מערך מחקר פורץ דרך (צילום: שערי צדק)
מערך מחקר פורץ דרך (צילום: שערי צדק)

משערי צדק תצא תורה: מערך המחקר של שערי צדק פורץ דרך בעולם הרפואה

מאגר המחקר הגדול בארץ לנגיף הקורונה, מרכז חדשנות, שיתופי פעולה מחקריים בינלאומיים - מערך המחקר בשערי צדק פורץ גבולות

פורסם בתאריך: 12.7.20 10:09

בשיא משבר הקורונה, כאשר בשערי צדק פעלו שבע מחלקות שהכילו למעלה מ- 100 חולי קורונה במקביל, הוחלט במערך המחקר והפיתוח של שערי צדק שמכאן תצא הבשורה והוקם מערך המחקר לקורונה הגדול בארץ.

"בזמן שיא הקמנו בנק דגימות שנאספו מחולי קורונה ומשמשות כיום כבסיס מחקרי במספר רב של מחקרים חשובים למציאת טיפולים ולהבנת המחלה". מספרת ד"ר רננה אופן, סמנכ"ל מחקר וחדשנות ב"מדעית", חברת בת של המרכז הרפואי שערי צדק האחראית על פעילות המחקר והפיתוח של המרכז. 'מדעית' הוקמה לפני כ-5 שנים במטרה לנהל את כל פעילות המו"פ במרכז הרפואי, ופעילותה הולכת ומתרחבת משנה לשנה.

ב'מדעית' אנחנו מרכזים קשרי שותפות בין בית החולים לתעשייה בתחומים של מחקר פיתוח וחדשנות. 'מדעית' אחראית על כל הניסויים הקליניים מול חברות התרופות המובילות ועל מאות מחקרים ושיתופי פעולה עם חוקרים אחרים בארץ ובעולם. אנחנו גם משמשים כחברת המסחור של הידע שמפתחים החוקרים שלנו ומסייעים להפוך את הרעיונות שלהם למוצרים.

במקביל למחקרים הרבים שמנוהלים על ידי חוקרים שלנו, יצרנו שיתופי פעולה עם חברות מסחריות שפועלות בתחום. בימים אלו לדוגמה אנו בוחנים בדיקות סרולוגיות מהירות למחלת הקורונה וכן פועלים ביחד עם שתי חברות שמפתחות טיפולים בהתבסס על הבנה טובה יותר של המחלה".

ד"ר רננה אופן, סמנכ"ל מחקר וחדשנות ב"מדעית" (צילום: שערי צדק)

למעלה מ- 70 מחקרים חדשים סביב נגיף הקורונה החלו בחודשים האחרונים בשיתוף מערך המחקר והפיתוח של שערי צדק. חברות ישראליות, חוקרים בינלאומיים ועוד חתמו על הסכמים ושותפויות לקידום מחקרים המתבססים על המידע הקיים בבנק הדגימות ומאגר הנתונים הגדול בארץ שהוקם בשערי צדק. "המחקרים עוסקים בהיבטים שונים של המחלה והתנהגות הנגיף, אנו בטוחים שבקרוב נראה תוצאות ראשוניות של המחקרים הללו שיסייעו לנו להבין טוב יותר את נגיף הקורונה ולפתח חיסון וטיפול יעיל כנגדו. התרומה של שערי צדק למאבק בנגיף הקורונה היא חשובה ומרכזית ברמה הבינלאומית ואנו נמשיך לחקור ולשתף פעולה עם מיטב המוחות כדי לנצח את הקורונה", מסביר פרופ' עופר מרין, מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק.

אולם למרות העיסוק האינטנסיבי בחקר הנגיף, עיקר פעילות המחלקה למחקר ופיתוח של המרכז הרפואי היא חלק מפעילות מחקרית ענפה ומגוונת, "יש לנו פרויקטים מרתקים עם חברות מובילות בארץ ובעולם", אומר אלעד גוז, מנהל הפיתוח העסקי של מדעית. "אנחנו עובדים עם חברות צעירות וותיקות, בין היתר, שיתוף פעולה עם חברה עולמית מובילה לפיתוח משותף של מערכת בינה מלאכותית לבדיקות קולונוסקופיה מוצלחות יותר; פרויקט לשיפור הביצועים של בדיקות א.ק.ג. וכן שיתופי פעולה עם חברות סטארטאפ ישראליות רבות לפיתוח מערכות ממוחשבות ומערכות בינה מלאכותית שונות תוצרת כחול לבן".

לפני כשנתיים הקימה מדעית גם מרכז חדשנות המתמקד בחדשנות בתחומי הבריאות הדיגיטלית. תחום הבריאות הדיגיטלית הפך בשנים האחרונות לאחד התחומים "החמים" ביותר בעולם בזכות היכולת להפעיל כלי תוכנה ובינה מלאכותית בתחום הרפואי. ברחבי העולם קמו אלפי חברות סטרטאפ שמתמחות בנושא וכל החברות המובילות בעולם כבר מעוניינות לקחת חלק מהמהפכה הדיגיטלית שעבר עולם הרפואה. "במרכז החדשנות אנחנו משלבים ידיים עם החברות הפעילות בתחום כאשר הם מספקים את המוצרים המשוכללים והצוות המקצועי-רפואי מספק את המידע הקליני עבור אימון המערכות". אומר גוז. "אנחנו גם משמשים כאתר בו יכולות החברות לבחון את המוצרים שלהן ולהתאימם לצורכי השוק. לדוגמה, בימים אלו אנו עובדים עם חברה שפיתחה מוצר לניטור עוברי ייחודי לנשים בהריון בסיכון. בשל העובדה שאנחנו המרכז המוביל בארץ בתחום ההיריון והלידה (בשערי צדק מתרחשות למעלה מ-22,000 לידות כל שנה), פיתוחים מסוג זה מאפשרים לנו להפיק את המרב מהיכולות הטכנולוגיות החדשות שיש כיום בעולם ולקדם את רפואת הקצה שתתרום לנשים וליולדות אצלנו".

"בסופו של יום, לכל פעילות המחלקה למחקר ופיתוח בשערי צדק יש מטרה מרכזית והיא לקדם את הטיפול הרפואי תוך תרגום הממצאים לשיפור הרפואה עבור המטופל הבודד ואנו מנסים לכוון את המחקר והפיתוח שלנו לכיוון זה. עם זאת, חשוב מאוד לקדם פרויקטים נוספים שבסיסם סקרנות מחקרית בלבד היות ולא תמיד ניתן לדעת בשלבי מחקר ראשוניים כיצד התוצאות יתגלגלו בסופו של דבר להטיב עם המטופלים והאנושות", מסכם פרופ' דן טרנר, סמנכ"ל מחקר ופיתוח וחדשנות במרכז הרפואי.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר