'בית העם' (צילומים: באדיבות ירון תורג'מן)
'בית העם' (צילומים: באדיבות ירון תורג'מן)

המפגש בין היהושע והפלורה: בית האוכל החדש שנפתח במרכז העיר

תכירו את 'בית העם' - הילד החורג של פיצה פלורה וקפה יהושע, שנחנך השבוע בקמפוס ירושלים לאומניות. אז במה בעצם מדובר? פטיסרי בשירות עצמי בבוקר, מנות בריאות בצהריים ומסעדה איטלקית בערב. וכן, המקום כשר ושומר שבת

פורסם בתאריך: 7.5.24 14:19

חיבורים זה דבר נפלא, וכשהחיבורים הללו באים ביחד עם אוכל של שתיים מהמקומות הטובים ביותר שיש לירושלים להציע – משהו טוב עומד לקרות במרכז העיר.

אז תגידו שלום ל'בית העם' – המקום החדש שנפתח לפני מספר ימים בקמפוס ירושלים לאומניות. ולמה השימוש במילה "מקום" במקום להגדירו כמסעדה או אולי בית קפה? הנה, תראו מה אומר ירון תורג'מן, בעלי 'קפה יהושע' המצליח ברחוב עזה והזכיין של 'בית העם': "שאלו אותי מה זה – בית קפה, מסעדה, בר? אז ניתחתי לעצמי וההגדרה הקולעת מבחינתי היא בית אוכל".

מה זה אומר? תורג'מן ממשיך ומסביר שהמקום ישתנה מספר פעמים במהלך היום. בשעות הבוקר – פטיסרי בשירות עצמי. בצהריים – אוכל בריאות מיוחד, ובשעות הערב – מסעדה על מלא, עם כל השירות והטעמים שניתן ליהנות מהם כיום ב'יהושע' וב'פלורה' – רק מעט אחר.

"פתחנו ב'בית העם' קונדיטוריה, פטיסירי שלנו מלא-מלא. אז בשעות הבוקר, יהיו כל סוגי המאפים בעבודת יד שלנו. כריכים, סלטים וכו', לפי מצב הרוח של השף והקונדיטור באותו היום. לא יהיו ארוחות בוקר קלאסיות והשירות יהיה עצמי. לא רצינו שיהיה פה סתם עוד בית קפה, אלא משהו אחר, קליל יותר".

"בשעות הערב", הוא ממשיך ואומר, "ניתן שירות-שירות – כמו שאנחנו יודעים לתת ב'יהושע' וב'פלורה'. התפריט יכלול הרבה מנות דגים, ברוסקטות, פיצות מבצקים מדהימים, פסטות בעבודת יד, ניוקי עבודת יד – כל זה פרי שיתוף הפעולה המצוין עם פלורה".


'בית העם' (צילומים: באדיבות ירון תורג'מן)

'בית העם' (צילום: באדיבות ירון תורג'מן)


עוד מבטיח תורג'מן: "המחירים יהיו יחסית מאוד נוחים ונגישים לכל הקהלים. זה משהו שמאפיין גם את היהושע וגם את הפלורה, ואנחנו נשמור על זה".

'בית העם', גם כפועל יוצא מכך שהוא ממוקמם במבנה עירוני ובקמפוס שבו לומדים סטודנטים מכלל המגזרים, יהיה כשר ושומר שבת. תורג'מן, מסביר כי "היו פניות מהרבה אנשים שביקשו מקום כשר. יש בעיר קהל גדול שומר כשרות, שלא יכול להגיע ליהושע וליהנות ממה שאנחנו עושים שם. זה ייתן להם מענה".

 

 

ומילה על החיבור עם פלורה?
"החיבור עם 'פלורה' טבעי. הם חברים טובים ומקצוענים".

***

'בית העם' ממוקם בתוך מבנה הקמפוס, בחזית לכיכר אולם "בית העם". הוא יהיה פתוח לכלל הציבור בימים ראשון עד שישי, וישרת גם את הסטודנטים והסטודנטיות וגם את כלל תושבי ותושבות העיר.


'בית העם' (צילום: באדיבות ירון תורג'מן)

'בית העם' (צילום: באדיבות ירון תורג'מן)


תורג'מן, יש לציין, קיבל את הזיכיון להפעלת המקום לאחר הליך מכרזי שנוהל על ידי החברה העירונית עדן. בנכס בוצע שיפוץ נרחב ובניית תשתיות להתאמה מירבית לייעודו.

בעירייה מציינים כי "מתחם קמפוס ירושלים לאומנויות משלב חיי לילה, אקדמיה, תרבות ובעתיד אף דיור להשכרה לטווח ארוך. הקמפוס הוא בית קבע לארבעה מוסדות אקדמאיים שונים לאמנות שהיו מפוזרים ברחבי העיר – סטודיו למשחק ניסן נתיב, ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה על שם סם שפיגל, ביה"ס לתיאטרון חזותי והמרכז למוזיקה מן המזרח. לפני כשנתיים, עבר מתחם ז'ראר בכר שדרוג משמעותי, המשלב את בית העם המיתולוגי, שחידש את ימיו כקדם והפך לבית תרבות ופנאי לתושבי העיר ומעלה מדי ערב הצגות ומופעים מהמובילים בישראל".

בטקס חנוכת 'בית העם' השתתף ראש העיר משה ליאון, שאומר: "בית הקפה החדש הוא תוספת נהדרת לקמפוס ירושלים לאומנויות. הוא יהווה מקום מפגש שוקק לסטודנטים, לבאי אולם בית העם ולתושבי האזור. אנו ממשיכים לפתח את קמפוס ירושלים לאומנויות ואת האזור כולו, כמרכז תרבות ופנאי תוסס בלב העיר למען התושבים ובאי המקום".


'בית העם' (צילום: באדיבות ירון תורג'מן)

'בית העם' (צילום: באדיבות ירון תורג'מן)


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יעל חן

    הגיע הזמן שעסקים כאלה יפסיקו . לציין שהמקום שומר שבת. תתחשבו קצת בחילונים. רק בגללכם צעירים עוזבים את העיר שהולכת ומתחרדת מיום ליום.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם זה מקום כשר אנחנו לא מגיעים. אפשר לעשות אוכל כשר גם בלי תעודה, אבל עדיף מקום שפתוח בשבתות. גם כך 80 אחוז מהעיר חרדים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר