אירוע ברל'ה בשבת בירושלים (צילום: ברל'ה)
פעילות שבת למשפחות בירושלים (צילום: ברל'ה)

יש עם מי לדבר: לראשונה במימון העירייה – פעילות לכל המשפחה בשבתות

פרסום ראשון: עיריית ירושלים תשקיע כ-1.2 מיליון שקלים באירועים שומרי שבת בכל שכונות העיר. בשבת הקרובה יתקיימו אירועים בהר חומה, פסגת זאב, גוננים וקרית היובל. ראש העיר משה ליאון ל"כל העיר": "אני מאחל לתושבים שייהנו, יבלו וישמחו בחיק משפחותיהם"

פורסם בתאריך: 2.7.19 14:59

יש מה לעשות בשבתות בירושלים ונראה שיש עם מי לדבר בכיכר ספרא: עיריית ירושלים מצטרפת, לראשונה, לקיום פעילויות ואירועים בשבתות לכל המשפחה, זאת בהשקעה של 1.2 מיליון שקלים. סדרת האירועים, שייצאו לדרך כבר בשבת הקרובה ויימשכו בכל השבתות עד לסוף השנה האזרחית, ייערכו תחת הכותרת 'שבת ירושלמית – פעילות עירונית שומרת שבת'.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

על הבשורה הגדולה למשפחות הירושלמיות אחראים ראש העיר משה ליאון ומחזיק תיק המינהלים הקהילתיים אריה קינג (מאוחדים), אשר מוציאים אל הפועל פעילות עירונית שומרת שבת בשכונות ברחבי העיר.

היוזמה החדשה והברוכה, ומגוון הפעילויות, יחלו כבר בשבת הקרובה, 6.7, בארבע שכונות ברחבי העיר: הר חומה – ברחוב שאול אביגור, פסגת זאב – בפארק מורנו, גוננים – בבית הופמן, וקרית היובל -בפארק דניה. הפעילות, כך נודע ל"כל העיר", תכלול שעת סיפור, הפעלות ג'אגלינג ומתחם משחקי קופסא.



ראש העיר משה ליאון מציין בשיחה עם "כל העיר" כי "השבת היא ההזדמנות השבועית עבור משפחות צעירות לבילוי זמן איכות משפחתי. אני מוביל ומיישם בחודשים האחרונים מדיניות של הידברות בין נציגי העירייה השונים, מודל שמוכיח את עצמו ומצליח לייצר מרחבי מחייה מאפשרים לכלל האוכלוסיות בעיר. אני שמח שהצלחנו, לראשונה בירושלים, ליצור פעילות שומרת שבת שתאפשר למשפחות הצעירות שעות של גיבוש משפחתי ופסק זמן ממרוץ היום-יום. אני מאחל לתושבים שייהנו, יבלו וישמחו בחיק משפחותיהם, ומקווה שהפיילוט יצליח".


משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


גורמים בעירייה מציינים כי "ירושלים הינה העיר הראשונה בארץ, העתידה לאמץ מודל פעילות עירוני בנושא השבת במרחב הציבורי, תוך כדי ניסיון שמירה הלכה למעשה על צביון העיר והשבת, זאת על מנת לחבר בין קהילות שונות בעיר".



המטרה שעומדת מאחורי היוזמה העירונית, כך מציינים גורמים שונים בעירייה, היא לחבר בין הקהילות השונות ברחבי העיר, וליצור פעילות פנאי משמעותית, איכותית וממוקדת עבור המשפחות הצעירות. "לשם כך", מציינים אותם הגורמים, "ייווצרו מרחבי בילוי שומרי שבת במרחבים הציבוריים שבשכונות תוך שמירה על הסטטוס קוו. מטרת יצירת המרחב למפגשי קהילה בשבת, עבור כלל האוכלוסיות בעיר, נוצרה מתוך הדרך שאותה מוביל ראש העיר מאז כניסתו לתפקיד – הידברות והקשבה. הפעילות תתבצע במסגרת סדרת אירועים שכונתיים המאורגנים על ידי עיריית ירושלים".


אריהקינג, יו"ר סיעת מאוחדים (צילום: יח"צ)

אריהקינג, יו"ר סיעת מאוחדים (צילום: יח"צ)


לדברי אריה קינג, מחזיק תיק המינהלים הקהילתיים, "אני שמח לבשר שהמינהליים הקהילתיים בירושלים, מקבלים על עצמם משימה חשובה של הפיכת השבת למועד למפגש בין האוכלוסיות השונות בשכונות ומקום בילוי למשפחות, ואין כמו לקיים את 'שבת ויינפש' בחיק המשפחה והחברים".

יש לציין כי הפעילות בשבת הקרובה היא רק יריית הפתיחה של האירועים בשבתות בחסות העירייה. ל"כל העיר" נודע כ בכוונת העירייה לקיים את הפעילויות בפריסה רחבה של לפחות 20 שכונות. הפעילויות השונות יתקיימו החל מהשבת הקרובה ועד לסוף השנה האזרחית. בעירייה מציינים כי אירועי השבת העירוניים יתקיימו גם בחודשי החורף, וזאת בתוך המינהלים הקהילתיים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ירושלמית

    אין שום בשורה בפעילות שומרת שבת. תמיד מתחשבים רק בדתיים. הגיע הזמן לפעילות שאינה שומרת שבת, ומיועדת גם לרווקים וגרושים

  2. רחל

    באיזו שעה הפעילות מתקיימת בפסגת זאב ולאיזה גילאים? חשוב שנדע. נכון לעכשיו לא ראינו פרסום.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר