כינוס החירום של עובדי הדסה (צילום: ועד עובדי הדסה)
כינוס החירום של עובדי הדסה (צילום: ועד עובדי הדסה)

"אנחנו הולכים לסגור את הדסה. לגמרי. הרמטית. אף אחד לא יוכל להיכנס ולצאת"

ועד העובדים בהדסה, בשיתוף ועד האחיות, יוצא למאבק נגד משרד האוצר. בכנס חירום שהתקיים הבוקר בבית החולים הדסה עין כרם הזהיר יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפליד את משרד האוצר והוסיף עוד: "יש להם עד ה-1.7 להעביר את הכסף"

פורסם בתאריך: 4.6.24 08:12

***עדכון 10:48***

בכינוס חירום של עובדי המרכז הרפואי הדסה, בשותפות בין ועד עובדי המינהל ו-ועד האחיות, הבוקר (שלישי) התקיים כינוס חירום של העובדים בבית החולים הדסה עין כרם, זאת בשל הודעת הנהלת המרכז הרפואי כי לא ישולמו לעובדים תוספות השכר שהובטחו להם בהסכם שנחתם מול ההסתדרות. הסיבה, לדברי הנהלת הדסה, סירוב של משרד האוצר להעביר את הכספים שעליהם התחייב – סך של כ-40 מיליון שקל.

במהלך כינוס החירום הכריז דני בונפליד, יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, כי למשרד האוצר ולהנהלת הדסה יש עד ה-1.7 להעביר לעובדים את הכספים שהובטחו להם – אחרת המקום ייסגר (כך לדבריו).

"יש להנהלת ולאוצר זמן עד ה-1.7 להכניס את הכסף לעובדים", אמר בונפליד בנאום תקיף וחריף שנשא. "אם לא, יומיים לאחר מכן נגיע להפגנת ענק במשרד האוצר. אם זה לא יעזור – אם לא נקבל את הכסף – ננטוש את המקום. נשבות לגמרי. ומי שזוכר אתה השביתה הקודמת – היא הביא לבית החולים 1.2 מיליארד שקל כדי להמשיך את הפעילות".

בונפילד הוסיף ואמר: "כשבאים אל משרד האוצר בטוב, בבקשות, בניסיון הידברות – הם מזלזלים ולא מתייחסים. עד שיש איום בשביתה. פתאום אז הם מבקשים לדבר – אז אני מודיע, אין לנו על מה לדבר. אנחנו דורשים שיעבירו את מה שחייבים לנו. אם נצטרך נשבית את הדסה. אנחנו הולכים לסגור את הדסה. לגמרי. הרמטית. אף אחד לא יוכל להיכנס ולצאת".

מוקדם יותר פרסמנו: הבוקר, שלישי, 4.6, בשעה 10:00, תתקיים בהדסה עין כרם אסיפת חירום של כלל עובדי המרכז הרפואי. האסיפה תהיה בהובלת יו"ר ארגון ועד העובדים אמנון ברוכיאן, זאת לקראת נקיטת עיצומים אפשריים בשל הודעת הנהלת הדסה כי היא משהה את תשלום תוספות השכר שנקבעו במסגרת הסכם השכר שנחתם עם האוצר.

 

 

 

תופתעו, או שלא, הכעס של עובדי הדסה כלל לא מופנה להנהלת המרכז הרפואי, אלא למשרד האוצר. לטענת יו"ר הוועד ברוכיאן: "משרד האוצר הפר את ההתחייבות להעביר להדסה תשלומים שסוכמו בהסכמי עבודה מול ההסתדרות. לאור זאת, הנהלת הדסה החליטה להשהות תשלומי תוספות השכר בחודשים מאי יוני ויולי. אנו רואים את הדבר בחומרה רבה. לא נשב בחיבוק ידיים ונעשה ככל הנדרש כדי למנוע פגיעה בעובדים".

האסיפה שתתקיים בהדסה עין כרם, בשיתוף הדוק של יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפילד, נראית כמו פתיחת מאבק חזיתי חדש בין הדסה ועובדי המרכז הרפואי לבין משרד האוצר והממשלה בכלל.

כזכור, לפני כשלוש שנים הוביל המרכז הרפואי הדסה ביחד עם המרכז הרפואי שערי צדק את מאבק בתי החולים הציבוריים כנגד משרד האוצר והממשלה, בטענה לקיפוח מתמשך לעומת בתי החולים הממשלתיים. אז, אחרי כשנה של מאבק, נחתם לבסוף הסכם שמעניק לבתי החולים הציבוריים את התנאים שמאפשרים להם המשך קיום ללא גרעונות תקציביים.

כעת ניטש המאבק מול משרד האוצר על כ-40 מיליון שקל בשנה, שנגרעו בהחלטת המדינה מתקציב השיפוי שהיא מחויבת להעביר לבתי החולים של הדסה, ואשר מועבר באופן אוטומטי לבתי החולים הממשלתיים בישראל. "בגין גרעון זה", מסבירים בוועד העובדים של הדסה, "לא ניתן כיסוי במסגרת תשלום תוספות שכר שהמדינה הבטיחה לוועדי מנהל ומשק וועד האחיות במסגרת הסכמי השכר החדשים שנחתמו בשנת 2023. דבר זה יוצר אפליה המשליכה ישירות על הדסה לעומת בתי חולים ממשלתיים".

עוד מוסיפים בוועד העובדים של הדסה: "בימים אלה מתקיימים דיוני שכר חדשים לרופאים, ונראה כי לגרעון העצום יתווסף גרעון נוסף של עוד כ-40 מליון שקל, כך שיהיה מדובר בגרעון בגובה של 80 מיליון שקל בשנה שיוצרת המדינה להדסה".

כאמור, בשלב זה מדובר על אסיפת חירום של ועד העובדים של הדסה, אך נראה כי מדובר על מסלול התנגשות שספק רב אם ייעצר לפני עימות כולל בין הדסה (וכלל בתי החולים הציבוריים?) לבין משרד האוצר והממשלה. בסיבוב הקודם, לפני כשלוש שנים, המאבק הזה ניטש על פני למעלה משנה ובדרך נפגעו המטופלים והמטופלות – תושבי ותושבות ירושלים – שבה, כידוע, בתי חולים ציבוריים בלבד ולא ממשלתיים.

 

תגובות

11 תגובות
11 תגובות
  1. יורם

    נו. מ הבעיה ???הכסף נמצא אצל גברת. סטרוק המטורללת. ןהמשיחיים.

  2. ציוני

    מלחמה. סדר עדיפויות שונה. אתם לא רעבים וגם לא מפונים. תחכו.

  3. חני

    מה עם שבועת היפוקרטס שחתמתם עליה?
    העיקר לטוס להתנדב ברופאים ללא גבולות זה אפשר אבל אם יגעו לכם בתוספת שכר אתם מסוגלים להשבית בית חולים ואנשים יכולים למות בגללכם לא מעניין אותם

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הדסה הוציאה מלכדי להסביר שהם הכי טוביםיונים על קמפיין עם סלסב לזה יש להם כסף. בושה

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שערי צדק זה פתרון לתושבי ירושלים

  6. אזרחית ותיקה

    שערי שמיים נכון אנחנו במלחמה, אבל התחייבות מלפני ע3 שנים צריך לקיים
    אסור לזלזל.
    אם יש בעייה מריך להידבר .

  7. נחה

    לא הוסבר בכתבה שמשרד האוצר פתאום החליטו לא להעביר את הכספים שמיועדים לתלום לעובדים.. אמנם באנו מתוך שליחות למקצוע חשוב.. אבל אם צריך לעבוד כמעט בחינם, אלך למצוא לי עבודה אחרת

  8. אזרחית על סף ירידה מהארץ

    ככה זה במדינה המסריחה הזאת. חושבים שאנשים ימשיכו לעבוד בחינם. העיקר שמבחינתם אפשר לבזבז 400 מיליון שקל לכספים קואליציונים. ריקבון של מקום.

  9. שרון

    למה אין תגובה של משרד האוצר? רק כדי שאבין. מקובל להביא תגובת הצד השני, לא?

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר