עינב בר כהן (צילום: ראובן קפוצינסקי)
עינב בר כהן (צילום: ראובן קפוצינסקי)

בושה בישיבת המועצה – סגן ראש העיר לחברת המועצה: בפעם הבאה תביאי מעודדות שיהיה מעניין

חברת המועצה עינב בר כהן מספרת כי סגן ראש העיר אלישע פלג אמר לעברה את הדברים; בהמשך ראש העיר משה ליאון אמר לה: "אתן לך לדבר, שלא תבכי"; בר כהן: "אני מתביישת שכך מדברים לנשים במועצת העיר ירושלים בשנת 2019"

פורסם בתאריך: 31.3.19 22:55

סקסיזם בישיבת מועצת עיריית ירושלים? הערב, ראשון, התקיימה ישיבת מועצה במסגרתה נשמעה קריאה סקסיסטית לעברה של חברת מועצת העירייה באופוזיציה עינב בר כהן (התעוררות).



יש לציין כי בישיבה נכחו נהגי אוטובוסים של תיירים, שמחו נגד מדיניות אכיפת החניה של העירייה.

במהלך הישיבה סגן ראש העיר אלישע פלג נשמע אומר לעברה של בר כהן – בפעם הבאה תביאי מעודדות שיהיה מעניין, ולא מעודדים.

כמו כן, חברת הקואליציה לורה ורטון (מרצ) סיפרה ל"כל העיר" כי "בסוף הישיבה, פניתי לאלישע פלג בנוכחות רבים, כולל עופר ברקוביץ, ואמרתי שהאמירה שלו היתה סקסיסטית ולא ראויה. הוא אמר שהוא מצטער על כך אבל שהוא לא התכוון להעליב. בהחלט הדברים לא היו צריכים להאמר. אני כבר כתבתי לחבריי בהנהלה שאסור לדבר בצורה כזאת ואעמוד על המשמר באופן יותר תקיף בעתיד".

פלג מסר הערב בתגובה ל"כל העיר": "אני מסרב לדבר עם 'כל העיר' שמעוות את האמת בכל הקשור אלי".


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

בהמשך הישיבה, במהלך שאילתה שהעלתה בר כהן, ראש העיר משה ליאון נשמע אומר בין השאר לבר כהן: "אתן לך לדבר, שלא תבכי". בתגובה אמרה לו בר כהן: "אתה לא תדבר אלי בצורה כזו, אני לא מעירה לך הערות מעליבות, אתה תתנהג בכבוד לציבור שלי ולי".



בר כהן העלתה לפייסבוק פוסט שבו היא מתארת את תחושותיה הערב בישיבה: "אני פשוט מתביישת. מתביישת להיות היום חברת מועצת העיר ירושלים. כמעט חמש שנים שאני נוכחת בכל ישיבות המועצה, כחברת קואלציה ואופוזיציה. עשרות ישיבות בהן לקחתי חלק ומעולם לא התביישתי להיות חברת מועצת העיר כמו הערב. אני מתביישת לחזור הביתה לבת הקטנה שלי ולהסתכל לה בעייניים עם המחשבה שכך מדברים לנשים במועצת העיר ירושלים בשנת 2019. זה מה שקורה בעיר שלי, הבית שלי".


אלישע פלג (צילום: שרון רביבו)

אלישע פלג (צילום: שרון רביבו)


בהמשך כותבת בר כהן :"וזה רק חלק מהפנינים שנזרקו לעברי הערב: 'בפעם הבאה תביאי מעודדות שיהיה מעניין ולא מעודדים', אמר לי סגן ראש העיר. ראש העיר עצמו שרק הבוקר היה באירוע נשים ועסקים וטען שם שהוא מקדם נשים, אמר לי ש'אני משעממת אותו', ואחרי שניסה לדלג על זכות הדיבור שלי ודרשתי מהיועץ המשפטי להתערב אמר לי 'אתן לך לדבר שלא תבכי'. כן, כך מדבר ראש העיר ירושלים לחברת מועצה בעיריית ירושלים בשנת 2019".


משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


בר כהן ממשיכה וכותבת: "אני נבוכה, עצובה ובעיקר מתביישת. אני מאוד מתביישת להיות היום חברת מועצת העיר ומקווה שלפחות חברי הקואלציה שלו הסתייגו מהתנהגות השובינסטית הזאת, ובטח ראש העיר עצמו שחייב לכל הפחות להתנצל".

יו"ר התעוררות עופר ברקוביץ כתב בטוויטר שלו: "ראש העירייה טוען שחברת מועצה 'משעממת אותו' כשהיא מציגה שאלות ענייניות על הכסף של כולנו, סגנו מתבטא בשפה שוביניסטית, 'להביא מעודדות כדי שיהיה מעניין'. גבול נחצה. לא נסכים לכך ולא נעבור לסדר היום. נמשיך לייצג, להעלות נושאים ולהיות הכוח הנשי המוביל במועצה. אנחנו כאן בכל הכוח".

מלשכת ראש העיר נמסר: "למרות שעופר ברקוביץ מאז תום מערכת הבחירות עסוק מבוקר עד ערב בהסתה והפרדה במקום בעשייה, ראש העיר מכבד את חברות וחברי המועצה, בוחן כל שאילתא באופן יסודי, ומשיב עניינית. לעתים, חברים במועצה מתעקשים להעלות אותה סוגיה מספר פעמים, דבר שפוגע בענייניות הדיון ובמהלכו התקין במועצת העיר. על כך העיר ראש העיר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. זולו מ. גולו

    עזבו מה אמר או לא אמר אלישע פלג לחברת מועצת העיר. ראיתם את התמונה שלו כאן? אנשים מדובר בתיפלץ שצריך להיות מאוחסן הפורמלין בצינצנת ענק במוזיאון הטבע!

  2. Ys

    איזה חוסר פרופורציות
    מה כבר נאמר?
    כל כך בולט שיש כאן ניסיון לרווח פוליטי על הגב של האחרים,מה זה חשוב איך יוצאים להם התמונות?

  3. חמזה

    נמאס מהבכינות הזאת! אין לה תרוץ אחר למה לא מקשיבים לה? תעילי רמה תנהגי בעינייניות ואז אולי יתיחסו אליך ברצינות?!

  4. שמואל

    מה עם ראש העיר השבוי בידי אנשים הזויים?לא פותח פה? עירייה בלוף. ראש עיר בלי חבר מועצה. צריך להיות חוק, שאם לראש עיר, אין חברי מועצה, הוא לא יכול להיות ראש עיר!

  5. ירושלמי

    באמת בושה שאין לה מה להגיד.
    כנראה הוא לא נתן לה מספיק זמן לדבר כדי שתפסיק לבכות, אז היא בוכה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר