מתוך הסרטון שצילם אחד מנהגי אוטובוסים של התיירים (צילום: פרטי)
מתוך הסרטון שצילם אחד מנהגי אוטובוסים של התיירים (צילום: פרטי)

מצוקת נהגי האוטובוסים לתיירים בירושלים: "חונים לנו בחניות; הפקחים מחפשים אותנו"

הנהגים מתלוננים כי במפרצי החניה באזור העיר העתיקה ומרכז העיר, המיועדים להעלאה ולהורדה של תיירים, חונים כלי רכב פרטיים - לדבריהם הם נאלצים לעצור במקומות לא מוסדרים וחוטפים דוחות

פורסם בתאריך: 27.3.19 18:56

נהגי האוטובוסים לתיירים, שעובדים באזור מרכז העיר והעיר העתיקה, מתלוננים כי במפרצי החניה המיועדים להעלאה ולהורדה של תיירים, כמו למשל ברחוב יצחק קריב, חונים כלי רכב פרטיים, ולדבריהם הם מקבלים דוחות לאחר שהם מורידים את התיירים במקומות לא מוסדרים.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]


"כלי רכב פרטיים חונים לנו במפרצי החניה שמיועדים לאוטובוסים של תיירים", מספר ל"כל העיר" אחד מהנהגים, "נראה שיש מרדף אחרינו מצד פקחי החניה, הם מחפשים אותנו. המצב הוא קטסטרופה. הבעיה העיקרית היא בסובב העיר העתיקה – גת שמנים, שער האשפות, שער ציון. לא ניתן להוריד ולהעלות תיירים מבלי לחטוף דוח. זו צרה צרורה. נהגים פרטיים מחנים את הרכבים שלהם במפרצי החניה המיועדים לנו, הם מקבלים דוח 100 שקל, ואנחנו נקנסים ב-1,000 שקלים כי בלית ברירה אנחנו נאלצים להוריד את הנוסעים סמוך למקום. גם בחניון קרתא, שמיועד פחות או יותר ל-20 אוטובוסים – בפועל כלי רכב פרטיים חונים בחניות של האוטובוסים. למה על חשבוננו? למה אני צריך לעמוד בחניה כפולה כדי להוריד תיירים בעיר העתיקה שכל כך מתוירת".

לדברי יוסף שפייזר, מורה דרך, בעלים של חברת התיירות Israel-2Go, "הקבוצות נרתעות מלהגיע לעיר העתיקה או מצמצמות את השהייה כאן כי הסיפור התחבורתי לוקח שעות. לתייר יש זמן קצוב, ולכן הקבוצות לוקחות בחשבון את בזבוז הזמן באוטובוס ולא מגיעות לאתרים נוספים, לחנויות מזכרות ולמסעדות. יש כמה מוקדים של עצירת אוטובוסים במקומות לא מוסדרים. לנהג אין מקום להורדה ולהעלאה של הנוסעים, בזמן ההמתנה העירייה מנפיקה דוחות על ידי אמצעים אלקטרוניים ופשוט אין דרך להתחמק מזה. ההצעה שלנו – היא שיעמוד פקח של העירייה שיסדיר את התנועה בשלב הראשון, ובהמשך יארגנו מקומות מוסדרים בדומה לערים מתוירות אחרות בעולם".

הנהגים, שפתחו במאבק להסדרת מקומות החניה סמוך לעיר העתיקה, צפויים להגיע לישיבת המועצה הקרובה, יום ראשון, 31.3.19, על מנת לדרוש פתרון למצוקת החניה. חלק מהנהגים פנו בבקשה לסיוע ליו"ר האופוזיציה העירונית חבר המועצה עופר ברקוביץ (התעוררות). "התיירות היא מנוע כלכלי חשוב ביותר לעיר", מציין ברקוביץ. "העירייה כרגע מפקירה את נהגי אוטובוסי התיירות. ההצעה לסדר שנגיש בישיבת המועצה הקרובה, 31.3, מציעה פתרונות לשיפור המצב כגון הצבת סדרנים במקום פקחים, הסבת חניות לחניות אוטובוסים ופתיחת חניונים לשימוש אוטובוסים. התנועה בראשותי תמשיך לפעול לעידוד התיירות בירושלים לשיפור חווית התייר ולפתרונות לבעיות בעולם התיירות, כמו גם לסייע לכל בעלי העסקים בעיר להתפרנס ולא לקבל דוחות שאינם מוצדקים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הנושא מוכר לעירייה ומטופל. כבר השבוע יתקיים דיון בנושא בראשות ראש העיר משה ליאון, עם נציגי הנהגים למציאת פתרון הולם לסוגיה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר