כיכר ספרא, יוסי דייטש (צילום: דוברות עיריית ירושלים)
כיכר ספרא, יוסי דייטש (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

החלטת מזכירות אגודת ישראל: תומכים ביוסי דייטש לראשות העיר

מזכירות אגודת ישראל הודיעה רשמית הערב, שלישי, על תמיכתה ביוסי דייטש במירוץ לראשות העיר. כעת תמליץ אגודת ישראל לשותפתה דגל התורה על התאחדות סביב מועמדותו

פורסם בתאריך: 24.7.18 20:40

מזכירות אגודת ישראל הודיעה הערב כי היא תומכת במועמדתו של יוסי דייטש לראשות העיר ירושלים. בהודעה נמסר כי הסיעה תמליץ לשותפתה דגל התורה על מועמדותו של דייטש במסגרת הרצון לאחד את הציבור החרדי סביב מועמד אחד לראשות העיר. ככל הידוע, ההמלצה תעבור ממש בימים הקרובים מאגודת ישראל לדגל התורה, שם יימסרו את החלטתם אולי אפילו עד לסוף השבוע הקרוב.

אם אכן יוחלט בסופו של דבר רשמית על הצבתו של סגן ראש העיר דייטש כמועמד החרדי המוסכם לראשות העיר, הרי שהדבר יציב אותו בעמדה מצוינת במירוץ, ונדמה כי תהיה בכך מכה קשה למועמדים שונים שבנו על קולותיהם של החרדים.

 

 

דייטש, בן 50, תושב שכונת גאולה, משמש סגן ראש העיר ומחזיק בתיק הדיור החרדי. כמו כן משמש דייטש משנה למחזיק תיק תכנון ובנייה. דייטש נבחר למועצת עיריית ירושלים ב-2005, ומכהן כסגן ומ"מ ראש העיר מאז 2010.

בימים האחרונים, לאחר צאת צום ט' באב, ערך דייטש סבב מפגשים עם האדמו"רים המשפיעים ביותר בעולם החרדי. בזה אחר זה הוא קיבל את תמיכתם ובכך עמד במשימה שעד לא מזמן נראתה קשה למדי: איחוד חלקים משמעותיים מהחברה החרדית סביב מועמד אחד. כעת, נדמה כי נוסף לתמיכת אגודת ישראל ודגל התורה נותר לדייטש לצרף לכוחות התומכים בו גם את המועמד החרדי חיים אפשטיין, שלמרות שסיכוייו להיבחר נושקים לאפס, עדיין יכול לנגוס בכמה אלפי קולות מהתוכנית של דייטש.

בשיחות שונות שניהלו בעת האחרונה מקורבים לדייטש עם "כל העיר" הם ידעו לספר על מוטיבציה גבוהה מאוד שלו להתמודד במירוץ לראשות העיר. כמו כן מספרים בסביבתו כי בכוונתו להיות "ראש העיר של כולם, חרדים, חילונים, דתיים. כולם ירושלמים. יוסי ידאג לכולם. הוא לא ירכיב לירושלים אג'נדות פוליטיות, אלא פשוט ינהל אותה כמו שצריך, לפי רוב שנותיו וניסיונו בתפקידים שונים בעירייה. ירושלים צריכה להיות עיר נקייה, עיר מפויסת עם תקווה, עיר של ביחד, של חיים משותפים בין כל תושביה. יוסי בא במסר של אחדות, כבוד ופיוס".

בתוך כך, מוקדם יותר הערב הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על תמיכתו הרשמית במועמדתו של השר זאב אלקין במירוץ לראשות העיר. "אני תומך בשר זאב אלקין לראשות העיר ירושלים", כתב פומבית נתניהו בחשבון הטוויטר שלו, ובכך שם קץ לחרושת השמועות והפרשנויות למי תוענק תמיכתו, והוסיף: "כח"כ, כשר ובמיוחד כשר ירושלים ומורשת, פעל השר אלקין רבות למען בירתנו והוכיח שהיא קרובה לליבו ויקרה לו מאוד. אני מאחל לו הצלחה רבה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר