כינוס החירום של עובדי הדסה (צילום: ועד עובדי הדסה)
כינוס החירום של עובדי הדסה (צילום: ועד עובדי הדסה)

איום ההשבתה בהדסה – האם שר האוצר יתערב?

ימים ספורים לאחר אסיפת החירום של עובדי הדסה, שבה הודיעו כי אם משרד האוצר לא יעמוד בהתחייבויותיו - "בית החולים ייסגר", שר ירושלים ומסורת פנה לשר האוצר ודרש: "לשים סוף למנהג בו המרכזים הרפואיים בירושלים נאלצים להיאבק על צרכים בסיסיים"

פורסם בתאריך: 10.6.24 08:03

איום ההשבתה של בתי החולים של הדסה – בעין כרם ובהר הצופים – עדיין מרחף, כשתאריך היעד שאותו הציבו העובדים, כפי שפורסם ב"כל העיר", הינו ה-1.7 – אז דרשו ועדי העובדים (המינהל והאחיות) ממשרד האוצר להסדיר את התשלומים שהובטחו להם בהסכם השכר שנחתם מול ההסתדרות – סכום של 40 מיליון שקלים – אחרת, כאמור, ייאלצו להשבית את המרכז הרפואי ולעמוד על זכויותיהם.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", הטענות של העובדים אינם נוגעות להנהלת הדסה – למרות שהיא זו שאמורה בסופו של דבר להעביר לעובדים את תשלומי תוספות השכר המובטחות. בתחילת השבוע שעבר הודיעה ההנהלה לעובדים כי משרד האוצר אינו מעביר את הכסף שהובטח להם בהסכם – לפיכך, הדסה אינה יכולה להעבירו לעובדים. ההסכם – חשוב לציין – נחתם בין משרד האוצר לבין ההסתדרות.

כעת, בניסיון למנוע את ההשבתה של בית החולים – שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש פנה בימים האחרונים לשר האוצר בצלאל סמוטריץ, ובו הוא מבקש את התערבותו האישית למציאת פתרון לפלונטר שנוצר.

 

 

"השבוע התקיימה אספת חירום של כלל עובדי הדסה במרכז הרפואי הדסה עין כרם, בה הם טענו כי משרד האוצר אינו עומד בהתחייבויותיו כלפיהם להעביר תשלומים שסוכמו בהסכמי עבודה מול ההסתדרות והם איימו בהחרפת צעדי המאבק שלהם", כתב השר פרוש לשר האוצר, ובהמשך הוסיף: "השבוע ציינו את יום ירושלים, בה קיימנו ישיבת ממשלה מיוחדת במסגרתה הצהירו כלל השרים על מחויבותם לפיתוח ושגשוג העיר ירושלים… חלק בלתי נפרד מההשקעה בירושלים היא השקעה ברפואה בירושלים".

עוד כתב השר פרוש: "אבקשך מתוקף תפקידך וכמי שבוודאי הנושא חשוב לו ביותר, לראות כיצד פותרים תחילה את המשבר הנוכחי ולאחר מכן לגבש תוכנית תקציבית קבועה ששמה סוף למנהג בו המרכזים הרפואיים בירושלים נאצלים להיאבק בכל יום מחדש על צרכיהם הבסיסיים".

מאחורי הקלעים, יש לציין, מתנהלים מגעים כאלה ואחרים להסדרה, אך בשלב זה אין עדיין פתרון, ואיום ההשבתה עדיין נמצא על הפרק.

כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כשבוע, באסיפת החירום הזהיר יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפילד כי "אנחנו הולכים לסגור את הדסה. לגמרי. הרמטית. אף אחד לא יוכל להיכנס ולצאת. יש לאוצר עד ה-1.7 להעביר את הכסף. אם לא, יומיים לאחר מכן נגיע להפגנת ענק במשרד האוצר. אם זה לא יעזור – אם לא נקבל את הכסף – ננטוש את המקום. נשבות לגמרי. ומי שזוכר אתה השביתה הקודמת – היא הביא לבית החולים 1.2 מיליארד שקל כדי להמשיך את הפעילות".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר