פח אשפה כמחסום למעבר כלי רכב בשבתות (צילום: פרטי)
פח אשפה כמחסום למעבר כלי רכב בשבתות (צילום: פרטי)

כפייה דתית במקור ברוך: דיירים חרדים חוסמים רחוב בשבתות בניגוד לחוק

בעזרת מכולת אשפה גדולה ושרשרת ברזל: בשבתות האחרונות חוסמים חרדים לתנועת כלי רכב רחוב המוביל למרפאת עזרה ראשונה במקור ברוך, זאת בניגוד לחוק. המשטרה והעירייה מאשימות זו את זו

פורסם בתאריך: 15.8.19 08:06

כפייה דתית בשכונת ברוך: תושבים חרדים סוגרים בשבתות את רחוב גשר החיים לתנועת כלי רכב, זאת בעזרת מחסום מאולתר – מכולת אשפה גדולה (צפרדע) הקשורה בשרשרת ברזל למחסום בצד השני של הכביש. הסגירה, כך עולה מתלונות שהגיעו ל"כל העיר", אינה חוקית אך משטרת ירושלים ועיריית ירושלים מסרבות לטפל בנושא ומפילות את האשמה האחת על השנייה.

רחוב גשר החיים, חשוב לציין, מוביל לסניף קופת חולים מאוחדת במקור ברוך, אשר משמש בשבתות כמרפאת עזרה ראשונה. כתוצאה מהצבת המחסום, כך טוען דייר המתגורר בסמוך, הגישה אל מרפאת החירום אינה נגישה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הדייר פנה לעירייה ולמשטרה, אך בשיחה עם "כל העיר" הוא טוען כי פנייתו אינה טופלה כראוי, וכי הרחוב ממשיך להיחסם לתנועת כלי רכב מדי שבת. אותו דייר מוסיף וטוען כי העירייה והמשטרה מאשימות האחת את השנייה.

"מזה תקופה שהחרדים סוגרים את הרחוב על ידי מחסום מאולתר, מכולת אשפה הקשורה בשרשרת ברזל למחסום שמוצב בצד השני של הכביש", מספר הדייר ומוסיף: "לפני כחודש וחצי פניתי לעירייה בפעם הראשונה ומאז אני פונה בכל שבת, אבל הם אומרים שאין להם צוות שעובד בשבתות, ושצריך להתקשר ביום ראשון. עוד השיבו לי בעירייה שהטיפול בנושא הוא על ידי המשטרה. פניתי למשטרה – נאמר לי שצריך לפנות לעירייה".



"זה לא חוקי לסגור את הרחוב בשבת". ממשיך ואומר הדייר בכעס. "תושבים ומבוגרים שצריכים את קופת החולים, שמשמשת כמוקד עזרה ראשונה בשבתות, מגיעים לרמזור ועושים רוורס כי הרחוב חסום. צעירים יכולים להחנות רחוק וללכת ברגל, אבל הבעיה עם המבוגרים שקשה להם או שהם לא יכולים ללכת. השכונה לא אמורה להיות סגורה בשבת, אין שלט מפורש כמו בשכונת מאה שערים, אם זה היה חוקי היו מודיעים לנו".



ממשטרת ישראל נמסר: "בניגוד מוחלט לנטען, ועל מנת להעמיד הדברים על דיוקם, מבדיקה שערכנו עקב פנייתכם, העלתה כי במהלך החודשים יולי ואוגוסט (עד מועד זה), התקבל במוקד המשטרה דיווח אחד בלבד בגין הפרעה לתנועה ברחוב הנדון, ולמקום הגיעו תוך זמן קצר שוטרים שמיד הזיזו את הגדר מהכביש. יחד עם זאת נדגיש, כי הטיפול במכשולים כגון גידור ובניה המוצבים ללא היתר ומהווים הפרעה ומטרד לתושבי העיר, הנם באחריות העירייה".

מעיריית ירושלים נמסר כי " האחריות לסגירת צירים היא של משטרת ישראל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בני

    מה הבעיה? מעיפים את ה"מחסום" הזה לצפרדע, או באים עם מסור דיסק ופותחים את הכביש. כל פעם שהחראדוסים יצטרכו לקנות שרשרת חדשה, על חשבונם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר