(צילום אילוסטרציה: תמר הירדני)
(צילום אילוסטרציה: תמר הירדני)

החצבת בירושלים: 21 ילדים בגן ויצ"ו רמת בית הכרם הובהלו ביום שישי לחיסון בשערי צדק

בעקבות חשש להידבקות בחצבת בגן ויצ"ו רמת בית הכרם - הגיעו בצהרי יום שישי שעבר 21 ילדים עם הוריהם לשערי צדק וחוסנו נגד המחלה. אב לילדה בגן מתאר: "זה היה מלחיץ מאוד, כל ההורים והילדים רצו מיד מהגן לשערי צדק כדי להתחסן" 

פורסם בתאריך: 23.12.18 15:14

ביום שישי שעבר, 21.12.18, עלה החשש להידבקות בחצבת בגן ויצ"ו רמת בית הכרם: 21 ילדים, מגילי 3 חודשים ועד שלוש שנים, והוריהם הגיעו בבהילות לחדר המיון בשערי צדק על מנת להתחסן. לטענת ההורים, מטפלת בצוות הגן גילתה כי נדבקה בחצבת ודיווחה להנהלת הגן.



"ביום שישי לקראת השעה 12:00 בצהריים, הודיעו לנו שישנה מטפלת במעון שחלתה בחצבת", מתאר בשיחה עם "כל העיר" אבא לשני ילדים במעון ויצ"ו רמת בית הכרם, "זה היה מלחיץ מאוד, כל ההורים והילדים רצו מיד מהגן לשערי צדק כדי להתחסן".


זריקה, חיסון נגד החצבת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)


"יש לציין כי המטפלת מחוסנת נגד הנגיף למרות שחלתה בו", מספר האבא, "בעקבות הדברים כל ילד אשר היה בחלל המשותף, ובא במגע עם המטפלת או האזור ששהתה בו חוסן בבית החולים. מנהלת המעון ביקשה בסוף יום שישי שהורים יחסנו את הילדים. לנו לא ברור, למה אמרו לנו רק בשישי את הבשורה. יש חלון הזדמנויות של 72 שעות מהחשיפה לחצבת, שבו החיסון הזה יעיל. לקחנו את הבן שלי, שהוא בן חצי שנה, להתחסן ביום שישי, זה ממש על גבול ה-72 שעות. אך, ישנם ילדים שנחשפו אליה ביום שני, וקיבלו את ההודעה מאוחר ולכן פספסו את 72 השעות של יעילות החיסון".


המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)


כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", מוקד התחלואה של החצבת הוא במחוז ירושלים – לפי נתוני משרד בריאות מספר החולים שנדבקו בחצבת במחוז ירושלים עומד על 1,739. מדובר בזינוק במספר החולים – בחודש שעבר הנתון עמד על 840 מקרים של חולי חצבת. כפי שדווח ב"כל העיר", התגלה במרכז האקדמי לב מקרה של חצבת, מיד לאחר מכן הוציאה הנהלת המרכז מכתב לכלל הסטודנטים במרכז. כמו כן, בתחילת החודש נוסעים בקו אוטובוס מהצפון לירושלים נחשפו לנוסע שחולה בחצבת, מדובר היה בקו אוטובוס 952 שיצא ביום ראשון, 2.12.18, בשעה 15:00 לתחנה המרכזית בירושלים. במשרד הבריאות קראו לנוסעים להגיע ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריהם, על מנת לשקול טיפול מונע נגד חצבת.

משערי צדק נמסר ל"כל העיר": "היות וקופות החולים היו סגורות והיה מדובר ביום האחרון בו היה מומלץ להתחסן אחרי החשיפה הגיעו כ-21 ילדים וקיבלו חיסון".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "ביום ששי האחרון התקבלה בלשכת הבריאות המחוזית ירושלים הודעה בנוגע למטפלת העובדת במעון ויצו בבית הכרם, ואשר לגביה ישנו חשד כי חלתה בחצבת. לאחר בירור עם הרופאים שטיפלו בחולה, הסתבר כי אכן מדובר באישה שחלתה בחצבת. תינוקות ופעוטות בכל כיתות המעון הופנו לקבלת חיסון סביל או פעיל בהתאם לגילם ולמצב ההתחסנות שלהם".

מויצו נמסר בתגובה: "ביום שישי בבוקר נודע למנהלת המעון, כי קיים חשד שמטפלת חולה בחצבת. המטפלת נעדה מעבודתה רק יום קודם. על פי הנוהל, דיווחה המנהלת על החשד באופן מידי לפיקוח הארצי של ויצו ולמשרד הבריאות. כאשר ניתנה תשובה סופית, בשישי בצהריים, כי אכן מדובר בחצבת פעל המעון על פי הוראות משרד הבריאות והנחה את כלל הורי המעון לחסן את ילדיהם. צוות המעון פעל למציאת פתרון מידי לתינוקות ובזכות פנייתו חוסנו התינוקות עוד באותו היום. שאר הילדים ואנשי הצוות התחסנו כולם בבוקר יום ראשון".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר