מחשב, האקר (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

שומרים על הילדים בחופש: לראשונה בירושלים – הוקמה סיירת הורים וירטואלית

ועד ההורים בירושלים בשיתוף העירייה הקימו את 'סברס - סיירת הורים ברשת', מיזם שמטרתו לבחון את הנעשה ברשתות החברתיות ולאתר ילדים ובני נוער הנמצאים בסכנה ובמצוקה

פורסם בתאריך: 7.7.19 07:58

סיירות הורים אשר מסתובבות באתרי הבילוי של בני הנוער בימי החופש כבר הפכו לדבר שבשגרה והן קיימות בירושלים כבר שנים רבות. כעת, עם הגידול המשמעותי בשעות הבילוי של בני הנוער במרחב האינטרנטי, החליטו בוועד ההורים העירוני ובעירייה על הקמת סיירת הורים נוספת – וירטואלית.

ועד ההורים העירוני חבר אל מחלקת המדיה של אגף קידום הנוער בעירייה לטובת המיזם, שנקרא 'סברס – סיירת הורים ברשת'. המטרה היא לסייע ולאתר בני נוער שנמצאים בסיכון ו/או במצוקה במרחב האינטרנטי, בדגש על הרשתות החברתיות.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

 


בעירייה מציינים כי "אלפי בני נוער יצאו לחופשת הקיץ, ומלבד סיירת הורים הפיזית המשוטטת בשעות הערב בשכונות ובמוקדי הבילוי המרכזיים של בני הנוער שמטרתה לעזור בשעת צרה, הוחלט להקים סיירת הורים וירטואלית שתעניק עזרה לבני נוער ברשת".



נתנאלה שיטובי, רכזת מיזם 'סברס' מטעם מחלקת המדיה באגף קידום נוער, מוסיפה כי "המיזם החדש, שכרגע מוגדר כפיילוט, עוסק בשיטוט הורים ברשתות החברתיות ודיווחים שוטפים במהלך הקיץ למוקד 105 ובדף הפייסבוק של 'סברס – סיירת הורים ברשת'. הפרויקט מיועד להורים ירושלמים מכל הקצוות והשכונות אשר מעוניינים להצטרף – חלק מההורים כבר בסיירת הפיזית ועכשיו ברשת. ההורים מאתרים ילדים ובני נוער הנמצאים בסכנה ברשת. לפי חתך הגילאים אנו יכולים לזהות מהי המצוקה כגון: חרם, מצוקה מינית וכו'. למשל, הורה שמזהה הטרדה מינית ברשת ידווח למוקד 105 בליווי עובד סוציאלי, וגם אני כרכזת התוכנית מלווה את זה. בנוסף, אפשר להפנות אותם לדף הטיפולי 'מענה ברשת', שדרכו בני נוער יכולים להתייעץ בעילום שם עם עובדים סוציאליים וכו'".

שיטובי מציינת כי "המיזם עלה מתוך השטח, מכיוון שישנה הבנה מערכתית שהנוער עבר משיטוט בשכונות לעולם הווירטואלי. ולכן, השנה זו השנה הראשונה שהחלטנו לצאת עם פיילוט ניסיון של סיירת הורים ברשת".

יש לציין כי ההורים המשתתפים בסיירת ההורים הווירטואלית עוברים הכשרה מתאימה, שמסייעת להם להבין ולזהות את המצוקות שעוברים בני הנוער.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר