התרמת דם (צילום: U. Baumgarten via Getty Images)
התרמת דם (צילום: U. Baumgarten via Getty Images)

סערה בגילה: מבצע תרומות דם של מד"א נערך בהפרדה מגדרית

ארגון מד"א ערך בשבוע שעבר מבצע התרמת דם בהפרדה בשכונת גילה. תושבים הגיבו בזעם ברשת: "גילה היא לא שכונה חרדית, אנחנו לא מאה שערים ולא גאולה"

פורסם בתאריך: 7.4.19 13:48

סערה בשכונת גילה בירושלים: ביום רביעי שעבר, 3.4.19, ערך ארגון מד"א בשכונה מבצע לתרומות דם בהפרדה מגדרית. במודעה שפורסמה בשכונה נקראים התושבים לבוא ולתרום מנות דם בקופת חולים כללית בשכונה, בציון כי ההתרמה תיערך בהפרדה.

במד"א מאשרים היום, ראשון, ל"כל העיר" כי אכן נערך אירוע התרמת דם בהפרדה מגדרית, לאחר שקבוצה של עשרות תורמים ותורמות מהציבור החרדי בשכונה ביקשו שהגברים והנשים יתרמו בחדרים נפרדים.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

בקבוצות החילוניות ברשת התעוררה סערה. אדוה חנקין, תושבת השכונה, מספרת: "הלכתי ברחוב וראיתי את המודעה הזו, חשבתי שזה הזוי, גילה היא לא שכונה חרדית, אנחנו לא מאה שערים ולא גאולה. זו שכונה מעורבת עם רוב חילוני-מסורתי, ועוד מדובר בתרומת דם שנערכה בקופת חולים שמשרתת את כלל האוכלוסייה. זו הפעם הראשונה שאני רואה שעורכים תרומות דם בהפרדה".


מבצע תרומות דם של מד"א - בהפרדה (צילום: אדוה חנקין)

מבצע תרומות דם של מד"א – בהפרדה (צילום: אדוה חנקין)


"זה מבאס אותי כי אני רוצה לתרום, אבל התחנה הקרובה רחוקה קצת אז לא יוצא לי להגיע", מציינת חנקין. "עד שמגיעים לשכונה שלי, – זה חייב להיות בהפרדה? למה? כי חרדים לא יתרמו אם זה לא מופרד? הצלת חיים זה מותנה בהפרדה?".

בתגובה לפוסט שהעלתה חנקין, הגיבה גולשת אחרת: "מד"א רוצה דם שתבטל את ההפרדה. אם לא חילונים לא תורמים – הגיע הזמן שנילחם גם במצבים האלה! אנחנו לא פרייארים ועד שלא נעמוד על 2 רגליים אחוריות אף אחד לא יסתכל עלינו".

יקי הרץ, מקבוצת הרוב החילוני, מדגיש ואומר: "אנו ברוב החילוני מברכים על מנות הדם שנתרמו ועל ההירתמות של הציבור החרדי והדתי לתרום. עם זאת, קיום אירוע התרמה של מד"א בהפרדה מגדרית נושא איתו אמירה פוליטית. אדם שמופנה לעמדה זו או אחרת בהתאם למגדר שלו, וזאת מבלי שיש לכך נימוק רפואי, עשוי לחוות בכך הטרדה. למה כשאישה רוצה לתרום דם – גם שם מתייחסים לזהות שלה כאישה ועל פי זה קובעים מתי והיכן תתרום? כל זה חמור שבעתיים כשמדובר באירוע הפתוח לקהל הרחב ומפורסם בפרהסיה. לסיום חשוב להוסיף, שאין שום מקור בתורה או בהלכה שמחייב התרמה נפרדת. אנחנו בוחרים ביהדות יפה ולא ביהדות מדירה".

ממד"א נמסר בתגובה: "מגן דוד אדום פועל בקרב כל המגזרים והאוכלוסיות המרכיבות את הפסיפס הישראלי ואנו מתחשבים בהשקפת עולמם של כלל הציבור. ככלל, התרמות הדם מעורבות לנשים וגברים מכלל המגזרים. במידה ומתגבשת קבוצה שמבקשת התרמת דם בהפרדה, וביכולותיו של שירותי הדם של מד"א להתאים את ההתרמה לצרכיהם, מתקיימת התרמה נפרדת לנשים וגברים על פי הדרישה. לגופו של עניין, בהתרמה המדוברת התגבשה קבוצה של עשרות תורמים ותורמות מתנדבים מהציבור החרדי המתגורר בשכונה שביקשה שהגברים והנשים יתרמו בחדרים נפרדים ונעננו לבקשתם. בהתרמה נתרמו 53 מנות דם שסייעו להציל את חייהם של כ-160 חולים ופצועים. יודגש, כי ההפרדה לא מנעה מאף אחד לתרום דם וכל מי שהיה מעוניין להתנדב ולתרום דם יכל לעשות זאת. אנו גאים על כך וכך נמשיך לעשות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. ח

    מה הבעיה? זה הרבה יותר נוח.. לא בא לי לשכב ולהידקר ושגברים יסתובבו סביבי.. כמו ששירותים בהפרדה הגיוני שגם לקיחת דם תהיה בהפרדה די סתם לעשות רעש וליצור מריבות..

  2. גילעד

    דיי לשנאה את לא יכולה לשנות את העולם
    את כן יכולה לשנות את המבט שלך והעולם יראה טוב יותר
    את לא יכולה לקחת קבוצה אגב ערכית ….ולשנות אותה
    את יכולה לשנות את הגישה שלך
    הם מוכנים לתרום דם אך חשובה להם ההפרדה בדיוק כמו שלך מפריע חוסר פרטיות הגיע הזמן להבין ולהפנים
    חרדים אינם נושכים…..תפסיקו ליצור ולייצר חומות של שנאה ותתחילו להכיר בהם כבני אדם שווים וכמו שאת יודעת לקבל את כל המגדרים וגם את אלו ששונים ממך ואפילו נראה בלתי נסבלים ונסלחים תקבלי אותם כמו שהם ואת עצמך כמו שאת בלי לפגוע האחד בשני אנחנו חיים בהרמוניה במשפחה מלאה בגוונים מקבלים ואוהבים את כולם וכולנו משפחה אחת גדולה יהודית!!!

  3. גולדי

    כול הכבוד למ.ד.א על ההתחשבות בתושבי השכונה. אני לא מבינה מה הבעיה ???!!

  4. אבישג

    התגובה של מד"א מדויקת ויפה.. מה הלחץ שיהיה מעורב? מה צריך שהגברים יראו שאת תורמת דם? או להפך? מי שרוצה לתרום ולהציל חיים לא בודק אם זה בנפרד או לא.. זאת לא המטרה כשבאים לתרום דם. המטרה להציל חיים בלי קשר לסביבה חרדית או לא

  5. דינה א

    אפשר לשאול את אותו השאלה הפוך. בגלל שזה מופרד חילונים עושים סערה ולא באים?

  6. מיכל

    וואי כמה טמטום יש באנשים האלה שבכו על ההפרדה… מי ישמע מה זה..
    אני בתור אישה שמחה שעשו הפרדה!!! לא בא לי לשכב על אלונקת ההתרמה ליד גבר .. אוקיי
    אז מספיק לחפש תירוצים וסיבות להכפשות מיותרות..
    נשים חסרות חיים ..

  7. דינה

    נשים מטומטמות חסרות חיים שמחפשות על מה להתלונן ולבכות..
    אני בתור אישה מסכימה עם ההפרדה..

  8. כל העיר??

    חרדי? מה הקשר אם זה חרדי או לא. גם לחילוניה לא בא לראות גבר זר שוכב לידה.
    התחרפנתם לגמרי??

  9. רון

    חבל שנותנים במה לאנשים שרק מחפשים להסית ולפלג. הייתה התרמה חודש לפני במכינה הסמוכה ותרמו שם פחות מנות, החרדים "הפרזיטים שלא תורמים כלום" בקשו ולא בפעם הראשונה לתרום כפי אורחות חייהם לא על חשבון התרמה אחרת מה הבעיה היו הרבה תורמות חילוניות שבאו בגלל שיש הפרדה. סה"כ השכונה התברכה בזכות החרדים בהרבה כונני מד"א ואיחוד הצלה שעוזרים לכלל האוכלוסייה הצילו חיים לא פעם אולי כדאי להראות את זה ולא את הבכיינים.

  10. אחד

    אנשים כעוסים ומשועממים
    עוד רגע ימחו על הפרדה בשירותים.
    הרי זו פשוט אפליה?!
    למה אני לא יכול להשתין ליד אשה?? אז מה אם אני גבר

    אלק פלורליסטים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר