כביש 9, תחנת גפ"מ, כביש בגין (צילומים: גיני דויד בוימוביץ, אורן בן-חקון, Zivya)
כביש 9, תחנת גפ"מ, כביש בגין (צילומים: גיני דויד בוימוביץ, אורן בן-חקון, Zivya)

המייל האדום של "כל העיר": מטפלים בפניות הציבור בירושלים

בורות במנהרת הארזים, קווי הפרדה דהויים בכביש בגין, ערימות של פסולת עפר בגבעת מרדכי, כלי רכב שחונים על המדרכות בקטמונים, צחנה במנהרה שבין התחנה המרכזית לבנייני האומה ומחסור בתחנות גפ"מ בירושלים - הנה הטיפול בחלק מהפניות שהגיעו השבוע למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

פורסם בתאריך: 30.3.19 19:15

שורה של פניות הגיעה השבוע למייל האדום של "כל העיר" [email protected] – הנה אופן הטיפול בחלק מהמקרים שנשלח השבוע למערכת.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

מנהרת הארזים: מפגע בורות

השבוע התקבלו במייל האדום של "כל העיר" מספר פניות העוסקות באותו מפגע – בורות במנהרת הארזים. מדובר בבורות עמוקים, שמסכנים את הנהגים החולפים בכביש. "בכביש 1, לפני ואחרי הכניסה והיציאה למנהרת הארזים ובעיקר לכיוון הר חוצבים יש בורות עמוקים בכביש", כך כותב אחד הפונים ל"כל העיר", "מדובר בכביש מהיר ובבורות מסוכנים כי הנסיעה היא במהירות גבוהה".

כביש 9 (צילום: Zivya)

כביש 9 (צילום: Zivya)

אופן הטיפול: "כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שהשיבה כי עבודות לריבוד הכביש החלו ברביעי בלילה. העירייה: "העירייה ערוכה לביצוע עבודות שיקום הכביש ותחל בעבודות בהתאם למזג האוויר. בכביש 9 – יתחילו עבודות קרצוף ברביעי בלילה, וביום חמישי יבוצעו עבודות ריבוד".


כביש בגין: סימונים דהויים

פונה אחר כותב למייל של "כל העיר" על כך שבכביש בגין חלק מקווי ההפרדה דהויים. "נשמח אם תעלו למודעות העירייה, שהזניחה את כביש בגין מבחינת צבע על הכביש", כך כותב הפונה, "בלילה לא רואים את קווי ההפרדה – ממש סכנה, הצבעים דהו מזמן ולא מטפלים בזה".

כביש בגין (צילום: אורן בן-חקון)

כביש בגין (צילום: אורן בן-חקון)

אופן הטיפול: מבירור שערך "כל העיר" עולה כי במהלך חודש אפריל יבוצעו עבודות לסימון מחדש של כביש בגין. תגובת עיריית ירושלים: "סימון כביש בגין יתבצע על פי תכנית העבודה במהלך חודש אפריל".


גבעת מרדכי: פסולת עפר

"כל העיר" קיבל השבוע למייל תלונה על ערימות של פסולת עפר שהושלכו בכניסה לחניון של המרכז האקדמי לב בגבעת מרדכי – רחוב הוועד הלאומי 21. בין השאר כותב הפונה: "רוצה לדווח על 'הר הזבל' בכניסה לחניה במכון הלב ברחוב בייט".

אופן הטיפול: מבירור בעירייה עולה כי השטח שבו מושלכת פסולת העפר הינו עירוני, ולמעשה באחריות עיריית ירושלים.

בעיריית ירושלים מציינים השבוע בתגובה לדברים: "מדובר בשטח בבעלות עירונית, שאחת לתקופה נאגרת בו פסולת עפר מעבודות האחזקה המתבצעות בכל ברחבי העיר על ידי צוותים עירוניים. פסולת העפר מפונה אחת לתקופה למקום מוסדר המטפל בפסולת עפר".


קטמונים: רכבים על מדרכות

פנייה אחרת עסקה השבוע בתופעה של כלי רכב החונים על מדרכות ברחבי ירושלים. בהיעדר מקומות חניה, תושבים נאלצים לחנות את כלי הרכב בניגוד לחוק על המדרכות, ולמעשה חוסמים את המעבר לנכים ולהורים עם עגלות. "כל העיר" פרסם בעבר לא מעט כתבות בנושא.

רחוב בר יוחאי (צילום: פרטי)

רחוב בר יוחאי (צילום: פרטי)

הפנייה למייל האדום של "כל העיר" עסקה בתופעה שבולטת במיוחד בשכונת קטמונים: "בשכונת קטמון בעיקר באזור רחוב אלמליח/בר יוחאי וכל סן מרטין, כידוע יש המון מכוניות שחונות רק על המדרכה באופן קבוע עם 'אישור' מהעירייה שלא יהיה שום דוח לאף אחד כי אין מספיק חניה בשכונה. מה שמאוד לא שפוי זה שבאמת זה ככה לאורך שנים ויום יום אני רואה הורים עם עגלות תינוק הולכים על הכביש ללא ברירה כי אין מעבר במדרכות, לפני כחודש נכה לא יכלה לעלות לאוטובוס כי אין גישה לתחנה המדרכה חסומה ממכוניות מכל כיוון, ואני בעצמי כמעט נפגעתי מרכב כבר פעמיים מזה שכל המדרכות הם פשוט חניון. נא לטפל בהקדם בזה לפני שיהיה אסון וכמובן האסון הזה והאחריות תהיה ישירות של התנהלות וההכנעה של עיריית ירושלים".

אופן הטיפול: "כל העיר" פנה לדוברות עיריית ירושלים – שציינה כי "התקיים סיור באזור וסוכם כי אגף תחבורה יבחן הוספת מפרצי חניה. לאחר הביצוע תתבצע אכיפה במקום".


רמת שלמה: בעיית הפחים המוטמנים

ל"כל העיר" הגיעה פנייה השבוע מתושב ברמת שלמה שמתלונן על הפחים המוטמנים בשכונה. לדבריו הפחים הינם צרים ולא מספיקים להכיל את שקיות האשפה הרבות. כמו כן, התושב מודאג מפגיעה באוכלוסיית חתולי הרחוב.

"ידוע שהעירייה עושה מאמץ ומחליפה את הצפרדעים הירוקות למכלים טמוני קרקע", כך כותב תושב רמת שלמה ל"כל העיר", "כמובן שזה עולה ממון רב ויכול להיות שזה מתאים לרוב השכונות בעיר, אבל בשכונותינו, רמת שלמה שהתברכה במשפחות גדולות אכן כמויות הזבל גדולות, שבאים בשקיות ענק לפחים החדשים הן לא נכנסות פנימה – לכן הן נזרקות מסביב, חתולים רעבים קורעים אותן לחתיכות – הכל מתפזר על המדרכה. פעם היה בא נהג ושני פועלים לפנות את הצפרדע, עכשיו הנהג וחוץ ממנו עוד רכב עם כמה פועלים לנקות את השקיות, שלפי דעתי זה גורם נזק לעירייה של שכר וכדומה.

רמת שלמה (צילום: אמיל סלמן)

רמת שלמה (צילום: אמיל סלמן)

"בעיה שנייה – כשהיו הצפרדעים קיימות עוד איך שהוא היה אוכל לחתולים, כיום אין מספיק ואנחנו אנחנו מפחדים שהחתולים ימותו. אנחנו מתגוררים בגבול ההר – יכולים לבוא משם נחשים, עכברים וחולדות, לכן צריך לעשות משהו דחוף בעניין".

אופן הטיפול: "כל העיר" פנה לעיריית ירושלים – שם מדגישים את החשיבות של הכנסת שקיות האשפה לתוך המכלים טמוני הקרקע. בנוגע לחשש לפגיעה באוכלוסיית חתולי הרחוב – כפי שפורסם ב"כל העיר" –תוכנית עירונית להאכלת חתולי הרחוב יצאה לדרך. מדובר בהתקנת תחנות האכלה לחתולים, בסמוך לפחים.

מעיריית ירושלים נמסר: "שימוש נכון במכלים, הכנסת האשפה לתוך המכל וגם קיפול קרטונים טרם הכנסתם למכל, מייעלים את השימוש בכלים המוטמנים. לצערנו, ישנתם תושבים אשר זורקים אשפה מחוץ למכלים וגורמים ללכלוך המרחב הציבורי. בנוגע לחתולים: תושב שרוצה להאכיל חתולים מוזמן לעשות זאת בתחנות האכלה המסודרות שמתקינה העירייה בימים אלו בסמוך לפחים טמוני הקרקע".


רוממה: מצוקת חניה

תושבת רוממה, שפנתה השבוע למייל האדום של "כל העיר", מתלוננת וטוענת כי ברחוב תורה מציון נאסרה החניה בצד אחד של הכביש בשעות הערב והלילה, לא כל הודעה מוקדמת. "אימי גרה בתורה מציון רוממה ירושלים. לפני כחצי שנה ללא הודעה מוקדמת או שילוט בולט, נאסרה החניה בצד אחד של הכביש גם לאחר השעה 19.00 בערב למי שלא מחזיק בתו חניה. קיבלתי קנס ושילמתי. ביום שלישי שעבר, מכיוון שלא היה מקום פנוי בצד המותר לחניה חניתי ברחוב תובל. להפתעתי חזרתי ומצאתי קנס על חלון הרכב (250 שקל). יצאתי מהרכב וחיפשתי את השלט האוסר על החניה במקום. להפתעתי לא מצאתי שלט, אבל כן על הקירות אדום על גבי לבן מישהו ריסס: קנס 250 שקלים. מה שגם אני יכולתי לעשות. אני מבינה שעיריית ירושלים במצוקה ולא יכולה להרשות לעצמה להציב שלט במקום בולט, ואם אשלם מספיק קנסות אולי יוכלו להרשות זאת לעצמם. האם שיטת השילוט בירושלים השתנתה? מהיום מציירים על הקירות?".

אופן הטיפול: בעיריית ירושלים מציינים השבוע כי לפונה יש אפשרות להגיש ערעור. מהעירייה נמסר: "לאור מצוקת החניה ברחוב תורה מציון הוקצו בשעות הלילה מקומות חניה לתושבים בלבד. לא ניתן לבדוק הטענות לגבי דוח החניה שקיבל הפונה מאחר ולא צוינו פרטי הדוח במלואם. בכל מקרה, עומדת בפניו האפשרות להגיש ערעור באמצעות הטופס המקוון ובקשתו תיבחן על ידי התובע העירוני המוסמך לכך".


מנהרת התחנה המרכזית: צחנה והזנחה

הנוסעים והנוסעות הרבים שעוברים במנהרה שמחברת בין התחנה המרכזית לבנייני האומה מכירים היטב את ריח הצחנה שעולה באזור. בשנים האחרונות המנהרה מוזנחת – נושא שסוקר בעבר ב"כל העיר".

"יש ריח של שתן ממש ממש חזק במנהרה בין בנייני האומה לתחנה מרכזית", כך כותב אחד הפונים במייל האדום של "כל העיר", "וגם למעלה בתחנה מרכזית לפני הרמזור. פשוט צחנה מטורפת פשוט אי אפשר לנשום. אולי אתם עם כתבה או שניים תוכלו להפעיל לחץ על העירייה שתעשה משהו בנושא".

המנהרה שבין התחנה המרכזית לבנייני האומה (צילום: עדי זורע)

אופן הטיפול: "כל העיר" פנה לעיריית ירושלים – שם נטען כי האזור נשטף מדי יום. הבשורה: המנהרה תשודרג בחודשים הקרובים.

תגובת העירייה: "המקום נשטף כל יום. יש שם בעיה של השתנות בלילות של הומלסים. אנחנו מחפשים פתרון שיסייע לריח. בנוסף המנהרה תשודרג בחודשים הקרובים".


שדרות ממילא: תלונה על בעיות קליטה

תושבת שפנתה למייל האדום של "כל העיר" התלוננה כי בשבוע שעבר בשל היעדר קליטה היא לא יכלה לשלם עבור החניה באמצעות אפליקציית פנגו: "שלום, הייתי היום בבוקר בשדרות אלרוב ולא היתה קליטת אינטרנט בכל השדרות .כך שלא יכולתי לשלם בפנגו".

שדרות ממילא (צילום: אסף קרלה)

שדרות ממילא (צילום: אסף קרלה)

אופן הטיפול: "כל העיר" פנה השבוע להנהלת שדרת הקניות ממילא אלרוב – שם נטען כי אין בעיות קליטה במתחם, והיה מדובר בבעיה ארצית ברשת פרטנר.

מיחסי הציבור של שדרות אלרוב ממילא נמסר כי "באופן כללי אין שום בעיה בקליטת אינטרנט במתחם. לגבי יום שלישי ה-19.3 – היתה בעיה ארצית של רשת פרטנר וככל הנראה זה מקור הבעיה".


מחסור בתחנות גפ"מ בירושלים

בירושלים פועלת רק תחנה אחת של גפ"מ (גז פחמימני מעובה) – נהגי כלי רכב הממונעים באמצעות גז מגיעים מרחבי העיר לתחנה הממוקמת בדור אלון שבתלפיות.

תושב שפנה למייל האדום של "כל העיר" כותב כך: "יש בירושלים מלא נהגים שנוסעים על גפ"מ. ולא רק על בנזין. וכולנו נאלצים לתדלק רק בתחנת דור אלון בתלפיות שהיא התחנה היחידה!!! בירושלים. בעוד שבכל עיר נורמלית יש לפחות 5 תחנות גז".

תחנת גפ"מ (צילום: גיני דויד בוימוביץ)

תחנת גפ"מ (צילום: גיני דויד בוימוביץ)

אופן הטיפול: מבירור שנערך במשרד האנרגיה, שאחראי על מתן ההיתרים לפעילות של תחנות גמ"פ ברחבי הארץ, עולה כי חברות הגז הפרטיות לא ממהרות לפתוח תחנות שכאלה. נראה כי השיקול הינו כלכלי-עסקי.

במשרד האנרגיה מוסרים השבוע ל"כל העיר" כי "הקמת תחנות דלק בגפ"מ הן פרי של יוזמה פרטית של חברות, כאשר משרד האנרגיה אחראי על מתן היתרים להקמה ולהפעלת תחנות תדלוק בגפ"מ על בסיס פניות של בעלי התחנות וספקי הגז. בירושלים יש כיום תחנה אחת של תדלוק בגפ"מ. במהלך שנת 2017 העניק המשרד היתר הקמה לתחנת דלק בגפ"מ לחברה נוספת בירושלים, אך זו לא פנתה אלינו בבקשה להפעילה. ככל שיעלה הביקוש לתחנות אלה בירושלים, קיימות עשרות חברות גז היכולות לפנות למשרד לקבלת אישור להפעלה ולהקמה של תחנות אלה".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר