השר זאב אלקין, מתוך סרטוון ההכרזה על ראשות העיר
השר זאב אלקין, מתוך סרטוון ההכרזה על ראשות העיר

הסרטון החובבני של אלקין דווקא מבליט את הצד החינני שלו

בלי יותר מדי פסטיבלים, מול מצלמת הסמארטפון, אלקין הבליט את הנחישות שלו להסתער על כיכר ספרא. פרשנות

פורסם בתאריך: 6.6.18 20:01

ככה לא נראית הכרזה של מועמד מוביל לראשות העיר.

בסרטון בן 50 שניות, שנראה שצולם מסמארטפון באיזו גינה, כשברקע רעש של רוחות נושבות ואפילו מכוניות צופרות, ללא עיתונאים וללא שאלות, כשעיניו עצומות למחצה – הכריז השר זאב אלקין על מועמדותו לראשות העיר ירושלים.



מועמדים אחרים ניצלו את המעמד הזה לפסטיבלים. ריצתו הכושלת של משה ליאון לפני חמש שנים הושקה במרפסת למרגלות טחנת הרוח בימין משה כשברקע חומות העיר העתיקה ומגדל דוד. בזה אחר זה עלו ירושלמים והיללו את האיש שזה עתה היגר מגבעתיים. ניר ברקת, למשל, הכריז על מועמדתו הראשונה במסיבת עיתונאים בבית אגרון כשלצידו סוללת יועצי תקשורת ואסטרטגיה.

אבל לפי הפרשנים הפוליטיים ההכרזה החובבנית היא אולי הבעיה האחרונה של אלקין בשלב הזה. הוא לא הצליח להשיג את תמיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו למרות נאמנות מוחלטת ומסע ארוך של תחנונים ולחצים. אין לו כרגע תקציב לנהל קמפיין, לשם כך הוא יצטרך קודם לעבור את משוכת הוועדה המוניציפאלית בליכוד. בינתיים מתחריו נהנים מחוזקות ייחודיות: ליאון זוכה לרוח גבית אדירה מהשרים אריה דרעי ואביגדור ליברמן, שמנסים שוב להשתלט על כיכר ספרא בעזרת תקציבי העתק של מפלגותיהם, ועופר ברקוביץ' נהנה מהיכרות בת עשור עם נבכי עיריית ירושלים ובעיקר מעשרות פעילי שטח עם רעל בעיניים.

אבל דווקא ההכרזה החובבנית הזו של אלקין אל מול מצלמת הסמארטפון הוסיפה לו סוף סוף את מה שהיה חסר בכל חודשי ההתלבטות המייסרים: יוזמה והובלה. נתניהו התמהמה בהחלטה שלו ואף אמר שהוא מעדיף את אלקין לצידו בשולחן הממשלה. אבל אלקין, שהבהיר בעבר שלא ירוץ ללא תמיכה של נתניהו, יצא מאוכזב מעוד פגישה עם ראש הממשלה והחליט שנמאס לו לחכות. שהוא מסתער על כיכר ספרא בכל מחיר. הנחישות הזו מזכירה קצת את הנחישות של ראש העיר היוצא ניר ברקת, נחישות שליוותה אותו בעיקר בקדנציה הראשונה ולצערנו נראה שנעלמה בקדנציה השנייה.

וזה מה שאנחנו רוצים מהמתמודדים שלנו: שיבינו שאת ירושלים לא מקבלים במתנה באמצעות דילים או פטרונים פוליטיים. אנחנו רוצים שהם יתאמצו ויילחמו על התפקיד הזה, שיוכיחו שהם ראויים לשבת על כיסא ראש העיר.

אלקין שהעביר כתובת לירושלים מהתנחלות סמוכה ברגע האחרון, מנסה לבדל את עצמו ממשה ליאון. כך למשל בנושא סגירת מחנה יהודה בלילה, דרישה שהציב סגן השר יעקב ליצמן: בעוד ליאון גמגם בשידור חי ולא נקט עמדה ברורה, אלקין לא פחד להצהיר שלא ייפגע בבלייני השוק.

והערה חשובה: לריצתו של אלקין יש השלכה נוספת ודרמטית על זהות ראש העיר הבא. הכרזתו פוגעת בראש ובראשונה במשה ליאון – שניהם נאבקים על אותו קהל יעד: הציבור המסורתי הירושלמי. אם אנחנו מקפיאים את מצבת המועמדים, או אף מוסיפים לה מועמד חרדי, יש סיכוי לא רע שלראשונה בתולדות הבחירות המקומיות בירושלים יתקיים כאן סיבוב שני.


יוסי סעידוב (צילום: שי חמד)

יוסי סעידוב (צילום: שי חמד)

יוס סעידוב,

יזם חברתי ויועץ תקשורת ואסטרטגיה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה בדיוק המועמד שאנחנו צריכים!! אלקין- אנחנו מאחוריך!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממש חינני. נתן 200 מליון שקל בהטבות לחברות המשקאות… מן הסתם נראה תרומות מצידן לקמפיין שלו. פתיחה מצויינת לקריירה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר