עופר ברקוביץ, משה ליאון, זאב אלקין, יוסי חביליו, אבי סלמן, כיכר ספרא (צילומים: Kopitchinski & Yado, מרק ישראל סלם, ישראל כהן, אסף קרלה, שרון גבאי)
עופר ברקוביץ, משה ליאון, זאב אלקין, יוסי חביליו, אבי סלמן, כיכר ספרא (צילומים: Kopitchinski & Yado, מרק ישראל סלם, ישראל כהן, אסף קרלה, שרון גבאי)

מתחייבים לרוץ עד הסוף

המועמדים לראשות העיר מתחייבים השבוע רשמית בשיחות עם "כל העיר" לא לפרוש מהמרוץ עד לקו הסיום שלו

פורסם בתאריך: 16.6.18 17:38

הבחירות לראשות העיר הולכות ומתקרבות, כשעד למועד ההליכה לקלפי ולהכרזה על המנצח הגדול נותרו ארבעה וחצי חודשים (הבחירות יתקיימו ב-30.10). אמנם מדובר בתקופת זמן לא מבוטלת, אבל כשמדברים על מערכת בחירות יצרית וכזו שכוללת כבר עתה חמישה מועמדים – שר ירושלים ומורשת והשר להגנת הסביבה זאב אלקין, חברי מועצת העירייה משה ליאון ועופר ברקוביץ, עו"ד אבי סלמן ועו"ד יוסי חביליו – ושניים נוספים ששוקלים בכובד ראש ריצה לתפקיד – סגן ראש העיר יוסי דייטש וסגן ראש העיר לשעבר קובי כחלון, הרי שלא מן הנמנע שבשלב כזה או אחר של ההתמודדות יחלו דיבורים על סגירת דילים וריצה משותפת.



דיבורים שכאלה, כך לפחות מספרים אחדים מהמתמודדים, כבר קיימים, כשמאחורי הקלעים מתנהלים לא מעט שיחות. אז האם הולכים להירקם כאן דילים כאלה ואחרים, כאלה שיחברו בין מועמדים שונים תמורת הבטחות כאלה ואחרות, או כדי להבטיח שמועמד כזה או אחר לא ינצח? "כל העיר" פנה השבוע אל המועמדים לראשות העיר בשאלה 'האם אתה מתכוון לרוץ עד הסוף'?.


זאב אלקין (צילום: מרק ישראל סלם)

זאב אלקין (צילום: מרק ישראל סלם)


השר אלקין, שהיה האחרון עד כה להכריז על התמודדות, מבטיח בשיחה עם "כל העיר" חד משמעית ש"אני רץ עד הסוף וברור שאין לי שום כוונה לפרוש. אני נחוש לנצח ולעבוד למען ירושלים. קיבלתי את ההחלטה ואני שלם איתה לחלוטין. הדברים מבחינתי פשוטים וברורים – אני בהתמודדות עד הסוף. אני מקווה לקבל, ומעריך שזה יקרה, את תמיכת הליכוד וראש הממשלה, אבל גם אם לא אני מתכוון להתמודד עד הסוף ולנצח".

אלקין מוסיף ומתייחס גם לאפשרות שלמרוץ יצטרפו מועמדים נוספים דוגמת דייטש או כחלון, ששמם מוזכר ברצינות גדולה כמתמודדים אפשריים בבחירות הקרובות. "אני אתמודד מול כל סיטואציה ועם כל מועמד נוסף שיצטרף למרוץ", מדגיש אלקין. "אני לא חושב שהסיכוי גבוה שיצטרף מועמד חרדי, אבל הוא כן קיים. במקרה שכזה, אני חושב שמכל המועמדים הקיימים אני היחידי שיכול בסבירות גדולה לנצח את המועמד החרדי, כמובן בהנחה שלא יהיה פיצול קולות. היתרון שלי הוא שאני לא מאפשר למועמד החרדי להתרחב לעבר כיוון הקולות של החרד"לים (חרדים לאומיים) ושל הדתיים הלאומיים, שבהם יש לי תמיכה גדולה. ושוב, זה תלוי כמובן בכך שהמועמדים האחרים יבינו שפיצול קולות יביא את המועמד החרדי לנצח, כי אז תהיה לו אפשרות להגיע ל-40 האחוז הנדרשים כבר בסיבוב הראשון".


משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado)

משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado)


"אני רץ כדי לנצח – וכך יהיה", אומר ליאון בשיחה עם "כל העיר". "אין לי ספק שבזכות ארגז הכלים ויכולות הניהול המוכחות שצברתי לאורך השנים בעסקים בכלל, ובזירה הציבורית בפרט, ובייחוד בחמש השנים האחרונות כחבר מועצה וכמחזיק תיק המנהלים הקהילתיים, אני מגיע מוכן ובחרדת קודש לתפקיד. ירושלים היא יהלום לא מלוטש, שממתין לתהליכים גדולים ומשמעותיים בכדי להפוך ליהלום שבכתר. איך זה יקרה? על ידי ניהול, מנהיגות והובלת העיר למעצמה כלכלית, כך שתהיה אבן שואבת לצעירים כמוקד תעסוקה, בילויים והתחדשות עירונית. אני בא לחולל מהפך מתוך אהבה לעיר. ותושבי ירושלים, אותם מאות אלפים שנשכחו, ירגישו זאת עם שיפור איכות חייהם מן הרגע הראשון".


עופר ברקוביץ (צילום: ראובן קפוצינסקי)

עופר ברקוביץ (צילום: ראובן קפוצינסקי)


גם מבחינת ברקוביץ הנושא מאוד ברור וחד משמעי. בשיחה עם "כל העיר" הוא מדגיש כי "התשובה היא די פשוטה – אני כמועמד הממלכתי הציוני המוביל בהחלט מתכוון לרוץ עד הסוף ולנצח. יש כאן בסוף בחירה, בעיני, בין שלושה מועמדים כרגע – שניים – אלקין וליאון, שמחזרים אחרי הקול החרדי, ומועמד ממלכתי שיידע לעבוד בשיתוף פעולה הנדרש עם החרדים ולא יישלט על ידם. אם רוצים לוודא שירושלים נשארת של כולנו, של כל החברה הירושלמית והישראלית, אני מקווה מאוד שכולם יצטרפו ויתמכו ונסיים את המסע המשמעותי והמדהים הזה בהצלחה גדולה ונתחיל להבטיח עתיד טוב יותר בירושלים".

גורם בכיר בסיעת התעוררות מוסיף: "עופר ברקוביץ מנצח את כל המועמדים במגזר הציוני בפער גדול, וזאת על פי סקרים של מכון מדגם ומינה צמח. לפי אחד הסקרים, ברקוביץ מקבל 22 אחוז, ליאון 21 אחוז ואלקין 17 אחוז. על פי סקר נוסף של מכון מדגם – ברקוביץ מנצח את חביליו בפער של 80 אחוז מול 20 אחוז, חביליו חייב לקחת אחריות ולפרוש ולהביע את תמיכתו בעופר – המועמד של הציבור הציוני בירושלים. עוד סקר מראה כי ברקוביץ מנצח את אלקין – 51 אחוז מול 49 אחוז. עופר גם זוכה לתמיכה יפה של הציבור החרדי הממלכתי העובד".

אותו גורם בכיר בהתעוררות זורק את הכדור לידיים של עו"ד חביליו, שמוכן לשקול את האפשרות בתנאי שהמחשבה תהיה הדדית.


אולם מליאת מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)

אולם מליאת מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)


"התשובה העקרונית שלי היא כן, אני מתכוון לרוץ עד הסוף", אומר חביליו ל"כל העיר", ומוסיף: "אבל אני מזכיר את הצעתי לעופר ברקוביץ לעשות סקר משותף חודש לפני הבחירות – ומי שיוביל בסקר, השני יסיר את המועמדות שלו, וזאת על מנת לאחד את הכוחות. אני ועופר היחידים שמייצגים באופן אמיתי את הציבור הפלורליסטי בירושלים. אם עופר יסכים להצעתי אני עומד מאחוריה – או שהוא יסיר או שאני יסיר את המועמדות. אני חייב להגיד – אני חושב שחשוב מאוד שראש העיר הבא ייצג את הציבור הפלורליסטי בירושלים ולא ימכור את ירושלים לחרדים. מי שעונה להגדרה הזו זה אני ועופר ברקוביץ. אין יותר מתאים, אבל עופר ברקוביץ בעיקר דיבר ואני בעיקר עשיתי. אני חושב שחשוב להצביע לי כמי שמייצג את הציבור הפלורליסטי, וכאדם שיילחם אחרי הבחירות עבור הציבור, ולא יתחשב בשיקולים פוליטיים קואליציוניים".


יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)


לעומת חביליו, עו"ד אבי סלמן, שהיה הראשון להכריז על התמודדותו לראשות העיר, מדגיש השבוע בנחרצות בשיחה עם "כל העיר" כי "בכל סנריו שלא יהיה, אני רץ עד הסוף. אני הייתי הראשון להכריז על ריצה לראשות העיר, ואני מזכיר לכולם שזה קרה עוד לפני שהיה ידוע אם ניר ברקת מתמודד או לא. קל וחומר כעת, כשראש העיר המכהן לא רץ, אני אתמודד עד הסוף ואני אסיים ראשון ואנצח את הבחירות".

עוד מוסיף סלמן: "אין בכוונתי לסגור שום דיל ולהצטרף למישהו אחר. היו אמנם הצעות אבל דחיתי את כולן. אני הודעתי והכרזתי ראשון שאני מתמודד לראשות העיר ואני מתכוון לממש את הבטחתי לציבור ולרוץ עד הסוף".


אבי סלמן (צילום: אסף קרלה)

אבי סלמן (צילום: אסף קרלה)


למרות הדברים הנחרצים, סלמן מכיר בעובדה שישנם דיבורים על עסקאות ועל דילים כאלה ואחרים. "אני, כמו כולם, שומע שיש דיבורים על עסקאות אבל אני לא רוצה להתייחס לכך מכיוון שאני לא מתכוון לדבר בשם אף אחד מהמועמדים האחרים", הוא אומר. "אני מדבר רק בשם עצמי ואני אומר חד משמעית – אני אתמודד עד הסוף ואני הולך לנצח. הדברים הולכים ותופסים תאוצה. אני מרגיש את זה מהשטח. אני מקבל תמיכה ואהדה מכל המגזרים בירושלים. הירושלמים רוצים הפעם ירושלמי משלהם ולא הצנחה כזו או אחרת מלמעלה. לא יעזור לאף אחד – אני רץ עד הסוף ואני מתכוון לנצח".


כיכר ספרא

כיכר ספרא

המועמדים, אם כן, מתחייבים לרוץ עד הסוף. אולם כפי שכבר צוין, תמונת המצב באשר לבחירות העיר עוד עשויה להשתנות במידה ששחקנים נוספים ייכנסו למגרש. מדובר, כאמור, בסגן ראש העיר יוסי דייטש, המועמד הפוטנציאלי של המגזר החרדי. דייטש, מטבע הדברים, לא יכול להשיב לשאלה האם הוא הוא יתמודד עד הסוף מהסיבה הפשוטה שהוא טרם הכריז על התמודדות, אבל הוא כן עובד ופועל כדי שזה ייצא אל הפועל.

בכל מקרה, כך לדברי גורמים המקורבים לדייטש, הוא לא ממהר ולוקח את הזמן. ויש לו זמן, שכן האפשרות להוסיף מתמודדים או סיעות בבחירות קיימת עד סגירת ספר הבוחרים, וזה יקרה רק ב-27.9.18, קצת יותר מחודש לפני הבחירות עצמן.


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר