאם שלבי התפתחות של ילדים, סדנאות תנועה, מוסיקה ומשחק בהתאם לגילאי הפעוטות, סדנה לאיתור ילדים עם קשיים התפתחותיים ועוד.

"בגילי לידה עד גיל 3, רובם נמצאים במסגרות חינוך פרטיות", מציינים בעירייה. "עם חקיקת חוק הפיקוח על מעונות היום, לפני כשנה, הוחלט בעיריית ירושלים להרחיב את התמיכה וההדרכה למסגרות הפרטיות בעיר, מעבר לתנאים הקבועים בחוק, כדי לשפר את איכות השירות לילדים ולהורים בירושלים".



מעיריית ירושלים נמסר: "שנות חייו הראשונות של התינוק והפעוט הינן קריטיות להתפתחות תקינה ומשפיעות על מהלך חייו כבוגר. בגיל הרך מתעצבות יכולותיו של הפעוט ומתפתחים כישורים שילוו אותו להמשך חייו, ולמסגרת החינוכית בה שוהה הפעוט, יש תפקיד משמעותי בשלב חיים זה. אנו פועלים על מנת לשפר ולקדם את החינוך בעיר כבר משלבים מוקדמים אלה, על מנת ליצור סביבה חינוכית תומכת ולתמוך בילדי והורי העיר ירושלים".

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. נטלי

    מה זה יעזור???? אם מטפלת היא חסרת צלם אנוש יעזור לה הדרכות???? בכסף הזה תשקיעו לפתיחות מעונות מפוקחים בכל השכונות וכך מטפלות לא ירגישו שהן עושות טובה להורים שהן מטפלות בילדים שלנו ויכולות לעשות בהם ככל העולה ברוחם …….

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מטפלת שמסוגלת להתאחזר לתינוקות/ים היא צריכה טיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי… גם אחרי ההדרכות היא תמשיך .זה אפילו לא נוגע בבעיה לא קשור הדרכות!!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר