אשפה בירושלים (צילום: אמיל סלמן)
אשפה בירושלים, בשביתה בשנה שעברה (צילום: אמיל סלמן)

ועד העובדים בעירייה הכריז – שביתה כללית בירושלים בעוד שבועיים

האשפה לא תיאסף, בתי הספר והגנים גם יושבתו: דני בונפיל, יו"ר ההסתדרות במחוז ירושלים, הכריז כי השביתה תצא לדרך ב-27.6

פורסם בתאריך: 13.6.18 11:28

השביתה בעיריית ירושלים צפויה לצאת לדרך ב-27.6.18 – יום רביעי בעוד שבועיים. בהמשך לפרסום ב"כל העיר" על סכסוך עבודה בין ועד העובדים לבין הנהלת העירייה, בין השאר בשל טענות על אי שמירה על זכויות והטבות העובדים, היום, רביעי, 13.6, הכריז ועד העובדים כי בעוד שבועיים יושבתו כל שירותי עיריית ירושלים – בין השאר לא יתקיים איסוף אשפה, בתי הספר והגנים יושבתו ולא תיערך קבלת קהל באגפים השונים בעירייה.



כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", ביום שלישי שעבר יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות דני בונפיל החליט להכריז סכסוך עבודה בעיריית ירושלים, בשל טענות על אי שמירה של זכויות עובדים. מנגד, בעירייה ציינו כי היא מקיימת "שיח שוטף עם ארגון העובדים וההסתדרות והצדדים מתייחסים ברצינות רבה לאתגרים שעל הפרק".

כיכר ספרא

כיכר ספרא


ל"כל העיר" נודע כי במקביל להכרזת השביתה מתקיימים מגעים בין ועד העובדים לבין הנהלת העירייה. במכתב ההודעה על השביתה שנמסר הבוקר לממונה הראשי על יחסי העבודה בעירייה באמצעות הממונה על יחסי העבודה במשרד הכלכלה והתעשייה, נכתב בין השאר כי מספר העובדים שצפויים לשבות הוא 10,000.

הסיבות לשביתה, שמפורטות בהודעה, הן: קליטת עובדים באמצעות קבלני כוח אדם וקבלני שירותים באופן חד צדדי, ללא קבלת הסכמת נציגות העובדים המוסמכת, תוך פגיעה בכוח הארגוני של העובדים; העברת מקצועות ותפקידים של עובדי עירייה למקור חוץ ולחברות בנות, תוך פגיעה בכוחם הארגוני של העובדים, פגיעה בנציגות העובדים ומכאן פגיעה ביחסי העבודה הקיבוציים; התנערות מהסכמים קיבוציים והתנערות מיחסי העבודה הקיבוציים, במגמה לפגוע בנציגות העובדים ובמעמדה וביחסי העבודה הנהוגים מזה עשרות שנים בעיריית ירושלים; החלטות חד צדדיות והתעלמות שיטתית מנציגות העובדים, כמו למשל ביטול הסדרי חניה שהיו לעובדים ונלקחו מהם.

בונפיל אומר הבוקר בשיחה עם "כל העיר": "אשתדל לעשות הכל כדי שלתושבים לא יהיה רע, אבל אם העובדים לא יקבלו את מה שמגיע להם – המצב בירושלים יהיה בכי רע, וזה לא יהיה נעים. הכל יושבת – התברואה, מערכת החינוך, הסייעות, גני הילדים, הכל".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים מקיימת שיח מתמיד עם וועדי העובדים וההסתדרות ובמסגרת זו מלובנות המחלוקות ומגושרים הפערים שמטבע הדברים קיימים. בעיריית ירושלים מערכת יחסי עבודה תקינה וטובה בזכות ההסכמה הרחבה שבין הנהלת העיר לארגוני העובדים בדבר חשיבות התרומה של עובדי העירייה לשגשוג העיר והחשיבות לשמור על מסגרות התקציב העירוניות. בשנים האחרונות חל מפנה נהדר בכל הנוגע לצמצום הפערים בתנאי העסקת העובדים בעירייה והעובדים חשים בכך".


דני בונפיל (צילום: אמיל סלמן)

דני בונפיל (צילום: אמיל סלמן)


כזכור, הפעם האחרונה שבה נרשמו עיצומים בעיריית ירושלים היו בחודש ינואר השנה על רקע המשבר התקציבי מול משרד האוצר. עובדי העירייה מחו נגד איומי ראש העיר ניר ברקת לפטר 2,150 עובדים – מהלך שהיה נגזרת מתוך הסכסוך שפרץ בין ברקת לבין שר האוצר משה כחלון. בין השאר לא נאספה אשפה מרחובות העיר – ערימות של אשפה נאגרה ברחובות המרכזיים בירושלים. כמו כן, עובדי עירייה פוצצו את ישיבת ועדת התכנון העירונית, שהיתה מתוכננת להתקיים בכיכר ספרא. תושבים שהגיעו אל הוועדה כדי לדון בתיקים בעניינים, נאלצו לחזור על עקבותיהם. כמו כן, עובדי העירייה החליפו את מסכי הבית ושומרי המסך במחשבים הנייחים לתבנית עם רקע שחור ועם כיתוב באדום – "נלחמים על הבית".

 

אשפה באגריפס

אשפה ברחוב אגריפס בירושלים, בשנה שעברה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. שרון

    בדיוק שנייה לפני החופש הגדול זה נראה לכם הגיוני לצאת בשביתה? אף אחד לא יתמוך בכם!

  2. דני האדום

    סיום הולם לכהונה כושלת של ראש עיר כושל בעירייה מושחתת מהיסוד.

  3. תושבת מחנה יהודה

    אז שיפטרו את כל העובדים! וימצאו חדשים!
    חוצפה להחזיק את התושבים בני ערובה. אני אוהבת כל כך את הסייעות בגן של הבן שלי, אבל לא אתמוך בשביתה כזו! ניר ברקת דרדר את העיר הזו.. מזל שהוא מסיים את תפקידו!

  4. אני הירושלמית

    מבינה לגמריי את העירייה, 90% מעובדי העירייה רק מחממים את הכיסא או מטיילים כל היום במרכז העיר ובממילא, אם יחלישו את הועדי עובדים יהיה ניתן לשים סוף לתופעה המכוערת הזו- שממנים אותה תושבי העיר… מי שלא עובד שפשוט יעוף לבית!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר