הררי האשפה ברחוב אגריפס
הררי האשפה ברחוב אגריפס, ינואר 2018

הסתיימה השביתה – עובדי העירייה החלו בפינוי הררי האשפה

ההסתדרות התערבה - סוף לסאגת התקציב: יוקם צוות שבו נציגי משרדי האוצר, הפנים והעירייה שידון על המחלוקות הכספיות. בינתיים, הררי אשפה ברחוב אגריפס הובילו לחסימת הציר לתנועה

פורסם בתאריך: 7.1.18 14:02

ועד עובדי עיריית ירושלים בגיבוי הסתדרות העובדים הודיעו לפני שעה קלה על סיום השביתה בעיריית ירושלים, זאת לאחר הסכמות שאליהם הגיעו משרדי האוצר והפנים ביחד עם עיריית ירושלים.

על פי ההסכמות שגובשו, יוקם צוות שידון בחודש וחצי הקרובים על כלל המחלוקות בנושא התקציב השנתי לירושלים. בנוסף, התחייב משרד האוצר שלא לדרוש פיטורים של עובדי עיריית ירושלים, כשבמקביל התחייבה עיריית ירושלים למשוך את מכתבי הפיטורים שהוצאו לכ-2,150 עובדים.

כאמור, כדי לפתור את משבר התקציב השנתי לירושלים, יוקם צוות רב משרדי בשיתוף העירייה. בצוות יהיו חברים נציגי משרד האוצר – המנכ"ל שיש באב"ד והממונה על התקציבים שאול מרידור, נציג משרד הפנים המנכ"ל מרדכי כהן ונציג העירייה המנכ"ל אמנון מרחב.

ראש העיר ניר ברקת: "אני מודה ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומברך על התערבותו לפתרון המשבר. ישבנו הבוקר במשרדו במשך כשעתיים והצגנו בפניו את הבעיות והאתגרים של ירושלים הדורשים סיוע תקציבי. בעקבות כך ובמהלך הפגישה הושג סיכום עם האוצר להקמת צוות משותף לעירייה ולאוצר בליוויו של יו"ר ההסתדרות, במטרה שימצא מתווה לפתרון. אני מאמין ביכולתו של יו"ר ההסתדרות לגשר ולהביא לפתרון המשבר".

יו"ר סיעת התעוררות והמועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ: "תודה לאבי ניסקורן שבהתערבותו השביתה הופסקה ונחסכו עוד ימים עם אשפה ברחובות. סחטיין גם על הקמפיין האישי של ניר ברקת. הצליח לתפוס כותרות על גבם של תושבי ירושלים – בלי אף הישג. עשה סיבוב על ירושלים – בלי להציע חלופה או שינוי. מילא את ירושלים בערימות זבל, איים בפיטורי 2,150 עובדים. מה קיבל ? הקמת צוות משא ומתן. זו לא הדרך לנהל את ירושלים. ירושלים חייבת מנהיגות אחראית, שיודעת להתנהל בבגרות וממלכתיות גם ברגעי משבר, ויודעת לייצר שיתופי פעולה עם כלל הגורמים בממשלה".

המועמד לראשות העיר, יוסי חביליו, יו"ר "מצילים את ירושלים", מסר: "בשביל לדבר, לא צריך ללכלך ולפטר. ניר ברקת איים, פיטר ושפך זבל ברחובות ירושלים, הכל בכדי לחזור לשולחן הדיונים ולהידברות כפי שהיה צריך לעשות מלכתחילה. האופן בו הסתיים המשבר מלמד יותר מכל על כך שמדובר היה במשבר מלאכותי שהובל על ידי ראש עיר שביקש להסיט את הדיון הציבורי ממחדליו ומכשלונותיו ולהרוויח הון פוליטי להתמודדות שלו בליכוד. תושבי ירושלים כבר לא קונים את התרגילים המסריחים של ברקת ומבינים כי הגיע הזמן להציל את ירושלים ולפטר את ברקת".

עו"ד אבי סלמן, המועמד לראשות העיר, מציין: "אני מברך על סיום השביתה ותוספת התקציב  שתגיע לעירייה. יחד עם זאת אני מצר מאוד על הדרך שבה בוחר ברקת לנהל את העיר תוך שהוא מסב עוגמת נפש רבה לתושבי ירושלים ועובדי העירייה. ברקת גורם לנו להרגיש שהוא טובע ויחד איתו מטביע את ירושלים. בנוסף, למעורבות המבורכת של יו"ר ההסתדרות ומנכ"ל משרד הפנים צריך למנות 'ראש עיר מלווה' לברקת עד להחלפתו בעניין התקציב אפעל להגדיל את התמיכה הממשלתית בעירייה כנגד הפטורים הממשלתיים שניתנים מתשלום ארנונה וכמובן להכין תוכנית להגדלת ההכנסות באופן עצמי על ידי העירייה. תודה  לברקת ובהצלחה בליכוד".

גם ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים מברך על סיום השביתה. פז כהן, יו"ר ארגון ההורים בירושלים: "העובדה שמערכת החינוך לא נפגעה בשביתה הנוכחית אינה ברורה מאליה. זה בזכות שותפות חזקה בין גופי החברה האזרחית בירושלים, ובפרט ארגון ההורים הירושלמי, המינהלים הקהילתיים וההסתדרות הכללית. אנחנו מחזקים את ידיו של ראש העיר בקריאה הצודקת להגדלת התקציב לעיר ירושלים. למדנו היטב את המספרים. זו חובה ממשלתית ואזרחית להקצות לירושלים, בירת ישראל, את מה המשאבים המגיעים לה".

עוד קודם לכן ובעקבות השביתה שעליה הכריזו עובדי עיריית ירושלים, הצטברו ברחובות העיר הררי אשפה, כשבמיוחד אמורים הדברים באזור שוק מחנה יהודה, שאליו היה לא נעים להתקרב. הסיבה – הררי אשפה מכסים את הרחובות והצירים באזור השוק, כשהשיא נרשם ברחוב אגריפס – שם הררי האשפה שלא נאספו בשל שביתת עובדי עיריית ירושלים גלשו לכביש והובילו לחסימתו.

 

מהמשטרה נמסר כי "בעקבות אשפה שנערמה על המדרכה והכביש, רחוב אגריפס נסגר לתנועה. שוטרי אגף התנועה מכוונים את התנועה במקום".

כזכור, ביום חמישי הודיעו עובדי עיריית ירושלים על השבתה של כל השירותים העירוניים למעט פעילות מוסדות החינוך בעיר. בשל כך, עובדי מחלקת התברואה לא אספו את האשפה ברחובות העיר, הפקחים לא נותנים דוחות וכלל שירותי עיריית ירושלים, לרבות מחלקת הדוברות, לא פועלים.

נינו פרץ, יו"ר ועד סוחרי השוק, התייחס לסיטואציה הבלתי אפשרית בשוק מחנה יהודה ובמיוחד ברחוב אגריפס ואומר: "סוחרים השוק מצטערים על המצב. אנחנו מבקשים מעובדי העירייה ומראש העיר שיוציאו את מתחם החוץ מהמחלוקת והמאבק. שוק מחנה יהודה הוא מתחם אוכל ומסחר, יש פה סכנה תברואתית גדולה וגם ביטחונית, כי כבר היה כאן פיגוע ממטען שהוטמן באשפה. אנחנו בשוק הולכים עם ניר ברקת באש ובמים במאבק שלו מול משרד האוצר, אבל אנחנו מבקשים בכל לשון להחריג את השוק ולדאוג לניקיון המתחם".

הררי האשפה ברחוב אגריפס

הררי האשפה ברחוב אגריפס


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משה דוד

    ניר ברקת הוא כמו ילד . במקום לקיים שיחה נורמלית של מו"מ הוא קודם כל שוכב על הרצפה ורוקע ברגלים ומכה בידיים. מי סובל?! – התושבים שהצביעו לו בעבר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר