שף אבירם חיוקה (צילום: פרטי)
שף אבירם חיוקה (צילום: פרטי)

שף אבירם חיוקה פותח מחדש את "חיוקה בפיתה"

המסעדה החדשה של "חיוקה בפיתה", שפעלה עד לפני ארבעה חודשים בצומת אורנים, עוברת ללוקיישן חדש בעמק רפאים. לצד המנות המוכרות בפיתה יוגשו מנות גם בצלחת: "הרעיון תמיד היה שהאוכל שלי יכול לבוא גם בפיתה וגם בצלחת. זה היה החלום שלי והבייבי שלי"

פורסם בתאריך: 27.11.17 10:29

בשורה קולינרית בזירה הירושלמית – פיינליסט "משחקי השף" שף אבירם חיוקה, שרק לפני ארבעה חודשים סגר את מסעדת "חיוקה בפיתה" בצומת אורנים, לאחר 10 חודשי פעילות, צפוי לפתוח מחדש ממש בקרוב – הלוקיישן: עמק רפאים. המקום החדש צפוי להיפתח בשבוע הבא, ראשון, 3.12.17, ויכיל כ-40 מקומות ישיבה, בניגוד למקום הקודם שהיו נכנסים בו עד עשרה סועדים בצפיפות. התפריט ימשיך להיות כפי היה, אולם בשל התרחבות המסעדה, שף חיוקה יגיש גם מנות בצלחת.

 



 

לפני הכל, מה קרה בצומת אורנים? היה נראה שהמסעדה מצליחה, אז למה סגרת?
"המסעדה בצומת אורנים היתה הצלחה גדולה, הרבה מעבר למצופה, והיתה הרבה עבודה, אבל זה לא הסתדר. לפעמים זוגיות לא מסתדרת עם השותפים. העדפתי לצאת לדרך משלי, עם מקום חדש שמתאים יותר לאופי שלי. במקום החדש זה אני ובורא עולם".

שף אבירם חיוקה (צילום: פרטי)

שף אבירם חיוקה (צילום: פרטי)

בורא עולם ופיתות מעולות, יש לציין. חיוקה מספר כי הקונספט של המקום יכלול "דברים מגניבים שנכנסים לפיתה, שאלו מנות שמזוהות איתי מתחילת הדרך. רק שעכשיו בגלל שיש לי יותר מקומות ישיבה, יהיו יותר מנות בצלחת. במקום החדש אני גם יכול להשתולל בצילחות, לעשות קרמים ולהשתמש בידע הקולינרי שיש לי. את הפיתה אני אשאיר כי אנשים מאוד אוהבים את זה. הפיתה היא נגישה וכיפית לארוחת צהריים. הרעיון תמיד היה שהאוכל שלי יכול לבוא גם בפיתה וגם בצלחת. זה היה החלום שלי והבייבי שלי".

ומה ירושלמים הכי הרבה אוהבים לאכול?
"ירושלמים יודעים לאכול ואני הצלחתי לקלוע לחך שלהם במנות המגניבות שלי שעשיתי אותם גם בפיתה וגם בצלחת. היום אני יכול לבוא יותר לידי ביטוי בידע ובעשייה שלי עם מקום יותר גדול. בכלל, האוכל העממי מזוהה עם ירושלמים. אנשים אוהבים את העממיות של האוכל ואת הנגישות לשפים".

מהן מנות הדגל של המסעדה?
"שווארמה של אסאדו, שניצל עגל, שניצל מוח, ראגו שזה תבשיל של בשר שבמקום ל'קבב' אותו לקבבים אנחנו עושים ממנו סלט בשר עם הריסה ולימון כבוש ועוד כמה סודות של תיבול שאנשים אוהבים. חוץ מזה יש מנות צמחוניות, לדוגמא פלאפל עדשים שחורות, מעקודה שזאת פשטידה מרוקאית ששיניתי אותה ללביבות קטנות ומגניבות וסלט בהרכבה עצמית. יש לי כמה מנות שמזוהות איתי עוד מהתכנית שזה חלקי פנים. זאת ההתמחות ואהבה שלי כמו מוח, שקדים, שדרה. אני לוקח אוכל עממי כמו מוח ומשדרג אותו, ואנשים, הם מאוד סקרנים ואוהבים לנסות. אני מזוהה עם הקהל הירושלמי כי אני מבשל פה הרבה שנים".

 

חיוקה, מתגורר בגילה, רווק, מבשל לא מעט שנים, אך התגלה בתוכנית הריאליטי "משחקי השף". "זאת היתה חוויה מטורפת", הוא מספר, "חוץ מלהודות לה' ולחבר'ה של התכנית אין לי שום מילה רעה. זאת חוויה עצומה, ואני מאוד שמח שעשיתי את זה כי זה משהו של פעם בחיים. זאת מתנה. זאת בעצם היתה יריית הפתיחה עבורי כי בזירה המקומית הייתי מאוד-מאוד מוכר, אבל התכנית פתחה את היכולות שלי לחשיפה ארצית. בעקבות התכנית הגיעה כמות מאוד גדולה של אנשים מחוץ לירושלים לאכול את האסאדו שלי. זה לא דבר של מה בכך. ירושלים היא עיר לא פשוטה מבחינה כלכלית, וכשיש את הגב של הירושלמים בתוספת הגב של האנשים מחוץ לירושלים זה הופך להיות תמהיל מושלם".

שף אבירם חיוקה (צילום: פרטי)

שף אבירם חיוקה (צילום: פרטי)

חיוקה מספר כי הוא קיבל הצעות לפתוח מקום בתל אביב. "אחרי התכנית קיבלתי המון הצעות לעבוד בתל אביב", הוא חושף ,"אבל לא ויתרתי על ירושלים אפילו לשנייה. פה זה הבית שלי ואני לא יכול לעזוב את ירושלים".

המסעדה "חיוקה בפיתה" תפעל בין השעות 21:00-12:00, לתקופת הרצה, ובהמשך צפויה להרחיב את שעות הפעילות.

עמק רפאים 51, כשרה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר