השחתת שלט בחירות שעליו מופיעה המועמדת לראשות העיר ח"כ רחל עזריה
השחתת שלט בחירות שעליו מופיעה המועמדת לראשות העיר ח"כ רחל עזריה

צפו: חרדים השחיתו שלטי בחירות של רחל עזריה

חרדים השחיתו בלילה שבין ראשון לשני שלטי בחירות של המועמדת לראשות העיר ח"כ רחל עזריה שנתלו על אוטובוסים בירושלים; המשטרה תפסה על חם ועצרה בשכונת גאולה שני צעירים חרדים בחשד שתלשו את השלטים

פורסם בתאריך: 23.7.18 19:42

הלילה, בין ראשון לשני, השחיתו חרדים שלטי בחירות של המועמדת לראשות העיר ח"כ רחל עזריה. שלטים שבהם מופיעה תמונה של פניה של עזריה נתלו על גבי 300 אוטובוסים ברחבי העיר. אמש, נצפתה קבוצת חרדים קיצונית משחיתה ומסירה שלט בחירות של עזריה מאוטובוס עירוני, שנסע באחת השכונות החרדיות בעיר.

***עדכון (יום שלישי, 24.7.18: משטרת ירושלים עצרה שני צעירים חרדים בחשד שהשחיתו את שלטי הבחירות של עזריה על גבי אוטובוסים. "פעילות סמויה של המשטרה שנערכה הלילה הביאה למעצרם של שני חשודים על חם עת שניסו להשחית שלט בחירות המוצב על אוטובוס", נמסר מהמשטרה. "פעילות זו הנה תוצר של מדיניות המשטרה להגן על הרכוש של כל אדם ולשמור על ערכי הדמוקרטיה במדינת ישראל ללא חשש מפגיעה בהם. חקירת המשטרה הסמויה החלה ביום ראשון, לאחר שהתקבל במשטרה דיווח אודות חרדים קיצוניים שתלשו שלט בחירות המוצב על אוטובוס וריססו אותו בצבע. הלילה, ערכו בלשי המשטרה פעילות סמויה בשכונת גאולה, במהלכה סיכלו ניסיון נוסף של חרדים קיצוניים להשחית את השלט ולפגוע בו ועצרו 'על חם' 2 חשודים כבני 15. החשודים הובאו לחקירה במשטרה, ובהמשך יובאו לדיון בעניינם בפני בית המשפט".




ביום שני, סיפרה עזריה כי את סרטוני ההשחתה קיבלה במהלך הלילה מעשרות חברים מהמגזר החרדי, שהזדעזעו מהמעשה והביעו שאט נפש. "הניסיון האלים לפגוע במערכת הבחירות אינו משקף את ירושלים, את הירושלמים, או את הציבור החרדי", מסרה עזריה. "להפך. זאת קבוצה קיצונית, ושולית. בירושלים אנחנו יודעים לחיות יחד מתוך כבוד הדדי, גם אם זה לא תמיד קל. לא ניתן לקיצוניים להחליט עבורנו. במוצאי תשעה באב אני אומרת למשחיתים: את המודעות קל להדביק מחדש, בתוצאותיה של שנאת חינם הרבה יותר קשה לטפל. אבל אנחנו נעשה זאת. הרוב המכריע של תושבי ירושלים מתנער מכם. חילוניים, דתיים וחרדים כאחד".

אין זו הפעם הראשונה שבה מתמודדת עזריה עם תופעות מכוערות של הדרת נשים מהמרחב הציבורי בירושלים. בבחירות המוניציפליות ב-2008 ביקשה עזריה, יו"ר סיעת ירושלמים, לפרסם את תמונתה על גבי אוטובוסים של אגד בעיר. זכיינית הפרסום "כנען" סירבה בטענה שהמהלך מוביל להשחתה. עזריה עתרה לבג"ץ וזכתה – בית המשפט העליון הורה לחברת הפרסום לפרסם את המודעה שכוללת את תמונתה של עזריה על גבי אוטובוסים בעיר.


רחל עזריה (צילום: פרטי)

רחל עזריה (צילום: פרטי)


כזכור, לפני חודש הכריזה עזריה כי היא מתמודדת על ראשות העיר ירושלים. ל"כל העיר" היא סיפרה: "התלבטתי הרבה זמן. עשיתי סקר עומק רציני, שהבהיר לי שאני צריכה לעשות את זה ולהתמודד לראשות העיר ירושלים". עזריה מתמודדת לראשות העיר במסגרת רשימה ארוכה מדי של מועמדים שהכריזו כי ירוצו לראשות העיר ירושלים: משה ליאון, עופר ברקוביץ, השר זאב אלקין, עו"ד יוסי חביליו, אבי סלמן וחיים אפשטיין. זאת ועוד, כשברקע המועמד הפונטנצילי החרדי, שטרם הכריז – יוסי דייטש, סגן ראש העיר מטעם יהדות התורה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. זאת התוצאה..

    כשאין עבודה,אין צבא,אין תורה,
    אז הראש נדפק,ומחפשים דרכים למלא את הריקנות הנפשית הגדולה,דרך אלימות,
    אוי הריקנות הגדולה בנפש כאשר הראש ריק,מביאה לכל מיני מעשים שלילים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר