ראש העיר משה ליאון בוועידת ישראל לרפואה 2019 (צילום: ארנון בוסאני)
ראש העיר משה ליאון בוועידת ישראל לרפואה 2019 (צילום: ארנון בוסאני)

ראש העיר ליאון בוועידת ישראל לרפואה: "היתרון הגדול של ירושלים הוא בכוח אדם איכותי"

ראש העיר משה ליאון דיבר הבוקר, שלישי, בוועידת ישראל לרפואה בהפקת "כל העיר", וציין כי "תושבי ירושלים מקבלים 20 אחוז פחות מיטות ממה שמקבלים במרכז; קורא לסגן שר הבריאות לייצר שיח על מנת לסייע לבתי החולים שלנו כמה שיותר"

פורסם בתאריך: 13.8.19 11:14

ועידת ישראל לרפואה 2019 נערכת בשעה זאת במרכז הקונגרסים בנייני האומה, בנוכחות מאות רופאים ואנשי מערכת הבריאות. בוועידה, שמתקיימת בהפקת "כל העיר", דיבר ראש העיר משה ליאון והתייחס לקשיים של מערכת הבריאות בירושלים ולסיוע שהיא צריכה לקבל ברמה הארצית.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"ראשית", פתח ראש העיר ליאון את דבריו, "ירושלים מאז ומתמיד היתה גאה במערך הרפואה שלה, היא פשוט היתה בכמה רמות מעל מקומות אחרים בארץ. אבל יש לי תחושה שבשנים האחרונות מערכת הבריאות בירושלים קצת נשחקה. אני כראש העיר לא אוותר על הזכות שניתנה לי להוביל את מערך הרפואה בעיר".


ועידת ישראל לרפואה בבנייני האומה, הבוקר (צילום: ארנון בוסאני)

ועידת ישראל לרפואה בבנייני האומה, הבוקר (צילום: ארנון בוסאני)


עוד הוסיף ראש העיר ליאון: "אני מכיר היטב את מערכת הבריאות במרכז, שם פועלים שיבא, איכילוב, רבין – הרבה בתי חולים שסובבים ונמצאים בתוך תל אביב. בירושלים, לעומת זאת, יש שני בתי חולים בלבד. בירושלים ישנן 2.15 מיטות ל-100 איש, לעומת זאת בתל אביב 2.43 מיטות ל-100 איש ובחיפה 2.45. כך שתושבי ירושלים מקבלים 20 אחוז פחות ממה שמקבלים במרכז. היתרון הגדול של ירושלים הוא בכוח אדם איכותי, ברופאים ובאחיות שאין כמוהם בכל הארץ. זה גם מתחבר לנושא של הקהילה – כי ירושלים מבורכת בקהילה חזקה שמסייעת לאחר והמצוקה פחות מורגשת".



ליאון הוסיף והתייחס גם להיותם של בתי החולים שערי צדק והדסה פרטיים ולא ממשלתיים וציין כי "בשנת 2003 נדרשתי על ידי שר האוצר דאז בנימין נתניהו לבדוק את כל בתי החולים בארץ. מצאתי שמה שמייחד למעשה את הדסה ושערי צדק ועוד שני בתי חולים קטנים, הוא שהם מוסדות נפרדים מהמדינה. כלומר, כשבסוף החודש, כשאין כסף או כשיש גירעון הממשלה לא מכסה את זה כמו שקורה בבתי חולים אחרים. שערי צדק והדסה, מהגדולים בבתי החולים בארץ, צריכים להתמודד לבד עם גירעונות גדולים. אני אומר את הדברים כראש עיר שצריך לדאוג למערכת הבריאות, שצריך לפתח את הנושא בירושלים ואני קורא לסגן שר הבריאות לייצר שיח על מנת לסייע לבתי החולים שלנו כמה שיותר".


ראש העיר משה ליאון בוועידת ישראל לרפואה 2019 (צילום: ארנון בוסאני)

ראש העיר משה ליאון בוועידת ישראל לרפואה 2019 (צילום: ארנון בוסאני)



תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    משה לאון הטמבל. הוא לא קולט שבתוך שנים ספורות כל מי שנשאר מהאוכלוסיה האיכותית בירושלים יברח בלי להשאיר סימן? לאון ישאר עם חבריו החרדים. נראה אותו מנצח על עיר עם קופה ריקה, כי ל"אייכותיים" כבר נמאס לשלם סכומי עתק ארנונה כדי לממן את כל הפטורים של חבריו החרדים. נראה אותו גם עומד בראש עיר שכל בעלי המקצועות החופשיים בורחים ממנה וכל ההורים לילדים שרוצים עתיד לילדים שלהם בורחים ממנה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר