רחל עזריה, עופר ברקוביץ, יוסי חביליו (צילומים: פרטי, ראובן קפוצ'ינסקי, ישראל כהן)

רחל עזריה נגד עופר ברקוביץ ויוסי חביליו, ולהיפך

הבחירות לראשות העיר: יורים חצים - בסרטון שפרסמה עזריה ברשת היא מכנה את ברקוביץ וחביליו "שפנים" - לטענתה הם לא גינו את השחתת שלטי הבחירות שבהם הופיעה תמונה של פניה; מנגד, ברקוביץ וחביליו, שדווקא כן גינו את ההשחתה, תוקפים חזרה

פורסם בתאריך: 2.8.18 13:39

מערכת הבחירות לראשות העיר ממשיכה להתחמם, וכבר כעת היא על אש גבוהה. שלושה חודשים לפני הבחירות ובמחנה הפלורליסטי, הלא חרדי, במקום להתאחד, יורים חצים אחד על השני.



בשישי שעבר פרסמה המועמדת לראשות העיר רחל עזריה סרטון שבו היא מאשימה את המועמדים האחרים לראשות העיר – עופר ברקוביץ, יוסי חביליו, משה ליאון, יוסי דייטש ואבי סלמן שלא גינו את השחתת שלטי הבחירות, שנתלו על גבי אוטובוסים בעיר — בהם מופיעה תמונתה של עזריה. בסרטון מכנה אותם עזריה "שפנים". אולם, בניגוד לטענה של עזריה, שניים מהם דווקא כן גינו את תלישת השלטים על ידי חרדים קיצונים – ברקוביץ וחביליו, וזאת כמה שעות לאחר ההשחתה. לצידם, גם השר זאב אלקין, מועמד נוסף לראשות העיר, גינה את השחתת השלטים.

בהודעה שיצאה מהתעוררות לאחר ההשחתה נכתב בין השאר: ״לא יעלה על הדעת שיושחתו בירושלים שלטים של מתמודדת לראשות העיר. לצערנו גם בשלטי החוצות של תנועת התעוררות, הושחתו פניה של עינב בר כהן, במספר שלטים. זוהי תופעה פסולה וחמורה שיש לטפל בה ביד קשה״.

רחל עזריה (צילום: פרטי)

רחל עזריה (צילום: פרטי)

מנגד, טוענת השבוע עזריה בזעם כי ההודעה מטעם התעוררות פורסמה בטוויטר של התעוררות – לדבריה, מדובר בדף שאחריו לא עוקבים הרבה אנשים וכי היא ציפתה שברקוביץ יגנה את הדברים בפייסבוק האישי שלו בצורה חריפה ואישית יותר.

"אני תקווה שעופר יתעשת ויבין את גודל האירוע", מסרה השבוע עזריה ל"כל העיר", "לא מאוחר עדיין לשמש דוגמא ולגנות בעצמך את התופעה. הבחירה לדבוק בציוץ המביך הזה כגינוי פורמלי רק ממחישה את חוסר הבשלות וחוסר היכולת של ברקוביץ להנהיג ועד כמה מפלס הלחץ בהתעוררות מרקיע שחקים".

במחנה עזריה טוענים כי "מאז הסרטון ניסו במחנה ברקוביץ הכל. האשימו את עזריה בפברוק ההשחתה, בתשלום למשחיתים ומה לא. הגדילו לעשות בהתעוררות שנתלו בציוץ שפרסמה התנועה בטוויטר המונה כ-200 עוקבים בלבד".

עופר ברקוביץ (צילום: ראובן קפוצינסקי)

עופר ברקוביץ (צילום: ראובן קפוצינסקי)

במחנה ברקוביץ, מנגד, מאשימים את עזריה שהיא בעצמה לא גינתה את השחתת שלטי הבחירות שבהם הופיעה חברת המועצה עינב בר כהן, מספר 2 ברשימת התעוררות. "כשהושחתו הפנים של עינב בכתוביות 'הקב"ה שונא זימה' היא לא זכתה לציוץ, לא לפוסט ולא לתגובה מצד רחל. נאה דורש, נאה מקיים", מציינים במחנה ברקוביץ.

ברקוביץ מסר השבוע ל"כל העיר": "חבל היה לראות מצד אחד את שתיקתה של עזריה נוכח השחתת השלטים של עינב בר כהן וחגית משה מלוחות מודעות בעיר, ומצד שני את ההאשמות חסרות הבסיס שלה בגין אי גינוי ההשחתה של פניה. אסור לפגוע במאבק החשוב להנכחת נשים במרחב הציבורי מטעמים פוליטיים".

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

עו"ד יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

גם חביליו זעם השבוע על הסרטון של עזריה והבהיר: "אני הודעתי באופן פומבי שאני מגנה את השחתת השלטים של רחל עזריה. מעבר לזה אני ורחל נפגשנו בחמישי שעבר, והיא שאלה אותי על כך. אני אמרתי לה שאני מגנה את זה מכל וכל. על זה אין מחלוקת. נקודה. אני מגנה הדרת נשים מכל סוג ומגנה אלימות ועבירות רכוש. זה מעבר למחלוקות הפוליטיות. גם כשאני פרסמתי מודעות בעד מצעד הגאווה השחיתו אותן. מעבר לכך, אני חושב שהשימוש הפוליטי במילה 'שפנים' בוודאי לא נכון כלפי. אני הראשון שאמר שאצעד במצעד הגאווה. רחל ועופר התחמקו, אבל בגלל העמדה שלי הם שינו את עמדתם. אני הכי אמיץ מבין כולם, ואומר את דבריי בקול ברור, ללא שיקול פוליטי. דווקא המתחרים שלי משתפנים פעם אחר פעם, בנושא מצעד הגאווה ובנושאים אחרים".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר